Cinci firme și asocieri de firme au depus oferte la licitațiile pentru modernizarea M900 București-Craiova, lansate în februarie de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. Este vorba de companii din România, Turcia, Franța și Italia. Printre ele se regăsește și compania pentru care a lucrat actualul primar al Sectorului 1, Clotilde Armand.
CFR SA a lansat pe 26 februarie 2021 două licitații pentru studiile de fezabilitate și proiectele tehnice aferente modernizării Magistralei 900, pe relația București-Craiova.
Primul anunț de licitație avea ca obiect ”Studiu de fezabilitate și Proiect tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată București-Craiova, Subsecțiunea 1: București Nord-Roșiori”. Valoarea estimată pentru achiziționarea serviciilor de elaborare a Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic este de 45.555.581,25 lei, fără TVA. Durata contractului este de 23 de luni.
Celălalt anunț de licitație avea ca obiect ”Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Craiova, Subsecțiunea 2: Roșiori Nord – Craiova”. Valoarea estimată a serviciilor este de 51.724.566 lei, fără TVA, la care se adaugă TVA în valoare de 9.827.667,54 lei, rezultând o valoare totală estimată de 61.552.233,54 lei.
Cinci oferte la licitațiile pentru modernizarea M900
La ambele licitații au depus oferte următoarele firme și asocieri de firme, potrivit datelor din SEAP:
- Ofertant unic : CONSIS PROIECT
- Asociere : YUKSEL PROJE A.S. (Leader), TEC-CUATRO
- Asociere : BAICONS IMPEX S.R.L. (Leader pe Roșiori Nord-Craiova), I.S.P.C.F. (Leader pe București Nord-Roșiori Nord)
- Asociere: EGIS ROMANIA S.A. (Leader), ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA,EGIS RAIL
- Asociere: 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. (Leader),EAST WATER DRILLINGS
Egis Romania este firma cu capital francez la conducerea căreia s-a aflat, până în 2016, actualul primar al Sectorului 1 din București, Clotilde Armand.
Stare avansată de degradare pe calea ferată București-Craiova
La nivelul CFR SA s-a făcut o analiză tehnică și operațională a situației actuale a infrastructurii pe ambele subsecțiuni.
Ansamblul de elemente din care este alcătuită calea ferată (șină, traverse, prinderi, stratul de repartiție și prisma căii) prezintă stări de uzură și degradare. Clădirile de călători și de exploatare, precum și peroanele și copertinele necesită lucrări de reparații și modernizare. Instalațiile prezintă o stare avansată de uzură fizică și morală, înregistrându-se dificultăți în activitatea de mentenanță din cauza diminuării sau epuizării stocurilor de piese de schimb pentru unele repere tehnice.
Atribuțiile companiilor ce vor câștiga licitațiile pentru modernizarea M900
Câștigătorul (câștigătorii) licitației va pregăti documentația tehnică aferentă pentru: lucrări de modernizare a liniei de cale ferată (suprastructură CF, terasamente, consolidări și apărări de maluri etc.); lucrări de construcții civile cu destinație feroviară în stațiile şi punctele de oprire (clădiri, peroane, copertine, rampe, pasarele și pasaje pietonale etc.); lucrări de artă (poduri, podețe, pasaje etc.); lucrări la instalațiile feroviare (semnalizare, ERTMS/ETCS, GSM-R, CE, BLAI, energo- alimentare, linie de contact etc.); punerea în funcțiune a construcțiilor; – alte tipuri de lucrări. (A.B.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail