Un proiect de act normativ își propune să reducă staționarea marfarelor la frontieră, prin aplicarea unui acord cerut de Comisia Europeană.
Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost postat în dezbatere publică un proiect de Ordin al ministrului pentru modificarea şi completarea Instrucţiunilor privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare nr. 250.
În cursul anului 2019, Comisia Europeană și Agenţia Uniunii Europene pentru Căi Ferate (ERA) au organizat mai multe ateliere de lucru pe această temă, la care au participat reprezentanţi ai Secretariatului Coridorului Feroviar de Marfă Orient/Est-mediteraneean (RFC OEM), ai ministerelor de resort din România şi Ungaria, ai Autorităţii Feroviare Române (AFER), ai administratorilor de infrastructură din România şi Ungaria, precum şi ai unor operatori de transport feroviar de marfă din cele două țări. În cadrul întâlnirilor de la Bucureşti, din 25 – 26 martie 2019, şi de la Budapesta, din 29 octombrie 2019, reprezentanţii Agenţiei Uniunii Europene pentru Căi Ferate (ERA) au solicitat ca România să ia măsuri pentru aplicarea acordului ATTI (Agreement on freight Train Transfer Inspections – Acord pentru Transferul Inspecțiilor la Trenurile de marfă).
Staționarea marfarelor la frontieră se va reduce de la 10 la trei ore
Totodată, aplicarea acordului ATTI a fost solicitată oficial şi de Comisia Europeană – Direcţia Generală Mobilitate şi Transport. Comisia a informat şi că mai mulţi operatori feroviari de marfă au aplicat, cu titlul de proiect-pilot, acordul ATTI în relaţia România – Ungaria, reducând astfel staţionările în staţia de frontieră maghiară de la aproximativ 10 ore la trei ore. În sensul Ungaria – România, aplicarea acestui acord nu este posibilă, din cauza prevederilor instrucţionale în vigoare, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ.
Predarea/primirea trenurilor pe bază de încredere reciprocă se regăseşte şi în Planul de acţiuni al Declaraţiei comune a miniştrilor pentru îmbunătăţirea efectivă şi eliminarea blocajelor traficului feroviar de marfă pe Coridorul Feroviar de Marfă Orient/Est-mediteraneean, semnată la Rotterdam, la data de 21 iunie 2016.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail