Site logo
28 septembrie 2020
Rezultate alegeri locale 2020 la București

Numărătoarea voturilor este aproape de final, iar numele celor cei șapte primari din București sunt deja cunoscute. Club Feroviar vă prezintă ce proiecte au aceștia în ceea ce privește transportul pe șină din Capitală. Unele au fost prezentate în campania electorală, altele sunt deja în derulare.

Adrian Bărbulescu

Rezultate alegeri locale 2020 la București
FOTO Facebook Nicușor Dan

Gabriela Firea este istorie, după votul dat de bucureșteni duminică, 27 septembrie. În locul ei, la Primăria Capitalei a venit independentul Nicușor Dan, susținut de PNL și USR, care în campania electorală a făcut mai multe promisiuni legate de transportul pe șină.

Printre proiectele sale se numără realizarea metroului de suprafaţă, construirea de parcări la intrarea în oraş şi interconectarea liniilor de tramvai din centrul Bucureştiului. ”În momentul de faţă avem o centură CFR a Capitalei care funcţionează. Este vorba de şase linii care îţi permit, de oriunde eşti pe centură, să ajungi în nişte puncte importante care sunt AFI Cotroceni, Gara de Nord, Gara Obor, Pipera, Otopeni, Rahova. Deci, de exemplu, dacă locuieşti în Chiajna, ai o conexiune directă cu Gara de Nord, ai o conexiune directă cu Pipera, cu Gara Obor, cu AFI Cotroceni, le fel, dacă eşti undeva în zona Ferentari-Giurgiului”, spunea Nicuşor Dan. O bună parte din rețeaua feroviară pe care candidatul vrea să o folosească pentru metroul de suprafață este cea pe care fostul primar al Sectorului 5 Daniel Florea voia s-o dezafecteze. Dar asupra acestui aspect vom reveni.

În ceea ce priveşte tramvaiele, el are în vedere un proiect de extindere a reţelei, în special în Piaţa Unirii. ”Cea mai importantă extindere este în zona Unirii, unde sunt trei staţii de tramvai – una la Mitropolie, una la Sfântu Gheorghe şi una în spatele Magazinului Unirea – din păcate nimeni nu merge 1,5 kilometri pe jos, ca să se urce în alt tramvai. Este foarte ieftin să conectezi, prin Piaţa Unirii, linia care e deja dedicată transportului public, să faci nişte diagonale, de exemplu să uneşti tramvaiul 21 cu 32 şi să ai nişte tramvaie care străbat centrul”, mai spunea (pe atunci) candidatul la Primărie.

Tot în campania electorală, Nicuşor Dan a ținut să precizeze că primarul general la acea vreme în funcție, Gabriela Firea, nu a făcut nicio lucrare de infrastructură, nicio mare parcare la intrarea în oraş şi nicio reabilitare de şină de tramvai.

CITEȘTE și VIDEO FOTO Ce a făcut Gabriela Firea pentru tramvaie. În trei ani nu s-a modernizat un metru de linie

Sectorul 1: Clotilde Armand nu a făcut nicio ”promisiune feroviară”. Fostul edil voia să mute Gara de Nord

Rezultate alegeri locale 2020 la BucureștiNoul primar al Sectorului 1, Clotilde Armand, nu a făcut în campania electorală nicio promisiune legată de transportul pe șină.

Este însă de așteptat ca ea să nu susțină ideea predecesorului său, Daniel Tudorache, de a muta Gara de Nord. De mai bine de un an de zile, Tudorache susținea această idee, pusă pe tapet prima oară de Miron Mitrea, pe vremea când era ministrul Transporturilor. Fostul primar preciza că mutarea gării mai înspre nord – fără demolarea actualei clădiri care ar putea fi transformată într-un muzeu de exemplu – ar face ca întreaga suprafaţă de teren ocupată în prezent de şinele de cale ferată să fie eliberată.

Rezultate alegeri locale 2020 la București. Sectorul 2: Radu Mihaiu vrea relocarea Uzinei de Reparații Atelierele Centrale

Rezultate alegeri locale 2020 la BucureștiMarea surpriză a alegerilor locale din București, useristul Radu Mihaiu, ales primar la Sectorul 2, a făcut în campania electorală mai multe promisiuni legate de transportul pe șină din București.

El a promis că va face toate demersurile necesare la Primăria Capitalei pentru a iniția relocarea Uzinei de Reparații Atelierele Centrale a Societății de Transport București și lansarea unui concurs transparent și deschis de revitalizare a zonei într-un cartier de business, care să faciliteze localizarea unor noi afaceri creatoare de locuri de muncă. URAC este uzina în care sunt reparate tramvaiele STB. De asemenea, aici au fost construite în urmă cu câțiva ani tramvaiele Bucur LF, cele mai moderne din parcul actual al STB.

