Regionala Craiova a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a semnat joi primul contract de reînnoire a suprastructurii feroviare (de fapt, reabilitare) finanțat din PNRR.
Contractul semnat de Sucursala Regională CF Craiova cu Asocierea Strabag-Metabet CF are o valoare de 82,13 milioane lei (fără TVA) și vizează reînnoirea a 21 km de cale ferată între stațiile Călinești – Golești – Pitești. Este vorba de contractul pentru care anunțul din sistemul electronic de achiziții publice este disponibil AICI.
În cadrul contractului, antreprenorul va executa lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe intervalul Călinești-Golești între km 95 și km 107,57, inclusiv pe liniile 1a, 1b, 5 și 6 din stația CF Golești:
– șină, aparate de cale, piese pentru aparate de cale;
– cupoane de tranziție, traverse normale si speciale din lemn (pentru aparate de cale si poduri);
– contrașine pod, platelaj metalic, ambutisat și neambutisat pentru poduri;
– traverse de beton complet echipate;
– dale elastice pentru treceri la nivel;
– material mărunt, piatră spartă;
– realizarea căii fără joante.
Scopul lucrărilor de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe cei 21 km de cale ferată este aducerea liniei în parametrii proiectați, creşterea vitezei maxime de circulaţie a trenurilor de călători la 120 km/oră, eliminarea costurilor cauzate de restricții, creșterea eficienței activității de operare și maximizarea gradului de siguranță.
Lucrările de reînnoire se vor executa și pe intervalul de cale ferată Chitila-Golești, pe o lungime totală de 196,7 km, în cadrul celor două loturi licitate de SRCF București, cu o valoare totală estimată de 663,6 milioane de lei (fără TVA). În prezent, procedurile se află în etapa de evaluare a celor patru oferte depuse.
Diferența dintre lucrările de reînnoire a suprastructurii feroviare și contractele Quick Wins
La prima vedere, nu ar fi vorba de primul contract de acest tip semnat pentru lucrări la infrastructura feroviară.
La Regionala Iași, de exemplu, pe 9 februarie s-a semnat un contract pentru 10 loturi, pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii, lucrări finanțate tot prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR). De asemenea, la Regionala Cluj în decembrie 2022 s-au semnat 47 de contracte, iar pe 2 martie 2023 – alte două, așa cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă.
La solicitarea Club Feroviar, Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CNCF CFR SA, a explicat diferența dintre cele două tipuri de contracte. Pe scurt, la contractele de tip Quick Wins se intervine doar punctual, între anumiți kilometri unde sunt restricții de viteză, în vreme ce la reînnoire se înlocuiesc șinele, traversele și aparatele de cale pe tot tronsonul. Practic, lucrarea este similară cu modernizarea, diferența fiind că nu se intervine la semnalizare și la substratul căii și nu se refac peroanele din stații.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail