Site logo
27 iulie 2022

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți seara când va începe procesul de selecție pentru noi directori la CFR SA, CFR Călători și Metrorex, în locul lui Ion Simu-Alexandru, Traian Preoteasa și al Marianei Miclăuș.

El a declarat că la sfârșitul săptămânii în curs vor fi publicate anunțuri de recrutare pentru managementul a cinci companii din subordine: CNAIR, CNIR, CFR Călători, CFR SA și Metrorex.

„Am dat drumul pe toate companiile din subordine la 109 (ordonanța privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice – n.red.)”, a spus Sorin Grindeanu în cadrul unei emisiuni la Antena 3.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Noi directori la CFR SA, CFR Călători și Metrorex. Începe depunerea CV-urilor

Ministrul Transporturilor a menționat că la sfârșitul săptămânii în curs va apărea anunțul public pentru depunere de CV-uri la primele cinci: „Sunt așa: CNAIR, CNIR, CFR Călători, CFR Infrastructură, Metrorex”.

El a explicat că selecția companiei de recrutare de personal s-a realizat prin licitație. „Cei care vor fi directori generali și în Consiliul de Administrație vor avea un mandat specific”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Grindeanu se laudă că a deblocat achizițiile de material rulant

Sorin Grindeanu a vorbit și despre starea materialului rulant de la CFR Călători.

„Nu exagerez. Aceste lucruri nu au cum să nu se vadă. E pentru prima dată acest în acest an când au fost adjudecate deja și vor mai veni și altele, pentru că sunt bani și licitațiile sunt în desfășurare, primele garnituri, rame noi care au fost, așa cum am spus, licitațiile terminate și urmează să vină toate aceste garnituri de tren noi. E absolut necesar. Am mai fost întrebat în urmă cu aproximativ o săptămână, apropo de situația legată de felul în care se circulă cu CFR Călători sau cu trenurile din România. Sigur că treaba mea este să pun presiune pe companiile care gestionează, în cazul nostru CFR Călători să aibă grijă, să aibă soluții de rezervă dacă se întâmplă să se oprească trenurile, că am mai avut în urmă cu un an și ceva așa cum bine știți, s-a oprit aproape o zi în câmp cu niște copii. Şi e bine să fie pregătiţi și să aibă situații de backup, dar totodată cred că e de datoria mea și am făcut acest lucru, să dau drumul și iată că s-au adjudecat primele garnituri de tren nou, dar asta este o componentă”, a spus ministrul Transporturilor.

Bani mai mulți pentru infrastructura feroviară

Cu același prilej, ministrul Transporturilor a făcut referire și la infrastructura feroviară, și la banii europeni pentru aceasta.

„Partea cealaltă care ține de infrastructură, da, aveți dreptate, e o sumă foarte mare, iar balanța fondurilor europene pe zona de transport începe, ca pondere, să se încline mai mult spre feroviar. Timp de atâția ani nu s-au făcut lucruri majore. Sunt în momentul acesta lucrări pe zona de CFR. Dacă vorbim, de exemplu, de PNRR, să știți că sumele sunt aproximativ egale în PNRR, cele care merg pe rutier cu cele care merg pe zona feroviară (…) Mai avem diverse componente care vor duce la creșterea vitezei de rulare pe căile ferate să se vadă. Lucrurile nu se pot face peste noapte. Suntem foarte bine urmăriți de către Uniunea Europeană. De exemplu, anul ăsta, în ceea ce privește Ministerul Transporturilor, avem o bornă pe feroviar, ca până la sfârșitul anului să avem semnate 50% din contractele pe care le avem prinse în PNRR. Sunt semnate până la sfârșitul anului. Sunt în licitație și au început să dea câștigători. Niciun fel de problemă să facem să atingem această bornă”, a mai spus Sorin Grindeanu.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share