Totodată, Radu Mihaiu a promis realizarea unei parcări de tip park&ride la intersecția autostrăzii A3 cu Petricani, plus un pasaj pietonal subteran pe sub Șoseaua Petricani pentru a ajunge la tramvai, spre Bulevardul Dimitrie Pompeiu. Acesta din urmă va avea sens unic, o bandă fiind alocată navetelor, autobuzelor și mașinilor speciale.

Rezultate alegeri locale 2020 la București. Sectorul 3: Robert Negoiță vrea metrou în locul căii ferate de pe Șoseaua Industriilor

Rămas în funcția de primar al Sectorului 3, Robert Negoiță vrea să înlocuiască linia ferată supraterană de pe Șoseaua Industriilor, care face legătura cu Oltenița, cu o linie de metrou.

El spune că a avut discuții în acest sens cu liderii Unitatea – Sindicatul Liber Metrou, care i-au spus că tunelul este săpat deja pe câteva sute de metri. ”Să scoatem linia ferată care duce la Gara Cățelu și s-o înlocuim cu o linie de metrou. (…) Să mergem cu metroul până la ieșirea din Sectorul 3 și gara (stația Titan Sud – n.red.) să fie mutată la Cățelu și Șoseaua Industriilor să se lățească, să avem un bulevard modern”, spunea edilul într-un clip electoral, pe 16 septembrie.

Este de fapt o idee mai veche a lui Robert Negoiță, căreia acum i-a găsit o altă abordare. La începutul lunii iulie 2018 el a cerut CFR SA să dezafecteze cei 3,7 km de cale ferată de pe Șoseaua Industriilor, parte din conexiunea feroviară București-Oltenița, sub pretextul că șinele reprezintă ”un dezastru pentru cetățeni”. În loc de cale ferată, primarul voia să lărgească șoseaua, astfel încât să rezulte ”un bulevard modern”. Negoiță voia ca trenurile să nu mai aibă capătul la Gara Titan Sud, ci la 4 km în direcția Oltenița, la halta București Sud din comuna Cățelu care în prezent este prima dintre cele 17 opriri pe care le fac trenurile ce merg spre Oltenița. Planurile sale au fost însă zădărnicite de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, care i-a respins solicitarea.

O altă promisiune făcută în campanie de Robert Negoiță este aceea că va construi un pasaj între strada Drumul Între Tarlale și Șoseaua Gării Cățelu, peste calea ferată.

Sectorul 4: Daniel Băluță extinde Magistrala 2 a metroului bucureștean

Rezultate alegeri locale 2020 la BucureștiȘi Daniel Băluță a rămas în funcția de primar în urma alegerilor de duminică, la Sectorul 4. El a început încă de acum doi ani de zile demersurile pentru extinderea Magistralei 2 a metroului bucureștean, cu încă o stație – Berceni Centură.

Stația are deja și constructor, după ce Primăria Sectorului 4 a atribuit contractul asocierii Somet – TIAB – UTI – Construcții Erbașu. Valoarea contractului este de 157,64 milioane de lei, iar proiectul ar putea beneficia de finanțare europeană. Lucrările vor începe primăvara viitoare, după ce, recent, Ministerul Fondurilor Europene a aprobat cererea de finanțare din bani de la Bruxelles.

Rezultate alegeri locale 2020 la București. Sectorul 5: Cristian Popescu Piedone nu are ambiții feroviare

Rezultate alegeri locale 2020 la BucureștiPotrivit ultimelor rezultate parțiale, Cristian Popescu Piedone este noul primar al Sectorului 5 din Capitală. În campania electorală, el nu a făcut nicio referire la transportul pe șină și nu este clar dacă va continua planul predecesorului său, Daniel Florea, de a scoate 7,4 km de cale ferată dezafectată din mijlocul Bucureştiului, iar acolo să construiască un bulevard care să preia mare parte a traficului rutier pe traseul Răzoare – Giurgiului.

Fostul primar a elaborat un proiect de lege pentru a primi în administrare calea ferată respectivă, care a și fost adoptat de Parlament, dar a fost contestat de președintele Klaus Iohannis. Pe acest segment de cale ferată și pe altele, Nicușor Dan vrea să construiască o rețea de metrou ușor.

Sectorul 6: Ciprian Ciucu nu și-a precizat intențiile referitoare la transportul pe șină

Noul primar al Sectorului 6, Ciprian Ciucu, nu a făcut referire în campania electorală la transportul pe șină.

Pe teritoriul Sectorului 6 se află însă o altă cale ferată, care pornește de la Lujerului și continuă paralel cu Bulevardul Iuliu Maniu până la centura feroviară a Bucureștiului, spre Halta Vârteju.

Și această infrastructură este cuprinsă în planurile lui Nicușor Dan de construire a unei rețele de metrou ușor.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share