Site logo
6 mai 2022

Regionala Craiova a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA încearcă din nou să găsească un constructor care să facă reparații la viaductul Cârcea de pe M100, distrus în 2018 de un mecanic de locomotivă beat. Precedentele licitații au fost anulate, iar refacerea totală a podului de cale ferată a făcut obiectul unei Hotărâri de Guvern aprobate săptămâna trecută.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Reparații tablierul nr. 1 de pe firul II al Viaductului Cârcea amplasat la km 200+306 al liniei 100 Videle-Orșova”.

Lucrarea ce urmează a fi executată constă în: • Revizuirea poziţiilor aparatelor de reazem şi a unghiurilor de rotire a rulourilor aparatelor de reazem mobile la tablierele de pe firul II. • Introducerea în spatele culeei C1 fir II a unui podeţ provizoriu U5 în vederea descărcării terasamentului. • Executarea reparaţiilor elementelor structurale avariate ale tablierului nr. 1 de pe firul II. • Executarea unor rezemări suplimentare a celor trei tabliere de pe firul II, cu stive de traverse montate sub rigidizarea riglei inferioare a cadrelor transversale finale ale tablierelor conform soluţiilor de alcătuire a stivelor din proiect, planşele P12 şi P13. • Executarea unui trotuar nou, prin montarea unor console noi la tablierele 1,2 de pe firul II pe partea dinspre firul I şi refacerea podinei de trotuar cu dulapi metalici transversali. • Executarea unui parapet nou pe trotuarele dinspre firul I, pe lungimea tablierelor 1 şi 2 de pe firul II.

Valoarea totală estimată a lucrărilor executate este de 1.509.957 lei fără TVA. Timpul în care trebuie executată lucrarea este de trei luni. Ofertantul trebuie să prezinte o listă a lucrărilor realizate în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii cinci ani, însoţită de certificate de bună execuţie pentru lucrările cele mai importante. Ofertantul trebuie să facă dovada că în ultimii cinci ani de la data limită stabilită pentru depunerea ofertelor a executat, la nivelul unuia sau mai multor contracte, lucrări similare a căror valoare individuală sau cumulată a fost de minimum 800.000 de lei fără TVA.

Valoarea garanţiei de participare este de 15.099 de lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 9 iunie 2022, ora 15,00, iar oferta trebuie să fie valabilă până la data de 9 octombrie 2022.



Precedentele licitații pentru reparații la viaductul Cârcea au fost anulate

CNCF CFR SA și Regionala Craiova au mai lansat în ultimii trei ani licitații pentru repararea viaductului Cârcea, însă toate au fost anulate.

În timp, valoarea estimată a crescut, din cauza majorării prețurilor la materialele de construcții. La prima licitație, lansată în noiembrie 2019, valoarea estimată a lucrării era de 446.689,72 lei fără TVA, de aproape 3,5 ori mai mică decât acum.

La ultima licitație, lansată în luna decembrie a anului trecut, valoarea estimată era identică cu cea de acum, față de 746.434 de lei, cât era în luna mai 2021.

Repararea totală a viaductului costă de aproape 50 de ori mai mult

Acestea sut doar lucrări de ”cârpeală” pentru viaduct, deoarece repararea lui totală costă de aproape 50 de ori mai mult.

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ”Reconstrucţie şi reparare viaduct Cârcea km 200+306 linia CF 100 Videle- Orşova”, lucrare de utilitate publică de interes naţional a fost aprobat săptămâna trecută de Guvern, după cum a  scris Club Feroviar.

Proiectul a fost pus la finele lunii ianuarie în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor. Potrivit documentului, valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 71.407 mii lei, din care cea a lucrărilor propriu-zise de construcţii-montaj, de 57.335 mii lei. Durata de realizare a investiţiei pentru repararea viaductului cu o lungime de 168 m este prevăzută la 14 luni.

Pe 12 august 2018 s-a prăbușit firul 1. Mecanicul de locomotivă era beat

La data de 12 august 2018, un tren de marfă al GFR a deraiat pe firul I al Viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări. Viaductul se află la 9 km de gara Craiova, la 45 km de Caracal și la 200 km de București.

Garnitura avea în componenţă 23 de vagoane, încărcate cu biodiesel, şi locomotiva. Şase vagoane au deraiat și au căzut de la o înălțime de peste 20 de metri. Din fericire, nu s-au înregistrat victime omeneşti, dar un tronson al Viaductului Cârcea s-a prăbușit odată cu vagoanele.

În urma accidentului, circulaţia feroviară a fost închisă pe raza SRCF Craiova, între staţiile CF Malu Mare şi Banu Mărăcine, din cauza deraierii a șase vagoane din compunerea unui tren de marfă ce transporta produse petroliere, a anunțat la vremea respectivă Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA. Trenul circula pe distanţa Slobozia Veche – Curtici.

Mecanicul de locomotivă a fost testat cu etilotest şi a rezultat o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool în sânge. Potrivit reprezentanților IPJ Dolj, pe numele acestuia s-a deschis dosar penal pentru comiterea infracţiunilor de prezență la serviciu sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe şi distrugerea sau semnalizarea falsă în cazul producerii unui accident.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share