În ciuda temperaturilor caniculare din ultima perioadă, șantierul de la podul Grădiștea, de pe calea ferată 902 București-Giurgiu, avansează.
”Săptămâna asta au început să vină containerele care vor forma comandamentul șantierului și autorizațiile pentru demolarea clădirilor din zonă și a podului construit în 1987-1988, cel care fară voia lui a devenit încet, dar sigur un simbol al neputinței, lucrului făcut în grabă, nu de o foarte bună calitate. Din păcate, obținerea autorizațiilor rămâne o problemă care sperăm să fie depășită până în septembrie, pentru că daca o ținem tot așa, nu facem decât să pierdem timp și bani, utilajele și oamenii contractați pentru executarea lucrărilor stau și nu produc încă nimic”, scrie site-ul România Feroviară.
Șantierul de la podul Grădiștea, în cifre
Pe 4 decembrie 2020, după mai bine de 15 ani și 19 miniștri al Transporturilor (între timp s-au făcut 20), a fost semnat contractul pentru Podul Grădiștea, cu austriecii de la Porr Construct. Podul a fost luat de ape pe 13 august 2005, în mandatul de ministru al ceferistului Gheorghe Dobre.
De la prăbușirea podului, aflat pe prima linie de cale ferată din Principatele Române, patronii firmelor de microbuze și autocare realizează profituri la care altfel nici nu ar fi îndrăznit să spere. După un deceniu și jumătate însă, aceștia își văd veniturile amenințate, din moment ce ziua în care se va redeschide circulația feroviară se apropie.
Proiectul de investiții are o valoare totală, inclusiv TVA, de 655.187.000 lei, din care lucrările propriu-zise de construcții–montaj reprezintă 560.513.000 lei.
Vor fi reconstruite următoarele poduri de cale ferată:
– pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia București) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.
– pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.
– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.
– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.
Eșalonarea investiției se va face relativ egal pe parcursul a doi ani, cât este preconizat să dureze lucrarea. Lungimea traseului este de 12,02 km și cuprinde două viaducte și patru poduri. (A.B.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail