Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, vrea un nou pod peste Dunăre la Giurgiu-Ruse, proiect despre care a discutat vineri cu oficialii guvernamentali de la Sofia.
”Discuții constructive astăzi la Ruse prin care am deblocat Memorandumul bilateral cu Bulgaria semnat în martie 2019. Am transmis clar intențiile și obiectivele României atât vicepremierului și ministrului bulgar pentru Dezvoltare Regională, Grozdan Karadjov, cât și ministrului Transporturilor și Comunicațiilor, Nikolai Sabev: este important ca partea românească a Dunării să fie navigabilă, așa cum prevede proiectul FastDanube. Autoritățile bulgare au reafirmat că doresc construirea unor poduri noi peste Dunăre, motiv pentru care am propus ca proiectul unui nou pod la Giurgiu-Ruse să fie cel asupra căruia să ne concentrăm într-o prima fază. (…) Pentru a accelera implementarea proiectelor, am convenit reluarea întâlnirilor, la nivel tehnic, a grupurilor de lucru, care vor fi coroborate cu întrevederi trimestriale la nivelul miniștrilor. Următoarea întâlnire ar urma să aibă loc la Giurgiu”, a scris Sorin Grindeanu pe contul său de Facebook.
Proiect pentru un nou pod peste Dunăre la Giurgiu-Ruse, prezentat de Large Infrastructures Projects
Proiectul unui al doilea pod peste Dunăre între Giurgiu și Ruse nu este unul nou, însă anul trecut o companie din Bulgaria a realizat simulări video cu noua legătură rutieră și feroviară.
Noul pod va reprezenta o conexiune feroviară și rutieră eficientă între Giurgiu (România) și Ruse (Bulgaria), spun reprezentanții Large Infrastructure Projects Ltd. Aceștia susțin că podul nou este doar unul dintre proiectele lor, compania cu sediul la Sofia fiind un dezvoltator de proiecte mari în infrastructura de transport și managementul apei, după cum a relatat Club Feroviar.
Podul Prietenia împlinește 68 de ani
Pe 20 iunie 2022 se împlinesc 68 de ani de la inaugurarea Podului Prietenia, rutier și feroviar, care face legătura între Giurgiu și Ruse, pe malurile românesc, respectiv bulgăresc al Dunării.
Proiectat de V. Andreev și deschis la data de 20 iunie 1954, podul are 2,8 kilometri lungime și este unul dintre cele două poduri peste Dunăre, alături de Podul Calafat-Vidin, în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria, restul traficului fiind preluat de bacuri. Construcția a durat doi ani și jumătate și a beneficiat de sprijinul URSS la acea vreme.
Podul Prietenia are atât o punte rutieră cu două benzi, cât și una pentru traficul feroviar (linie simplă), precum și trotuare pentru pietoni. Secțiunea centrală de 85 m lungime poate fi ridicată pentru a permite trecerea navelor mai mari, însă această facilitate nu a mai fost utilizată de multă vreme.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail