
Se va relua circulația pe o cale ferată importantă pentru transportul de mărfuri din Moldova


Transportul de mărfuri pe calea ferată Giurgiulești-Cahul-Chișinău va fi reluat în scurt timp, a anunțat premierul Republicii Moldova, Dorin Recean.
Oficialul de la Chișinău a anunțat o rectificare bugetară pozitivă în valoare de opt miliarde de lei moldovenești, echivalentul a aproximativ două milioane de lei românești, informează noi.md.
Șeful Executivului Republicii Moldova a precizat că 85 de milioane de lei moldovenești (21,5 milioane de lei românești) vor fi alocați pentru reparația căii de acces de la Cantemir spre podul feroviar Fălciu, unde circulația a fost oprită de 30 de ani. De asemenea, va fi reparat segmentul de cale ferată Văleni. „Reparând aceste două puncte, vom restabili transportul de mărfuri pe calea ferată Giurgiulești-Cahul-Chișinău și viceversa, ceea ce ne va ajuta să sporim comerțul pentru ca aproximativ 300.000 de tone de mărfuri să meargă pe calea ferată”, a declarat premierul într-o conferință de presă. Prin punctul de trecere a frontierei Fălciu, va fi reluată circulația trenurilor după 30 de ani și va mai fi deschisă o nouă conexiune pentru mărfurile moldovenești către România și Uniunea Europeană. ”Această alocare bugetară este posibilă doar datorită sprijinului prietenilor noștri: Uniunii Europene, țărilor membre ale UE”, a mai spus Dorin Recean.
Podul Fălciu-Cantemir, redeschis după 30 de ani
Săptămâna trecută, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor de la București Ionel Scrioșteanu a anunțat redeschiderea circulației pe podul Fălciu-Cantemir, peste râul Prut, așa cum am scris atunci.
”Aflat în delegație la Chișinău, am fost împreună cu domnul Vladimir Bolea, viceprim-ministrul și ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, Mircea Pașcăluță, secretar de stat, oficiali din domeniul feroviar din ambele state si reprezentanți ai operatorilor de transport, la podul feroviar Fălciu-Cantemir și la stația feroviară Prut 2, pentru a face o evaluare la fața locului a capacităților tehnice și logistice ale stației de operare cu containere pe de o parte, dar și la stadiul lucrărilor de reparații la linia feroviară cu ecartament european de legătura la Pod. În paralel cu proiectele comune RO-MD de infrastructură rutieră pe care le avem în desfășurare în diferite stadii, printre care și construirea primului pod rutier la nivel de autostradă peste Prut de la Ungheni, denumit Podul de Flori, a cărei execuție începe pe 26 aprilie, vizăm și dezvoltarea infrastructurii feroviare, printre care relansarea transportului feroviar pe podul Fălciu-Cantemir prin redeschiderea liniei feroviare și a punctului de trecere a frontierei în control coordonat”, scria Scrioșteanu pe pagina sa de Facebook.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail