Site logo
16 mai 2023

Proiectul privind modernizarea liniei ferate Reșița-Timișoara a depășit încă un jalon important, studiul de fezabilitate fiind aprobat de Regionala Timișoara a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

Studiul de fezabilitate pentru calea ferată Timișoara Nord-Stamora Moraviţa-frontieră cu Serbia, cu conexiunea Voiteni-Berzovia-Reşiţa a fost aprobat luni, 15 mai în şedinţa Comisiei tehnico-economice a SRCF Timişoara.

“Metroul SA, cei care au făcut studiul de fezabilitate pentru linia ferată Timișoara-Voiteni-Stamora Moravița și conexiunea Voiteni-Berzovia-Bocșa-Reșița a avut studiul de fezabilitate în Comisia tehnico-economică a Regionalei CFR SA Timișoara. Am dorit să fiu prezent ca să observ ca beneficiar derularea acestei comisii; am parcurs studiul de fezabilitate, s-au pus întrebări și proiectul a fost aprobat de către regională, urmând să fie trimis către centrala de la București și să fie după aceea predat către beneficiari. Partea următoarea este ca Reșița să scoată la licitație execuția tronsonului de cale ferată Voiteni-Bocșa-Reșița, urmând ca tronsonul Timișoara-Voiteni-Stamora Moravița conexiune cu Serbia să fie înmânat CFR Infrastructură, în speță Ministerului Transporturilor, să identifice soluții de finanțare pentru acest tronson“, a declarat pentru Radio Reșița primarul municipiului, Ioan Popa.

Modernizarea liniei ferate Reșița-Timișoara, cu bani din PNRR

Potrivit studiului de fezabilitate, linia feroviară Reșița Nord-Timișoara Nord cu extensie Voiteni-Stamora Moravița-frontieră cu Serbia, în lungime totală de 118 kilometri, va fi reabilitată și modernizată atât pentru traficul de călători, cât și pentru cel de marfă, viteza maximă de circulație urmând să crească la 120 km/oră pentru trenurile de călători și la 80 km/oră pentru marfare.

Modernizarea tronsonului Reșița Nord-Timișoara Nord, cu o lungime de 60 km, se va face cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență, după cum a mai scris Club Feroviar.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share