Regionala Craiova a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a lansat o licitație pentru repararea Viaductului Cârcea, grav avariat în 2018, în valoare de aproximativ 150.000 de euro. Prețul estimat (în lei) este cu 67% mai mare decât cel de la licitațiile lansate în noiembrie 2019 și februarie 2020 de centralul companiei și care au fost anulate din lipsă de oferte.
Adrian Bărbulescu
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Reparații tablierul nr. 1 de pe firul II al Viaductului Cârcea amplasat la km 200+306 al liniei 100 Videle-Orșova ”.
Lucrarea ce urmează a fi achizitionată constă în: revizuirea pozițiilor aparatelor de reazem și a unghiurilor de rotire a rulourilor aparatelor de reazem mobile la tablierul de pe firul II; introducerea în spatele culeei C1 fir II a unui podeț provizoriu U5 în vederea descărcării terasamentului; executarea reparațiilor elementelor structurale avariate ale tablierului nr. 1 de pe firul II; executarea unor rezem[ri suplimentare a celor trei tabliere de pe firul II, cu stive de traverse montate sub rigidizările riglei inferioare a cadrelor transversale finale ale tablierelor conform soluțiilor de alcătuire a stivelor din proiect; executarea unui trotuar nou, prin montarea unor console noi la tablieretele 1, 2 de pe firul II pe partea dinspre firul I și refacerea podinei de trotuar cu dulapi metalici transversali; executarea unui parapet nou pe trotuarele dinspre firul I, pe lungimea tablierelor 1 și 2 de pe firul II; refacerea zidului de gardă pe zona firului II la culeea Videle.
Valoarea totală estimată a contractului, care trebuie dus la bun sfârșit în trei luni de zile, este de 746.434 lei, echivalentul a puțin peste 150.000 de euro. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 22 iunie 2021, ora 15,00.
Repararea Viaductului Cârcea, la a treia încercare
La finele lunii februarie 2020, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA lansase o licitație pentru Viaductul Cârcea.
La vremea respectivă, valoarea totală estimată a lucrărilor executate era de 446.689,72 lei fără TVA. Asta după ce, la finele lunii noiembrie 2019, CFR SA lansase o licitație similară, cu aceeași valoare estimată, la care nu se prezentase niciun ofertant. Situația s-a repetat și la licitația lansată în februarie 2020 – nicio firmă nu a depus ofertă.
Pe 12 august 2018 s-a prăbușit firul 1 de la Viaductul Cârcea
La data de 12 august 2018, un tren de marfă a deraiat pe firul I al Viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări. Viaductul se află la 9 km de gara Craiova, la 45 km de Caracal și la 200 km de București.
Garnitura avea în componenţă 23 de vagoane, încărcate cu biodiesel, şi locomotiva. Şase vagoane au deraiat și au căzut de la o înălțime de peste 20 de metri. Din fericire nu s-au înregistrat victime omeneşti, dar un tronson al viaductului s-a prăbușit odată cu vagoanele.
În urma accidentului, circulaţia feroviară a fost închisă pe raza Regionalei Craiova, între staţiile CF Malu Mare şi Banu Mărăcine. Trenul circula pe relația Slobozia Veche – Curtici. Mecanicul de locomotivă a fost testat cu etilotest şi a rezultat o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool în sânge. Potrivit reprezentanților IPJ Dolj, pe numele acestuia s-a deschis dosar penal pentru comiterea infracţiunilor de prezență la serviciu sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe şi distrugerea sau semnalizarea falsă în cazul producerii unui accident.
Condiții de participare la licitația pentru repararea Viaductului Cârcea
Revenind în prezent, pentru participarea la licitație organizată de Regionala Craiova se solicită prezentarea cifrei medii de afaceri anuale pe ultimii trei ani (2018, 2019, 2020), care trebuie să fie de minimumum 600.000 de lei.
De asemenea, ofertantul trebuie să facă dovada că în ultimii cinci ani de la data limită stabilită pentru depunerea ofertelor a executat, la nivelul unui contract/mai multor contracte, lucrări similare a căror valoare individuală/valoare cumulată a fost de minimum 500.000 de lei fără TVA. Tipurile de lucrări de o complexitate comparabilă cu cele care fac obiectul contractului: fabricarea podurilor/podețelor de cale ferată; construire reparare tabliere metalice de cale ferată.
Ofertantul va constitui o garanție de participare de 7.464 de lei.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail