Site logo
30 ianuarie 2023

Chiar dacă își dorea acest lucru, în condițiile în care va pierde Ministerul de Interne, Lucian Bode nu va reveni pe fotoliul de ministru al Transporturilor la rotativa PSD-PNL din luna mai.

Surse din cadrul Partidului Național Liberal au declarat pentru Club Feroviar că s-a decis ca portofoliul Transporturilor (acum la Partidul Social Democrat, prin vicepremierul Sorin Grindeanu) să fie preluat de un profesionist în domeniu, care să nu aibă o vizibilitate prea mare din punct de vedere politic.

Ștefania Ferencz, pupila lui Emil Boc și Lucian Bode

rotativa PSD-PNL percheziții la Spitalul CF Witting achizițiile la spitalele CF general la Ministerul TransporturilorDar să vedem cine este ”în cărți” pentru a deveni viitorul ministru al Transporturilor la rotativa PSD-PN, din partea PNL. Lista scurtă a liberalilor cuprinde patru nume: Ștefania Ferencz, Maria Magdalena Grigore, Mihai Barbu și Ionel Irinel Scrioșteanu.

Să-i luăm pe rând. Ștefania Ferencz este în prezent secretar general al Ministerului Afacerilor Interne, funcție pe care a deținut-o și la Ministerul Transporturilor, atunci când acesta era condus de Lucian Bode.

Ea este o apropiată a primarului municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, încă de pe vremea când acesta era prim-ministru. Ștefania Ferencz a fost consilieră și șefa de cabinet a premierului Emil Boc. În perioada 2000-2004, când Emil Boc era deputat, a fost șefa de cabinet a acestuia.

Înainte de a-l însoți pe Emil Boc la București în 2008, în momentul în care acesta a fost numit premier, Ștefania Ferencz ocupa la Primăria Cluj-Napoca funcția de șef al Direcției Patrimoniului Municipiului și Evidența Proprietății. Ștefania Ferencz a trecut, de-a lungul carierei sale, prin mai multe funcții publice influente. În 2009, era șefa de cabinet a fostului premier și apoi secretar de stat în aparatul propriu de lucru al prim-ministrului.

Revenind în istoria recentă, în martie 2020, Ferencz a fost detașată timp de șase luni ca secretar general adjunct al Ministerului Transporturilor printr-o decizie a premierul de la acea vreme, Ludovic Orban. În aceeași zi, același Ludovic Orban o eliberează din funcție, Ștefania Ferencz întorcându-se consilier parlamentar la Camera Deputaților. Nu au trecut însă decât câteva luni, iar Ferencz s-a reîntors la Transporturi (în septembrie 2020), de data aceasta drept secretar general al ministerului. Apoi, la începutul anului 2021, după plecarea lui Bode la Ministerul de Interne, ea l-a urmat, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Maria Magdalena Grigore, propulsată de Ludovic Orban, Ioan Rus și Răzvan Cuc

rotativa PSD-PNLAșa cum am precizat mai sus, pe lista scurtă a PNL pentru Ministerul Transporturilor figurează și Maria Magdalena Grigore.

Încă din studenție, Ludovic Orban, ministrul Transporturilor de la acea vreme, a numit-o în Consiliul de Administrație al Tarom. Apoi, în ianuarie 2008, când ministru era tot Ludovic Orban, conducerea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din Romania (CNADNR) a numit-o în funcția de sef al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) București. La momentul numirii, experiență în muncă a tinerei de 27 de ani cuprindea funcția de curier personal la doi secretari de stat, angajată la cabinetul deputatului liberal Mircea Ciopraga, care conducea organizația PNL Sector 3, precum și trei luni ca economist în cadrul DRDP.

După niște ani buni, Maria Magdalena Grigore a fost ”recuperată” de alt ministru al Transporturilor, Ioan Rus (PSD), în mandatul căruia a fost pusă secretar de stat. Ea a ocupat această funcție (poziție din care a coordonat entitățile din domeniul feroviar, aviație și naval) în perioada ianuarie 2015 – noiembrie 2016, ”schimbând” alți trei miniștri: Iulian Matache, Dan Marian Costescu și Sorin Bușe.

Ea revine ca secretar de stat la Transporturi în ianuarie 2017, în mandatul lui Răzvan Cuc (PSD), funcție în care rămâne până în iulie 2018, chiar dacă Ioan Rus a fost înlocuit în acest timp cu Felix Stroe și ulterior cu Lucian Șova. Apoi (pe 19 iulie 2018), ea a preluat o funcție de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe, după cum se precizează pe site-ul MAE.

Mihai Barbu, în cărți pentru funcția de ministru al Transporturilor la rotativa PSD-PNL

Mihai Barbu, aflat și el pe lista scurtă de la Transporturi, este în momentul de față directorul general al Telecomunicații CFR SA (din 2020) și președintele Consiliului de Administrație al Metrorex (din 2021).

Pe linie politică, Mihai Barbu este președintele Comisiei de cenzori a Partidului Național Liberal. În perioada 2012-2013 a fost vicepreședinte al Consiliului Județean Ilfov, iar anterior, în 2004-2006, a fost consilier județean, potrivit CV-ului său. Timp de cinci luni, în 2013, a fost consilier la cabinetul unui secretar de stat la Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.

În perioada 2014-2019 a activat în domeniul privat, fiind administrator la MIBA Telecomunicații SRL, apoi a fost consilier la Senatul României.

Irinel Ionel Scrioșteanu, un apropiat al președintelui CJ Ilfov, Hubert Thuma

Bilanțul lui Irinel ScrioșteanuIrinel Ionel Scrioșteanu este secretar de stat la Ministerul Transporturilor din noiembrie 2019. El a fost viceprimarul localității Mogoșoaia din județul Ilfov timp de șapte ani.

Începând cu 2012, a fost directorul de cabinet al președintelui Consiliului Județean Ilfov de la acea vreme, Marian Petrache, și Administratorul Public al județului Ilfov. El este cunoscut ca un apropiat al actualului președinte al CJ Ilfov, Hubert Thuma.

A făcut parte din grupul de lucru pentru elaborarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 Regiunea București-Ilfov și s-a implicat în realizarea și implementarea programului de transport public, fiind și reprezentantul județului Ilfov în Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov.

Din poziția de secretar de stat, Irinel Ionel Scrioșteanu s-a implicat în introducerea abonamentului integrat cu STB și Metrorex pe ruta feroviară Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă, pe care operează CFR Călători și Transferoviar Călători.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share