Prioritatea proiectelor de infrastructură din România se schimbă odată cu echipele la guvernare și, prin urmare, nu e o supriză dacă, după spargerea unui Guvern, prioritățile noului Guvern vor fi fix opusele primului. Rentabilitățile se schimbă și ele din pix mai ales dacă deranjăm prieteniile geostrategice. Este cazul metroului spre Otopeni care surpriză a devenit brusc rentabil cu atât mai mult cu cât nu trebuie să îi supărăm pe japonezi. Ca un făcut, vineri dimineață, înainte de o poziție oficială guvernamentală venită la orele prânzului, au ieșit în presă documente care ar arăta rentabilitatea proiectului și caracterul eronat al studiului BEI PASSA.
Ministerul Transporturilor propune continuarea Magistralei de metrou M6 până la Otopeni, un Memorandum pentru deblocarea investiţiei urmând să fie prezentat premierului în foarte scurt timp, a anunţat un secretar de stat în ministerul de resort în emisiunea televizată „Drumurile Noastre” de la B1 TV, potrivit economedia.ro
Secretarul de stat a confirmat că s-au cheltuit pe studiile necesare Magistralei M6 aproape 130 de milioane de lei şi încă nu este niciun contract semnat. În plus, el a invocat necesitatea consolidării relaţiilor diplomatice cu Japonia de la care România a primit acum un deceniu un împrumut de peste 300 de milioane de euro pentru întreaga Magistrală M6 (anul acesta s-a aniversat şi împlinirea a 100 de ani de la stabilirea relaţiilor diplomatice româno-nipone).
Pentru continuarea metroului până la Aeroportul Otopeni, demnitarul a argumentat că noua linie va deveni de fapt o diametrală Nord-Sud. „În această dimineaţă, am semnat ca propunere pentru Guvernul României, un memorandum prin care solicităm deblocarea proiectului şi continuarea metroului M6 aşa cum a fost gândit până la Otopeni. Îl prezentăm astăzi sau când va ieşi din circuitul de avizare. Vreau să dau câteva detalii, aşa este s-au cheltuit nişte bani dar linia nu o să fie doar între Gara de Nord şi Otopeni ci între Sudul Capitalei, Piaţa Progresu, intersecţie cu celelalte magistrale deci va fi o axă. Nu se va opri la Terminalul 1. Când construim şi noul Terminal va fi continuat şi va funcţiona ca legătură între cele două Terminale. Este decizia premierului, sper să fie de acord. Avem o relaţie cu Japonia şi trebuie s-o consolidăm”, a explicat el.
Schimbarea de strategie în privinţa proiectului M6 era previzibilă după ieşirea USR de la guvernare şi demisia fostului ministru Cătălin Drulă, care nu susţinea continuarea secţiunii 2 Băneasa – Tokyo. Drulă argumenta pe baza unui studiu al experţilor europeni că investiţia nu este rentabilă, o denumea „piatră de moară” şi că fondurile ar trebui să fie folosite pentru alte două magistrale care traversează cartiere mult mai aglomerate: M5 Eroilor 2 – Pantelimon sau M4 spre Gara Progresu. De altfel, nici Comisia Europeană nu finanţează secţiunea Tokyo – Otopeni, cele peste 500 de milioane de euro acordate României fiind doar pentru primele şase staţii.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail