Contractele pentru repararea căii ferate București-Craiova (Magistrala 100) cu bani din PNRR, scoase la licitație de regionalele Craiova și București ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, se dovedesc a fi greu de atribuit. Ofertele aproape că lipsesc pentru loturile licitate de cele două regionale. La finele lunii aprilie, Regionala Craiova a lansat o licitație pentru reparații pe 26 de tronsoane de cale ferată, însă nu s-a primit decât o ofertă, și aceea doar pentru șase loturi care nu au legătură cu M100. Acum, regionala a lansat o nouă procedură, prin care se încearcă să fie atrase firme care să oferteze și pentru celelalte 20 de tronsoane rămase. La Regionala București, situația pare a fi trasă la xerox.
Proiectele de tip Quick Wins sunt lucrări punctuale de eliminare a restricțiilor de viteză, creșterea vitezei de circulație, respectiv creșterea siguranței pe calea ferată. Ele fac parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) și sunt incluse la finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Obiectivul general al setului de proiecte tip Quick Wins constă în eliminarea restricțiilor de viteză prin lucrări ce vor viza elementele suprastructurii căii ferate (șina, traversele, aparatele de cale, piatra spartă) sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și confortului călătorilor.
Prima licitație pentru repararea căii ferate București-Craiova, fără ofertanți
Pe 29 aprilie, Regionala Craiova a CNCF CFR SA lansa o megalicitație pentru lucrări la calea ferată pe 26 de tronsoane, în valoare de peste 55 de milioane de euro, mai exact 278.439.094,4 lei, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Majoritatea viza tronsoane de pe Magistrala 100. Ei bine, potrivit anunțului din sistemul electronic de achiziții publice, o singură firmă s-a arătat interesată de procedură și a depus ofertă, însă doar pentru șase dintre cele 26 de tronsoane. Și niciunul dintre acestea nu este situat pe M 100.
Este vorba de firma Intens Prest, cu subcontractori declarați Europan Prod SA și SPIACT Craiova. Oferta depusă vizează următoarele loturi:
- Pitești – Pârvu km 111+950-113+150
Valoarea estimată fără TVA: 11.042.548,11 lei
- Bradu de Sus – Costești km 117+230-118+350
Valoarea estimată fără TVA: 7.738.633,38 lei
- Pârvu – Falfani km 127+500-129+500
Valoarea estimată fără TVA: 10.063.679,66 lei
- Falfani – Stolnici km 138+050-138+130
Valoarea estimată fără TVA: 984.976,05 lei
- Stolnici – Hârsești km 146+100-146+642
Valoarea estimată fără TVA: 3.690.157,51 lei
- Stolnici – Corbu km 149+950-150+900
Valoarea estimată fără TVA: 8.839.503,98 lei.
O nouă încercare pentru repararea căii ferate București-Craiova, pe 20 de loturi
Celelalte loturi au rămas neofertate la vremea respectivă, așa că Regionala Craiova a decis să mai facă o încercare și a postat sâmbătă, în sistemul electronic de achiziții publice, anunțul de licitație cu titlul ”Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii”.
De această dată, valoarea totală estimată a contractelor este de 236.079.595,71 lei, echivalentul a aproape 48 milioane de euro.
Loturile vizate de noua procedură sunt următoarele:
- Olteni – Rădoiești fir I, km 74+200-79+700
Valoarea estimată fără TVA: 18.894.821,58 lei
- Olteni – Rădoiești fir I, km 79+700-84+280
Valoarea estimată fără TVA: 15.750.029,48 lei
- Rădoiești – Atârnați fir I, km 85+880-90+500
Valoarea estimată fără TVA: 15.884.280,41 lei
- Rădoiești – Atârnați fir I, km 90+500-94+000
Valoarea estimată fără TVA: 16.052.113,61 lei
- Atârnați – Roșiori Nord fir I, km 94+000-98+000
Valoarea estimată fără TVA: 13.767.131,66 lei
- Rădoiești – Atârnați fir II, km 92+033-93+932
Valoarea estimată fără TVA: 11.310.186,50 lei
- Atârnați – Roșiori Nord fir I, km 98+000-99+300, 99+600 – 101+330
Valoarea estimată fără TVA: 11.802.119,15 lei
- Atârnați – Roșiori Nord fir II, km 98+916-101+330
Valoarea estimată fără TVA: 13.426.608,98 lei
- Roșiori Nord – Măldăeni fir I, km 101+330-106+000
Valoarea estimată fără TVA: 17.105.531,96 lei
- Roșiori Nord – Mihăești fir I, km 106+000-109+200
Valoarea estimată fără TVA: 16.435.655,97 lei
- Mihăești – Radomirești fir I, km 124+650-126+528
Valoarea estimată fără TVA: 10.511.922,48 lei
- Mihăești – Radomirești fir II, km 124+650-126+528
Valoarea estimată fără TVA: 10.511.922,48 lei
- Radomirești – Fărcașele fir I, km 146+830-148+792
Valoarea estimată fără TVA: 11.156.664,44 lei
- Radomirești – Fărcașele, fir II, km 146+830-148+792
Valoarea estimată fără TVA: 6.806.556,64 lei
- Drăgănești Olt – Fărcașele fir I, km 137+760-140+760
Valoarea estimată fără TVA: 10.350.474,94 lei
- Drăgănești Olt – Fărcașele fir I, km 140+760-143+280
Valoarea estimată fără TVA: 8.711.392,04 lei
- Drăgănești Olt Fărcașele fir I, km 143+280-143+720
Valoarea estimată fără TVA: 1.509.600,40 lei
- Balș – Spineni, km 220+850-224+850
Valoarea estimată fără TVA: 13.731.905,94 lei
- Spineni – Robănești km 224+850-227+850
Valoarea estimată fără TVA: 10.377.081,23 lei
- Pielești – Pielești km 235+550-235+700
Valoarea estimată fără TVA: 1.983.595,82 lei.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 14 septembrie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 14 septembrie 2023.
La Regionala București nu s-au ofertat decât un sfert dintre loturile licitate
La Regionala București, situația este aproape identică. La finele lunii iulie, Sucursala Regională de Căi Ferate București a deschis ofertele depuse la procedura de licitație publică (lansată pe 15 mai) pentru „Proiecte tip Quick Wins – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru reabilitarea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii”, 16 loturi.
După cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar, un singur agent economic – STRABAG SRL – a depus oferte pentru patru loturi, de pe intervalul de stații Chiajna – Grădinari, aferent Magistralei 100 București – Craiova:
- Chiajna – Grădinari, între km 11+000 – 13+500 (fir I+II)
Valoarea estimată fără TVA: 17.232.549,02 lei
- Chiajna – Grădinari, între km 13+500-16+000 (fir I+II)
Valoarea estimată fără TVA: 17.232.549,02 lei
- Chiajna – Grădinari, între km 18+500-21+000 (fir I+II)
Valoarea estimată fără TVA: 17.594.198,60 lei
- Chiajna – Grădinari, între km 21+000-23+500 (fir I+II)
Valoarea estimată fără TVA: 17.232.549,02 lei.
Pentru celelalte 12 loturi, SRCF București va organiza o nouă licitație publică, după modelul celei de acum de la Craiova.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail