Regionala București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a reluat licitația pentru creșterea capacității de trafic pe M700, după ce precedenta a fost anulată din lipsă de ofertanți.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat zilele trecute anunțul de licitație ce are ca obiect ”Lucrări de creștere a capacității de circulație pe distanța București Nord-PM Pajura-Mogoșoaia (expertiză și DALI)”. Valoarea totală estimată a contractului, ce va trebui dus la bun sfârșit în termen de opt luni (șapte luni prestarea serviciului propriu-zis și o lună pentru perioada de aprobări în Consiliile Tehnico-Economice ale Regionalei București și CNCF CFR SA central) este de 137.700 de lei, echivalentul a aproximativ 28.000 de euro.
Evaluarea ofertelor se va face pe baza unui algoritm complex, în cadrul căruia prețul ofertei (componenta financiară) va conta într-o proporție de numai 40%, restul urmând a fi acordat pentru factori ce țin de pregătirea experților și capacitatea profesională în general.
Între Pajura și Mogoșoaia e linie simplă
Pentru participarea la licitație, cerința minimă obligatorie este ca ofertanții să aibă autorizație de furnizor feroviar eliberată de Autoritatea Feroviară Română (AFER) pentru servicii de proiectare în domeniul infrastructurii feroviare, conform cerințelor OMT 290/2000, valabilă la data prezentării.
Totodată, se solicită și experiență similară, fapt care se va demonstra prin prezentarea unui contract sau a mai multor contracte din care să reiasă servicii similare prestate în ultimii trei ani, cu o valoare individuală/cumulată de minimum 137.700 de lei. Serviciile similare acceptate sunt servicii de elaborare de documentații tehnico-economice (studiu de fezabilitate, DALI, proiectare) în domeniul infrastructurii și suprastructurii feroviare care să includă terasamente de cale ferată, instalații de semnalizare feroviară, telecomunicații feroviare.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 13 septembrie 2021, ora 15,00.
Precedenta licitație pentru creșterea capacității de trafic pe M700 a fost anulată
O licitație identică a fost lansată de Regionala București a CFR SA la începutul lunii mai. Atunci, termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare era data de 9 august 2021, ora 15,00.
Numai că, potrivit datelor disponibile în sistemul electronic de achiziții publice, procedura a fost anulată, pentru că nu au fost depuse oferte până la data limită.
M700 a ajuns la saturație după introducerea trenurilor de Aeroport
Faptul că M700 a ajuns la saturație, pe distanța Pajura-Mogoșoaia, este precizat chiar în Caietul de sarcini al licitației lansate de Regionala București.
Motivul este simplu: linia a fost dublată, în cadrul unui contract executat de austriecii de la Porr Construct, doar pe distanța Mogoșoaia-Balotești. Între Pajura și Mogoșoaia, Magistrala 700 este linie simplă, neelectrificată. Pe o porțiune semnificativă, ea este dublată de linia 301k, electrificată, dar care este utilizată doar pentru circulația garniturilor de marfă spre Chitila.
În atari condiții, odată cu introducerea, de la data de 13 decembrie 2020, a 72 de trenuri (36 de perechi) pe relația București Nord-Aeroport Henri Coandă, linia a fost pur și simplu sufocată și întârzierile sunt la ordinea zilei.
Soluție ce va fi analizată în cadrul contractului
În cadrul contractului, se va analiza întregirea circulației astfel: din stația Mogoșoaia – linia curentă 301K – Ramificație Colentina, prin postul de macazuri (PM) Giulești – schimbător de cale 2M – schimbător de cale 1G – prin prelungirea liniei V Chitila până în Cap Y PM Pajura și introducerea a două schimbătoare de cale în PM Pajura și Post Giulești. (A.B.)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail