Site logo
16 octombrie 2023

Consorțiul Evolyn a lansat către Alstom o comandă de 12 trenuri de mare viteză cu care vrea să concureze Eurostar pe calea ferată Paris-Londra.

Din 1994, Eurostar oferă servicii regulate de transport între Paris, Bruxelles și Londra folosind tunelul de sub Canalul Mânecii. Un monopol care pare solid, dar s-ar putea ca Eurostar Group (care deține toate acțiunile companiei Eurostar din aprilie 2022) să se confrunte cu un concurent de marcă.

Consorțiul Evolyn, format recent, a anunțat o comandă de 12 trenuri de mare viteză de la Alstom, care vor fi utilizate pentru punerea în funcțiune a unui sericiu comercial pe sub Canalul Mânecii începând cu anul 2026, cu o durată a călătoriei între Paris și Londra de două ore și 15 minute, informează presa franceză.

Getlink voia de mult să găsească un concurent pentru Eurostar pe calea ferată Paris-Londra

A trecut deja ceva timp de când Getlink (compania care gestionează tunelul) înceracă să găsească noi operatori feroviari. Deocamdată nu există decât concurență pe partea transportului feroviar de marfă, fiind de notat în acest sens compania DB Shencker. Acum, responsabilii Getlink au salutat inițiativa Evolyn.

Pentru moment, numele companiilor care fac parte din consroțiul Evolyn nu sunt cunoscute în totalitate. Se cunoaște doar numele transportatorului britanic Mobico, o companie care are ca acționar majoritar familia spaniolă Cosmen. Aceasta din urmă deține un veritabil mic imperiu al transporturilor în Spania și China.

Proiectul care s-a născut în urmă cu trei ani de zile va necesita o investiție inițială de un miliard de lire sterline, adică echivalentul a 1,155 miliarde de euro. Potrivit primelor informații, Evolyn va atac fronta Eurostar Group, venind cu o politică tarifară agresivă, mai exact bilete mult mai ieftine. De asemenea, consorțiul vrea să-și diversifice rutele de transport, fiind luată în calcul o conexiune Paris-Bruxelles.

Rămâne de văzut dacă aceste planuri se vor și concretiza.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share