Slide Slide Slide


PARTENERI:

Șomaj tehnic la CFM. Aproape toți angajații căii ferate stau acasă cu 75% din salariu

By
șomaj tehnic la CFM se suspendă Trenul Prietenia sondaj în Trenul Prietenia Calea Ferată din Moldova cumpără locomotive transportul feroviar din Moldova

Starea de urgență decretată în Republica Moldova a dus la un masiv șomaj tehnic la CFM. Liderii sindicali spun că aproape toți angajații întreprinderii Calea ferată din Moldova sunt acasă, cu 75% din salariu.

șomaj tehnic la CFM se suspendă Trenul Prietenia sondaj în Trenul Prietenia Calea Ferată din Moldova cumpără locomotive transportul feroviar din Moldova

Potrivit Biroului Național de Statistică de la Chișinău (BNS), numărul de pasageri transportați cu trenul a fost în descreștere în lunile ianuarie și februarie. Este adevărat că în primele două luni a scăzut traficul de pasageri la aproape toate tipurile de transport, însă CFM a înregistrat o scădere cu aproape o treime față de aceeași perioadă a anului trecut, notează site-ul Vocea Poporului.

Situația transportului feroviar de pasageri s-a agravat și în perioada imediat următoare, ceea ce a condus la sistarea multor rute. Pe 14 martie, Calea Ferată din Moldova a sistat circulația trenului Chişinău-Socola, au fost suspendate temporar cursele Chișinău-Moscova, Chișinău-Sankt Petersburg, Chișinău-Odesa, precum și Chişinău-Bucureşti. Totodată, de la 17 martie, Gara Chișinău este închisă pe timp de noapte.

Șomaj tehnic la CFM și trafic de mărfuri sistat temporar

În perioada 23–27 aprilie, administrația CFM a sistat transportul de mărfuri. Într-un comunicat de presă, instituția a informat că decizia a fost luată ca urmare a reducerii substanțiale a volumului de tranzit, export, import și transport local de mărfuri. Însă toate solicitările agenților economici de încărcare-descărcare a vagoanelor au fost asigurate.

Adrian Onceanu, directorul general al CFM, a declarat că a fost sistat doar provizoriu transportul de mărfuri, din considerente pur economice. „Așteptăm să se adune încărcături, să putem forma garnituri de 30-35 de vagoane. Mărfurile nu au restricții de circulație, însă unele companii și-au sistat activitatea, de aici și nivelul scăzut de mărfuri pentru import-export”, a explicat Adrian Onceanu.

În prezent, potrivit lui Ion Zaporojan, președintele Federației Sindicale a Feroviarilor, toți angajații de la Calea Ferată din Moldova, cu excepția personalului angajat pentru executarea lucrărilor de urgență, se află în șomaj tehnic. Liderul sindical spune că decizia a fost luată de către administrația întreprinderii după ce în țară a fost instituită starea de urgență. Ion Zaporojan a declarat că pe perioada șomajului tehnic, ce durează de la 16 martie până la 17 mai, feroviarii au venituri lunare în valoare de 75% din salariu.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share