Slide


PARTENERI:

Se semnează contractul pentru 118 km de cale ferată modernizată prin PNRR

By

Șefii administrațiilor locale din Caraș-Severin, Timiș, Reșița și Timișoara se vor întâlni miercuri, 12 ianuarie, la Reșița pentru a semna contractul pentru 118 km de cale ferată modernizată prin PNRR.

Astfel, va fi semnat cu reprezentanții SC Metroul SA contractul privind începerea modernizării căii ferate Reșița-Timișoara, cu extensie către Stamora Moravița, la frontiera cu Serbia.

În sala de ședințe a Consiliului Județean Caraș-Severin va avea loc miercuri, la ora 9,45, semnarea contractului de servicii cu SC Metroul SA pentru obiectivul de investiție „Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord-Timișoara Nord cu extensie Voiteni-Stamora Moravița-frontieră”, informează site-ul Resita.ro. Contractul de servicii are valoarea de 10.745.000 de lei (fără TVA) și cuprinde elaborarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate, întocmirea documentației tehnice pentru achiziție proiect tehnic și execuție, întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării proiectului în cadrul PNRR sau prin orice alt program de finanțare din ciclul financiar 2021-2027.

La eveniment vor participa președinții de consilii județene Romeo Dunca și Alin Nica, primarii Ioan Popa și Dominic Fritz și conducerea companiei Metroul SA, cea care a câștigat licitația pentru realizarea documentațiilor specifice realizării unui astfel de obiectiv de investiții: Mircea Andrei Rozorea – director general, Lucian Melinceanu – director general adjunct, Narcis Ștefan Neaga – director.

Parteneriatul dintre cele patru unități administrativ-teritoriale a fost semnat de Dunca, Nica, Popa și Fritz în decembrie 2020, la Timișoara, și are în vedere derularea unor proiecte majore de modernizare a infrastructurii feroviare și rutiere din regiunea Banat.


 


Ar putea fi primul proiect de cale ferată modernizată prin PNRR

Proiectul este inclus în PNRR, iar pe infrastructura feroviară modernizată ar urma să circule trenuri cu hidrogen. Acesta ar putea fi primul proiect de cale ferată din România la care vor începe lucrările în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.

Calea ferată Reșița Nord-Timișoara Nord (secția 122a) are o lungime de 95 km și este străbătută zilnic de cinci perechi de trenuri Regio ale CFR Călători. Cel mai rapid dintre ele ajunge la destinație în două ore și nouă minute.

De la Voiteni la Stamora Moravița, pe secția 122, sunt 23 km. Pe această rută circulă zilnic patru perechi de trenuri Regio, iar cel mai rapid are un timp de parcurs de 29 de minute.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share