Primarul general Nicușor Dan și edilul Sectorului 2, Radu Mihaiu, au anunțat că în perioada următoare se reiau lucrările la Pasajul Doamna Ghica din estul Capitalei, care au fost sistate la finele anului trecut. Nu este clar însă dacă pasajul va include și o bandă dedicată pe zona mediană pentru viitoarea linie de tramvai Berceni-Pipera.
Adrian Bărbulescu
”După o pleiadă de hățișuri birocratice complicate, azi (miercuri – n.red.) am semnat, alături de Nicușor Dan, contractul de asociere cu Primăria Municipiului București privind Pasajul Doamna Ghica. În paralel, s-a lucrat la deblocarea contractelor de execuție și s-au stins datoriile. Intrăm în linie dreaptă cu acest proiect. Lucrările vor reîncepe în perioada următoare (început de iulie) și am primit promisiuni ferme că până în septembrie, lucrările la sol vor fi finalizate. Acest lucru va decongestiona traficul din zonă și se vor putea continua lucrările fără a mai crea un disconfort oamenilor care trec prin zonă”, a scris pe contul său de Facebook Radu Mihaiu.
Lucrările la Pasajul Doamna Ghica s-au scumpit
La aproape 24 de ore după anunțul primarului Sectorului 2, acesta a fost întărit și de o postare a lui Nicușor Dan, pe aceeași rețea de socializare: ”Am semnat ieri contractul de asociere dintre Primăria Capitalei și Primăria Sectorului 2 pentru finalizarea lucrărilor la Pasajul Doamna Ghica. Valoarea totală a investiției este de 144 milioane lei, circa 80% din sumă urmând să fie asigurată din bugetul Capitalei, iar restul de 20% din bugetul Sectorului 2. Banii există, deci nu vom avea goluri de finanțare, urmând să înaintăm cu lucrările cât se va putea de repede, pe baza planificării tehnice. Am promis bucureștenilor finalizarea acestui pasaj și mă țin de cuvânt”.
Suma avansată joi de Nicușor Dan este un pic mai mare decât cea prevăzută inițial. Valoarea totală a investiției, așa cum fusese ea aprobată inițial, este de 112,65 milioane de lei fără TVA, din care 104,14 milioane de lei reprezintă lucrări propriu-zise de construcții-montaj.
Chiar dacă adăugăm TVA de 19% la suma inițială, rezultă sub 134 milioane de lei. Majorarea devizului poate fi însă pusă pe seama creșterii spectaculoare a prețurilor la materialele de construcții consemnate în ultima perioadă.
Viitoarea linie de tramvai Berceni-Pipera, ”șuntată” de Gabriela Firea
Din punct de vedere constructiv, tot obiectivul are o lungime de un kilometru, din care pasajul propriu-zis măsoară 214,5 metri. Lățimea pasajului este de 16,5 m.
Ei bine, aici apare marea problemă, la lățimea pasajului și la structura sa. Pe Pasajul Doamna Ghica, fosta administrație a Bucureștiului, condusă de Gabriela Firea, nu a prevăzut spațiu dedicat pe zona mediană pentru viitoarea cale de rulare a tramvaiului.
Trebuie menționat faptul că pasajul se află pe viitorul traseu al liniei de tramvai Berceni-Pipera, prevăzută în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2030. Atât pe Străpungerea Doamna Ghica-Chișinău, cât și pe Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, aflate și ele pe traseu, a fost prevăzut pe cele două pasaje spațiu dedicat viitoarei linii de tramvai.
Dacă Pasajul Doamna Ghica va rămâne fără linie de tramvai, spațiile prevăzute din construcție pe celelalte două pasaje devin pur și simplu inutile. Mai pe românește, bani aruncați pe apa Sâmbetei.
Inițiativă a Primăriei Sectorului 2 pentru modificarea proiectului
Acum, Primăria Sectorului 2 a elaborat un proiect de Hotărâre privind finanțarea în comun cu PMB a obiectivului de investiţii de interes public local ”Pasaj Doamna Ghica — reconfigurare soluţie tehnică proiect pentru susţinere cale rulare instalaţii fixe tramvaie, sens dublu, finalizare lucrări pasaj şi rampe de acces şi executarea lucrărilor de extindere canalizare pluvială preepurare, deversare apa pluvială, aferente proiectului”.
Deocamdată însă, niciunul dintre cei doi edili nu au precizat dacă a fost identificată soluția tehnică pentru reconfigurarea pasajului, astfel încât el să includă și un spațiu dedicat pentru viitoarele linii de tramvai.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail