Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Consis Proiect SRL au semnat contractul, în valoare de 2,9 milioane de lei (fără TVA), referitor la electrificarea căii ferate Rădulești-Giurgiu Nord.
Studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei de cale ferată Rădulești – Giurgiu Nord (57 km) trebuie să identifice cea mai eficientă soluție din punct de vedere tehnico-economic, în vederea obținerii sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României și respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T, a precizat CNCF CFR SA, printr-un comunicat.
Pe secția feroviară 103 sunt 10 stații: Rădulești, Târnavele, Vlașca, Răsuceni, Toporu, Chiriacu, Stănești, Oncești, Bălănoaia, Cetatea.
Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:
- creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor;
- creșterea atractivității transportului feroviar pe acest tronson și a volumului de transport pe calea ferată;
- minimizarea efectelor negative asupra mediului;
- descongestionarea traficului feroviar din București și zonele limitrofe;
- menţinerea şi, eventual, atragerea de noi transporturi de pe Coridorul European de Marfă RFC 7 Praga – Atena pe teritoriul României;
- creșterea veniturilor CFR SA din taxa de utilizare a infrastructurii.
SF privind electrificarea căii ferate Rădulești-Giurgiu Nord va fi întocmit în termen de nouă luni
Studiul de Fezabilitate, cu termen de elaborare de nouă luni, va cuprinde inclusiv toate datele necesare pentru obţinerea tuturor avizărilor în vederea promovării Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi pentru exproprierea imobilelor aferente obiectivului de investiţii, inclusiv completarea/modificarea (dacă este cazul) a documentației, prin implementarea tuturor cerințelor/solicitărilor emitenților de avize.
Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail