Site logo
13 iulie 2022

Poate a treia oară e cu noroc. Pe acest principiu merg oficialii Regionalei București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, care au lansat o nouă licitație pentru reparațiile la calea ferată Brazi-Predeal, parte a tronsonului modernizat București-Predeal. În ceea ce privește Magistrala 800 București-Constanța, procedurile au mers aproape ca unse, în favoarea nemților de la Wiebe.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Întreținere și reparație Coridor IV PanEuropean, tronson Brazi-Câmpina-Predeal (preț inclus materiale, manoperă) fară utilaje grele de cale. Valoarea estimată a achiziției este de 705.196,73 lei fară TVA, din care valoarea estimată a execuției lucrărilor – 702.577,13 lei fără TVA, restul fiind valoarea materialelor puse la dispoziție de achizitor.

Lucrarea va trebui dusă la bun sfârșit în termen de trei luni. Concret, se vor face lucrări de întreținere și reparație care constau în înlocuiri de traverse de beton pe schimbători, piese pentru aparate de cale, JIL-uri T49E1- 350HT, șină tip 49 pusă la dispoziție de achizitor, detensionare, sudură aluminotermică. De-a lungul căii ferate menționate sunt stivuite deja traverse care urmează să fie folosite la această lucrare.

Pentru participarea la licitație, se solicită lista lucrărilor executate în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii cinci ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru lucrările cele mai importante. Respectivele certificări indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfârşit. Experiența similară se va demonstra prin prezentarea unui contract sau cumul de contracte din care să reiasă lucrări similare executate în ultimii cinci ani cu o valoare individuală/cumulată de minimum 702.577,13 lei fară TVA.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 16 august 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 16 decembrie 2022.



Două licitații anulate pentru reparațiile la calea ferată Brazi-Predeal

reparațiile la calea ferată Brazi-Predeal modernizarea căii ferate Predeal-Brașov locomotivă a luat foc întreținere și reparații pe M300 Trenurile Zăpezii 2021 reabilitarea stației Predeal
FOTO mapio.net

Regionala București a mai încercat de două ori în acest an să găsească un constructor pentru procedura scoasă acum, din nou, la licitație.

Pe 16 martie, în SEAP a fost postat un anunț identic, însă în procedură simplificată. Diferea doar valoarea estimată a contractului, fără TVA, care era de 621.154,44 lei, din care 618.534,84 lei reprezentau lucrările propriu-zise, iar restul valoarea estimată a materialelor puse la dispoziție de achizitor (SRCF București). Însă până la termenul limită de 4 aprilie nu a fost depusă nicio ofertă, așa că procedura a fost anulată.

Ea a fost reluată printr-un anunț publicat pe 18 mai, la valoarea estimată a procedurii lansate acum, de 702.577,13 lei fără TVA. Numai că nici de această dată nu a fost cu noroc – procedura s-a anulat deoarece până la data limită de 21 iunie „niciunul din ofertanții înscriși nu a criptat oferta financiară/sau nu a răspuns la toți factorii de evaluare electronici, după caz”, așa cum se menționează în SEAP. La aceeași dată a fost publicat și anunțul de licitație ce are ca obiect ”Întreținere și reparație Coridor IV PanEuropean, tronson București-Brazi (preț inclus materiale, manoperă) fără utilaje grele de cale”. Valoarea totală estimată este de 676.719,71 lei. În acest caz, a fost depusă o ofertă, din partea firmei GDO MOV Impex SRL, la care evaluarea financiară trebuie finalizată până pe 12 septembrie.



Pe Magistrala 800, Wiebe își încearcă norocul la Regionala București

reparațiile la calea ferată Brazi-Predeal reparații pe calea ferată Constanța-Predeal lucrări pe București-Lehliu

Cu mai mult succes s-a derulat procedura pentru lucrări de reparații pe București-Lehliu (și acest tronson fiind modernizat), derulată tot de Regionala București. Un prim anunț de licitație privind ”Întreținere și reparație Coridor IV Pan European, tronson București-Lehliu (preț inclus materiale, manoperă) fără utilaje grele de cale” a fost postat în SEAP pe 16 martie. Valoarea totală estimată a lucrării era de 479.328,06 lei. Procedura a fost însă anulată, deoarece până la data limită de 4 aprilie nu s-a depus nicio ofertă.

Apoi, pe 18 mai, a fost postat un nou anunț, de această dată la un preț mai mare, de 504.201,68 lei. Până pe 20 iunie, termenul limită, a fost depusă o singură ofertă, din partea Wiebe Romania.

La Regionala Constanța, nemții sunt ”jupâni”

lucrări la calea ferată pe M800 demolează clădirea CED Medgidia Est locomotivă defectă scandal în tren la Medgidia
FOTO cu rol pur ilustrativ

La Regionala Constanța, aceiași germani de la Wiebe au câștigat din prima lucrarea, chiar la licitația lansată tot pe 16 martie, simultan cu procedura Regionalei București pentru tronsonul său din Magistrala 800.

Este vorba de contractul privind ”Ȋntreţinere şi reparaţie Coridor IV Paneuropean, tronson Lehliu-Constanţa (preţ inclus materiale, manoperă) fără utilaje grele de cale – înlocuire JIL-uri”. În cadrul lucrărilor de întreţinere şi reparaţie, vor fi efectuate următoarele operaţiuni principale: înlocuire JIL-uri tip 60 = 30 buc; refacere continuitate CFJ prin sudură aluminotermică = 60 buc; detensionare/ pretensionare/ uniformizare eforturi = 7.800 m cale.

Valoarea totală estimată a contractului a fost de 755.833,49, iar Wiebe a câștigat cu oferta de 735.576,87 lei, conform anunțului de atribuire de pe 11 mai.

Chiar dacă a ofertat sub valoarea estimată, Wiebe România își va ”scoate pârleala” cu o altă lucrare, de această dată atribuită în mod direct de statul român. Este vorba de contractul pentru refacerea infrastructurii feroviare din Portul Constanța, unde pentru 19 linii, cu o lungime de 6,589 km și 27 de aparate de cale, a primit cadou un contract cu o valoare de 56.100.000 de lei, așa cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share