Site logo
13 mai 2020

Ghidurile de accesare a fondurilor europene pentru transporturi au fost actualizate. Metrorex va putea accesa fonduri europene și pentru ameliorarea conexiunilor cu transportul de suprafață. Ministerul Fondurilor Europene și cel al Transporturilor au actualizat recent și publicat două ghiduri pentru folosirea finanțărilor UE.

Doru Cireașă

Secțiunea de metrou 1 Mai – Otopeni și nouă trenuri, finanțate din fonduri UE mentenanța trenurilor de metrou panică la metrou probleme pe Magistrala 2 de metrou probleme la metrou licitația pentru trenurile de metrou

Primul ghid actualizat, publicat zilele trecute de către Ministerul Fondurilor Europene, este pentru „Creșterea gradului de siguranță și îmbunătățirea condițiilor de mediu pe toate modurile de transport”.

Acțiuni sprijinite:
• Îmbunătăţirea siguranţei traficului şi securităţii transporturilor pentru toate modurile de transport (noi și fazate);
• Sprijin pentru pregătirea portofoliului de proiecte aferent perioadei 2014-2020 și post 2020;
• Protecția mediului, la nivelul tuturor modurilor de transport.

Solicitanți eligibili:
• Administratorii infrastructurii de transport pentru toate modurile;
• Autorităţile publice locale care gestionează infrastructura din interiorul localităţilor / infrastructura rutieră de tip drum naţional care face legături interurbane;
• Autoritatea Feroviară Română, Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare, Autoritatea Navală Română, Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din transporturi Navale;
• Poliția Rutieră și Poliția Transporturi, individual sau în parteneriat sau cu aplicantul pentru proiectele de siguranţă şi Securitate;
• parteneriate ale beneficiarilor de mai sus cu alte instituţii publice.

Care sunt proiectele eligibile

Ministerul Fondurilor Europene a publicat și o listă a proiectelor eligibile. Pe Axa Prioritate 2 (Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient), obiectul 2.5 (Creșterea gradului de siguranță și securitate pe toate modurile de transport și reducerea impactului transporturilor asupra mediului) acestea sunt:

  • Modernizarea instalațiilor de centralizare electromecanică pe secția de circulație ILIA – LUGOJ
  • Sistem de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite și a frânelor stranse

La secțiunea proiecte noi sunt menționate:

  • Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată
  • Modernizarea instalațiilor de centralizare electromecanică pe secția de circulație Siculeni-Adjud
  • Centralizare electronică în stația Videle
  • Modernizare/extindere Centru de Testări Feroviare de la Făurei – Implementarea sistemelor de transport inteligente și a interfețelor între diverse subsisteme feroviare, pentru creșterea siguranței feroviare
  • Măsuri de îmbunătățire a siguranței traficului prin amenajarea trecerilor la nivel cu calea ferată – asistență tehnică
  • SF ERTMS Predeal – Constanța

Ghidul menționează și posibilitatea accesării de fonduri pentru „perdele forestiere, panouri parazăpezi sau alte soluții echivalente de protecție în vederea asigurării protecţiei căilor de comunicaţie împotriva înzăpezirii/altor calamități naturale (pentru infrastructura existentă, unde nu se prevăd investiții integrate prin POIM din alte OS).

Conexiunile metroului cu transportul de suprafață, și acestea finanțate

Un alt ghid actualizat este cel pentru „Dezvoltarea infrastructurii de metrou”, aferent obiectivului specific 1.4 „Creşterea gradului de utilizare a transportului cu metroul în Bucuresti-Ilfov”.

Solicitant eligibil este societatea Comercială de Transport cu Metroul București – METROREX S.A.. Proiectele vor putea fi depuse alături de Autoritățile Publice Locale aferente sectoarelor Municipiului București.

Acțiuni sprijinite:
• Dezvoltarea infrastructurii de metrou;
• Sprijin pentru pregătirea portofoliului de proiecte aferent perioadei 2014-2020 și post 2020.

Secțiunea de metrou 1 Mai – Otopeni și nouă trenuri, finanțate din fonduri UE

Ca proiecte sunt menționate:

– Fazarea proiectului Linia de metrou Magistrala 5 – Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomiței

– Fazarea proiectului Îmbunătățirea serviciilor de transport public de călători cu metroul pe Magistrala 2 Berceni- Pipera. Proiectul este în continuare blocat, ceea ce înseamnă că banii alocați României sunt cvasi-pierduți. În loc ca lucrarea să fie făcută din fonduri 2013-2020, iar fondurile 2021 – 2029 să fie folosite la alte lucrări, aceasta va fi finanțată cu bani alocați pentru perioada de după 2020.

– Fazarea proiectului Magistrala 4 Racordul 2 Secțiunea Parc Bazilescu – Străulești 4

– Fazarea proiectului Modernizarea instalațiilor de ventilație pe magistralele 1,2,3 și TL de metrou – Tronsonul Petrache Poenaru (fostă Semnătoarea) – Timpuri Noi

-Modernizarea instalațiilor de acces la metrou

-Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni (14,2km; 9 statii; 9 trenuri)

– Magistrala 5. Secțiunea Eroilor (PS Opera) – Universitate – Piața Iancului (4,5km; 5 stații)

– Edificarea unei stații de metrou la nivel suprateran situată între stația de metrou Berceni și Șoseaua de Centură

Ghidul în formă modificată precizează că fondurile pot fi folosite inclusiv pentru asigurarea conexiunii cu mijloacele de transport de suprafață (racorduri directe între rețeaua de metrou și cea de transport de suprafață).

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share