Site logo

Scandalul pe legătura metrou-tramvai din Piața Unirii continuă. Faza pe șters postări

de 6 octombrie 2025
Scandalul pe legătura metrou-tramvai din Piața Unirii continuă. Faza pe șters postări

Scandalul pe legătura metrou-tramvai din Piața Unirii din București, între Asociația Metrou Ușor și Primăria Capitalei, a continuat și în weekend-ul care tocmai s-a încheiat.

Oficialii Primăriei Municipiului Bucureşti au anunțat sâmbătă, 4 octombrie, că accesul direct din stațiile de tramvai în cele de metrou nu este prevăzut și că ar putea fi adăugat ulterior. Apoi, la doar câteva minute de la publicare, postarea a fost ștearsă de pe contul de Facebook al PMB, scrie Asociația Metrou Ușor (AMU), care a reușit să facă și o captură a postării municipalității.

”Deși proiectul actual de extindere a infrastructurii de tramvai în zona Unirii nu prevede, în această fază, execuția acestor accesuri, ele pot fi realizate prin investiții viitoare”, se arăta în postarea ștearsă a PMB. O abordare care este criticată de AMU: ”În traducere liberă: în loc să beneficieze de un proiect complet la costuri avantajoase și cu durată minimă de deranj, bucureștenii vor primi un proiect incomplet, care nu va livra la întregul său potențial, iar apoi ar putea fi completat ulterior, nu știm când, cu costuri mai mari și cu deranj crescut”.

Cei de la AMU amintesc că pentru realizarea accesului direct tramvai-metrou la stația Parc Drumul linia 41 a fost deviată trei ani și susțin că același scenariu ar putea avea loc și în Piața Unirii, unde o intervenție asemănătoare ar putea necesita săpături și sub ampriza liniei de tramvai.

”Mai mult, ridicăm semne serioase de întrebare cu privire la posibilitatea realizării ulterioare a acestei investiții. Accesul direct tramvai-metrou NU este prevăzut în PUZ, PMB nu a cerut acest lucru, deci nu s-a prevăzut spațiu pentru acest obiectiv. PMB pur și simplu nu intenționează să aibă un transfer direct în Piața Unirii. Incompetență sau nepăsare? CONCLUZIE: Își permite Bucureștiul suspendarea în viitor a liniei de tramvai nou-realizate prin Piața Unirii pentru construirea acestui acces? Așa își vor amortiza bucureștenii investiția în acest obiectiv crucial? Nu, stimată PMB, accesul direct tramvai-metrou trebuie făcut ACUM, printr-un proiect UNITAR de reîntregire a rețelei de tramvai în Piața Unirii. Încă o dată, bucureștenii cer SOLUȚII, nu batjocură, nu șantiere interminabile și nu doresc să achite nota de plată pentru nepăsarea și incapacitatea de a corela două lucrări absolut elementare. Corespondența tramvai-metrou în cel mai important nod de mobilitate al Capitalei NU ESTE UN MOFT, este O NECESITATE!”, se mai arată în postarea AMU.



Un conflict care durează de câteva zile

Zilele trecute, așa cum am scris, Asociația Metrou Ușor a criticat faptul că nu este prevăzută o conexiune tramvai-metrou la Piața Unirii, ceea ce va fi o ”greşeală strategică”.

”Călătorii cer soluții, nu ocoluri și batjocură: Bucureștiul este pe cale să facă o enormă greșeală strategică prin nerealizarea legăturii directe tramvai-metrou la Piața Unirii”, a postat asociația pe contul său de Facebook.

În procesul de consultare publică aferent proiectului de reîntregire a rețelei de tramvai din Piața Unirii, Asociația Metrou Ușor (AMU) a propus construirea unui acces direct între viitoarea linie de tramvai și stația de metrou Piața Unirii de pe Magistrala 2 (Pipera – Tudor Arghezi). În răspunsul primit de la proiectant, Metroul SA, se respinge această propunere pe motiv că: ”la nivel internațional se promovează traversările pietonale la nivel în detrimentul pasajelor subterane” și că ”o conexiune suplimentară ar fi redundantă și nejustificată”.

Apoi, în weekend, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a rezonat cu cererile Asociației Metrou Ușor și a anunțat că Primăria Sectorului 4 își asumă realizarea noului pasaj pietonal subteran care să facă legătura între stațiile de metrou Piața Unirii 1 și Piața Unirii 2, precum și lucrarea de interconectare a liniei de tramvai între Piața Sfântul Gheorghe și Piața Unirii.



Share