Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei responsabil cu infrastructura, a anunțat că se reia circulația tramvaiului 5, întreruptă în 2017.
El a declarat pentru HotNews.ro că tramvaiele vor circula din nou pe această linie în maximum trei luni, până la soluționarea litigiilor de retrocedare de la bucla de întoarcere de la Aeroportul Băneasa soluția fiind introducerea unor tramvaie cu dublă cabină.
”Circulația tramvaielor liniei 5 între Băneasa – Barbu Vacărescu – Terminal Sf. Gheorghe a fost sistată în septembrie 2017 din următoarele două motive: litigiul privind deținerea terenului aferent buclei de întoarcere din zona Bd. Aerogării/ Str. Grațioasă (lucrare începută, dar suspendată din cauza litigiului) și necesitatea modernizării întregii infrastructuri rutiere (inclusiv calea de rulare a tramvaielor și stațiile aferente) de pe Bd. Barbu Văcărescu și Str. Cpt. Alexandru Șerbănescu, până la Pasajul Băneasa”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.
În 2012, Primăria Capitalei a investit în modernizarea liniei de tramvai 36 milioane de lei, însă a fost modernizat doar tronsonul de pe Bulevardul Aerogării și de pe Podul Băneasa. Tronsonul dintre Podul Băneasa și Șoseaua Ștefan cel Mare se află însă într-o stare avansată de degradare, iar municipalitatea nu a făcut nimic în ultimii cinci ani pentru a remedia situația.
Se reia circulația tramvaiului 5. Soluție temporară
”Pentru ca linia 5 să fie funcțională trebuie finalizate lucrările la bucla de întoarcere a tramvaiului. Pentru ca acest lucru să se întâmple este nevoie de lămurirea situației juridice a terenului aferent (la Direcția Juridică există 4 notificări înregistrate privind restituirea imobilelor situate în strada Grațioasă nr. 8 și nr. 10, sector 1). De asemenea, trebuie modernizată linia pe tronsonul Str. Av. Șerbănescu – Șos. Stefan cel Mare (înlocuite dalele existente, înlocuită linia), trebuie remediate anumite deficiențe (gropi și fisuri în asfalt, tasări în zona gurilor de scurgere și canalelor) și completate elementele sustrase de pe artera Aerogării (balustrade din metal, panourile de despărțire între liniile de tramvai în dreptul stației). Circulația se va relua după finalizarea lucrărilor la bucla de întoarcere și după modernizarea liniei de tramvai pe secțiunea Str. Av. Șerbănescu – Șos. Ștefan cel Mare”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.
Stelian Bujduveanu spune însă că în trei luni tramvaiele ar putea circula din nou pe această linie, fiind disponibilă o soluție temporară. ”Așteptăm să se termine lucrarea la parcarea de la capătul Șoselei Pantelimon și nodul de întoarcere a tramvaiului, ca să poată întoarce tramvaiul în interiorul parcajului supraetajat, apoi putem lua tramvaiele cu dublu cap și le putem pune pe linia 5 până când rezolvăm situația juridică de la capătul liniei 5, unde există acele cereri de retrocedare. Vom încerca să găsim o soluție legală, fie expropriem, fie o soluție tehnică astfel încât bucla de întoarcere să ocolească terenul notificat, dar asta durează, iar până atunci tramvaiele cu dublu cap care circulă acum pe Șoseaua Pantelimon pot circula pe acolo. Cred că lucrările la parcarea de pe Șoseaua Pantelimon, inclusiv bucla de întoarcere, vor fi gata într-o lună, asta nu înseamnă că dăm în folosință parcarea, fiindcă mai avem partea de autorizare ISU, dar tramvaiul va putea întoarce și putem folosi tramvaiele cu dublu cap în altă parte”, a explicat viceprimarul.
În ceea ce privește starea liniei tramvaiului 5, pe tronsonul nereabilitat, Bujduveanu spune că se va face o expertiză, care să certifice dacă este sigură pentru pasageri. Pe termen mediu, linia este propusă pentru modernizare pe PNRR.
”Lucrările au fost executate în proporție de 80% fiind puse in funcțiune si exploatare în anul 2012. Restul de executat se constituie din bucla de întoarcere tramvai din strada Grațioasă și lucrările aferente (linie, stație, peron, cabina STB, utilități etc.). În prezent lucrările sunt sistate ca urmare a faptului că amplasamentul inițial nu este liber de sarcini, terenul constituind obiectul unor dosare de retrocedare conform Legii nr. 10/2001, dosare aflate pe rolul instanțelor. Până la clarificarea situației juridice nu pot fi realizate/continuate lucrările la obiectivul de investiții
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail