Site logo
Regionala București face licitație pentru salubrizare la Aeroport și la gara lui Ion Țiriac
5 ianuarie 2021
Procesul liniei de Otopeni întâlnire Ion Țiriac-Lucian Bode Euro 2020 la București Țiriac despre calea ferată de aeroport calea ferată de aeroport

Regionala București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a lansat o licitație pentru salubrizare la stația Aeroport Henri Coandă, PO Aeroport și gara lui Ion Țiriac. Stația de la Terminalul Sosiri al aerogării este funcțională încă de luna trecută, iar la celelalte două lucrările sunt în fază finală, urmând a fi recepționate cât de curând.

Adrian Bărbulescu

gara lui Ion Țiriac calea ferată de aeroport
În dreptul Telekom Arena se construiește un punct de oprire

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Salubrizare stații CF aparținând SRCF București: H.M.Aeroport H. Coandă T1, P.O. Aeroport, P.O. Patinoar și grupa R Aeroport”.

Valoarea totală estimată a contractului, ce se va încheia pentru o perioadă de an an de zile, este de 355.918,8 lei, echivalentul a aproape 73.000 de euro.

Condiții de participare la licitație

Pentru participarea la licitație, se solicită lista principalelor servicii prestate în ultimii trei ani de zile, conținând valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent dacă aceștia sunt autorități contractante (de stat) sau clienți privați.

Experiența similară se va demonstra prin prezentarea unui contract sau a mai multor contracte din care să reiasă servicii similare prestate în ultimii trei ani cu o valoare individuală/cumulată de minimum 355.918,80 lei. Servicii similare acceptate sunt servicii de curățenie și igienizare.

De asemenea, se solicită garanție de participare în cuantum de 3.559,19 lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 4 februarie 2020, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 4 iunie 2021.

Stația Aeroport Henri Coandă este funcțională din decembrie

casele de bilete la CFR SA recepția liniei de OtopeniStația Aeroport Henri Coandă T1 este funcțională încă din dimineața zilei de 13 decembrie 2020, când aici au ajuns primele trenuri care fac legătura cu Gara de Nord din Capitală.

Ea face parte din proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București. Acesta a prevăzut construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podețe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație de cale ferată, cu linie dublă, la Terminalul T1. Valoarea contractului a fost de 398,1 milioane de lei.

Lucrările la gara lui Ion Țiriac vor fi gata luna viitoare

gara lui Ion Țiriac stația Aeroport Henri Coandă
Stația de tren de la patinoarul lui Ion Țiriac este în construcție

Noua linie ferată a fost recepționată, însă fără stația feroviară din apropierea Telekom Arena, patinoarul miliardarului Ion Țiriac.

Construcția acestui punct de oprire a fost decisă după ce fostul tenisman s-a opus vehement proiectului feroviar Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă, pe care l-a contestat inclusiv în justiție. Ulterior, după ce a primit promisiunea unei stații de cale ferată în dreptul patinoarului său, el și-a retras plângerile.

În prezent, structura peronului și scările de acces au fost deja finalizate, iar acum se lucrează la ultimele finisaje. Potrivit oficialilor Arcada Company, constructorul căii ferate de Otopeni, noua stație va fi funcțională cel mai târziu în luna februarie.

PO Aeroport este aproape finalizat

 

gara lui Ion Țiriac

Noul PO (Punct Oprire) Aeroport, situat în apropierea podului de cale ferată de pe linia 700 București-Urziceni care trece peste DN1, este realizat aproape integral.

El face parte din obiectivul de investiţii Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, în valoare de 50,5 milioane de lei, care are finanţare asigurată din fonduri de la bugetul de stat. Durata de realizare a acestei investiţii a fost, conform contractului încheiat cu austriecii de la Porr Construct, de 17 luni şi a inclus cele două etape de implementare, elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreagul traseu, în lungime de aproximativ opt kilometri.

Potrivit estimărilor inițiale, investiția ar fi trebuit finalizată la sfârșitul anului trecut, însă pe parcurs au intervenit probleme neprevăzute și neimputabile constructorului, fapt ce a presupus lucrări suplimentare. Trebuie precizat faptul că proiectul reprezintă prima lucrare de dublare a unei linii de cale ferată realizată după 1989 pe reţeaua feroviară, exclusiv din fonduri de la bugetul de stat.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share