Site logo
15 martie 2023

Sorin Chinde, vicepreședinte al Grupului Grampet, susține că disciplina personalului feroviar este scăzută, mai ales din cauza crizei de forță de muncă. El propune sancțiuni drastice pentru mecanicii de locomotivă și, în general, pentru personalul cu atribuții de siguranța circulației, pentru ca accidente precum cel de la Roșiori să poată fi prevenite.

”Din informațiile disponibile până acum, accidentul feroviar de la Roșiori are drept cauză principală eroarea umană. Depășirea unui semnal care indica culoarea roșie este o încălcare grosolană a regulamentelor feroviare. Pe vremuri, astfel de abateri se sancționau direct cu desfacerea contractului de muncă”, a declarat Sorin Chinde pentru Club Feroviar.

Luni dimineață, locomotiva trenului IR 1822 al CFR Călători a tamponat un tren de marfă al DB Cargo Romania în stația Roșiori de pe Magistrala 100, accident soldat cu pagube materiale și cu pasageri spitalizați.

Conducerea CFR Călători a mințit și a încercat să ascundă faptul că IR 1822 a tamponat marfarul DB Cargo Romania, așa cum a dezvăluit în premieră Club Feroviar, fapt confirmat ulterior de directorul general al AGIFER, Laurențiu Dumitru, și apoi de către responsabilii CNCF CFR SA.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Disciplina personalului feroviar lasă de dorit. Pentru abateri grave, suspendarea certificatului

”Nu este un secret pentru nimeni faptul că starea de disciplină în rândul personalului feroviar este scăzută. Motivul principal este lipsa forței de muncă, astfel încât un salariat al unui operator feroviar care face o abatere știe că, indiferent de urmări, va avea un loc de muncă la un alt operator. OPSFPR (Organizația Patronală a Societăților Feroviare Private din România – n.red.) a propus în repetate rânduri sancționarea personalului cu atribuții de siguranța circulației, în principal a mecanicilor de locomotivă, pentru anumite abateri grave, prin suspendarea certificatului complementar. Un proiect de Ordin al ministrului Transporturilor inițiat acum câțiva ani a fost blocat la nivelul ministerului. Poate acum decidenții din cadrul MT vor înțelege fenomenul și vor lua măsuri reale care să conducă la întărirea disciplinei și să prevină pe viitor astfel de evenimente”, a mai spus Sorin Chinde, vicepreședinte al Grupului Grampet.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share