Site logo
20 iulie 2022

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, are un singur sfat pentru românii care se deplasează cu CFR Călători și riscă să rămână cu trenul în câmp: ”să se hidrateze”. Răspunsul cinic a fost dat de șeful de la Transporturi în cadrul unei conferințe de presă susținute miercuri după amiază la Timișoara. În aceeași zi, cu puțin timp în urmă, un tren al operatorului feroviar de stat a staționat mai bine de trei ore în câmp, în zona Craiova.

”Nu pot decât să le dau sfaturi (călătorilor din trenuri – n.red.). Nu sunt medic, dar eu cred că în această perioadă trebuie să stea bine cu hidratarea. Să-și ia sticla cu apă, cu suc sau cu ce vor ei. Și un pieton care merge pe trotuar trebuie să alba grijă. Toți trebuie să avem grijă”, a răspuns ministrul la întrebarea unei jurnaliste. Aceasta întrebase ce sfaturi le dă călătorilor care pornesc la drum cu trenul, în condițiile în care în ultima perioadă au rămas mai multe garnituri cu locomotiva defectă, în câmp.

Soluția-minune a lui Traian Preoteasa: reducerea numărului de călători

Ministrul a dezvăluit și o propunere cel puțin ciudată făcută de directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, pentru a limita aglomerația din trenuri, și anume reducerea numărului de călători.

”Am discutat ieri cu directorul general Traian Preoteasa și a zis că va veni cu o o reglementare referitoare la numărul de pasageri. Știți că acum se pot cumpăra bilete inclusiv din tren. Știm cu toții cum arată trenurile CFR Călători, nu crede nimeni că merge cu TGV-ul (acronim de la tren de mare viteză în Franța – n.red.). N-am spus că e o soluție neapărat asta, cea cu reducerea numărului de călători”, a spus ministrul Transporturilor. El nu a vrut să dea mai multe detalii pe acest subiect, precizând că așteaptă propunerea concretă a lui Preoteasa și că acesta o va prezenta.

Sorin Grindeanu invocă greaua moștenire și se laudă cu trenurile pe care le va cumpăra

Pus la colț de jurnaliști în legătură cu condițiile din trenurile operatorului feroviar de stat și cu defectările dese ale locomotivelor, Sorin Grindeanu a invocat greaua moștenire lăsată de predecesorii săi.

”Nu s-au luat trenuri noi de cel puțin 20 de ani în România. Douăzeci și ceva de ani că nu au fost  făcute achiziții este inadmisibil, indiferent cine a fost ministru”, a spus vicepremierul. El s-a lăudat că, de când este ministru al Transporturilor, a pregătit achiziția pentru 40 de garnituri ”și vor mai veni, unele dintre ele cu finanțare europeană, prin PNRR”. Potrivit ministrului, livrarea de material rulant durează din momentul semnării contractului de achiziție, pentru că ”nu e ca la mașini”.

”Până atunci (sosirea noilor trenuri – n.red.), trebuie să ne adaptăm la situația dată”, a spus Sorin Grindeanu. Cât despre incidentele în care rămân trenuri în câmp sau nu funcționează aerul condiționat, el a declarat: ”Îmi doresc ca incidente de acest tip să fie foarte puține, sau dacă se poate să lipsească cu desăvârșire”.

Sute de călători au rămas cu trenul în câmp miercuri dimineață

Nu cu mult timp înainte de conferința de presă a ministrului, un tren care plecase de la Târgu Jiu cu destinația finală București Nord a stat în câmp mai bine de trei ore, după cum a relatat Club Feroviar.

Trenul Regio Expres 9016 a plecat din stația Târgu Jiu la ora 5,02 și ar fi trebuit să ajungă în Gara de Nord din București la ora 10,38. În Capitală a ajuns însă abia în jurul orei 14,30. Garnitura a circulat aproximativ în grafic inițial, ajungând la Craiova cu doar trei minute întârziere. Numai că imediat după ce a plecat din gara Craiova, trenul pur și simplu s-a oprit la o distanță de aproximativ 5 km de comuna Leu, după ce s-a rupt pantograful locomotivei.

Potrivit site-ului Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, întârzierea la destinație a fost de 222 de minute.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share