Site logo

Spaniolii se despart de turci pe cel mai dificil tronson din Craiova-Caransebeș

de 3 noiembrie 2025

Trei oferte au fost depuse la a treia licitație lansată de CNCF CFR SA pentru cel mai dificil tronson din calea ferată Craiova-Caransebeș.

Această a treia procedură a fost lansată de administratorul infrastructurii în luna august, așa cum am scris atunci. În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Proiectare și Execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții – Lot 3: Igiroasa (CAP Y) – Drobeta Turnu Severin (Cap X), km 331+000 – km 362+632, Legăturile CF ale Variantei de Traseu cu Stațiile Prunișor și Drobeta Marfă, Stația CF Drobeta Marfă, Racord CF Dudașu”. Valoarea totală estimată este cuprinsă între 5.167.135.556,63 și 6.152.376.194,85 lei, identică cu cea de la precedenta procedură.

Potrivit anunțului din SEAP, luni după amiază, la termenul limită, au fost depuse trei oferte, după cum urmează:

  1. Individuală: FCC Construccion SA
  2. Asociere: Dogus Eood (lider), Yda Inșaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi, Concelex, Dogus Insaat ve Ticaret A.S.
  3. Asociere: Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider), IC Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş.

De această dată spaniolii de la FCC au depus ofertă singuri. La procedura precedentă fuseseră depuse oferte din partea asocierilor FCC Construccion – Gulermak Spolka, respectiv Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S. – Straco Holding. Licitația a fost atunci anulată pe motiv că ofertele depuse au fost peste valoarea estimată. La prima procedură anulată valoarea a fost cu mult subestimată, de 3-3,7 miliarde de lei.

Tunelul CF Balota de pe calea ferată Craiova-Caransebeș

Pe traseul actual al căii ferate, linia are cea mai mare pantă de pe rețeaua CFR, astfel că la Balota opresc toate trenurile, indiferent de rang, pentru a se face proba de frână.

CITEȘTE și Haos. Strabag depune o a doua contestație la licitația lotului 3. FCC contestă și aceasta o licitație a lotului 3, dar cea anulată

Tunelul CF Balota, unde înălțimea maximă este de 305 metri și o declivitate de 30‰, va fi construit cu două galerii separate prin forare simultană, astfel încât, în caz de incendiu, să poată fi asigurată evacuarea folosind tunelul paralel. Pentru a permite aceste operațiuni de salvare, se vor configura structuri de legătură transversale între cele două tuneluri, la o distanță de 500 de metri. În completare, pentru a se putea asigura o acțiune rapidă a operațiunilor de salvare este planificată construcția a două spații de urgență situate în apropierea celor două intrări spre Craiova și spre Caransebeș, precum și drumurile de legătură cu rețeaua existentă, se arată în caietul de sarcini.

Totodată, Tunelul Balota va avea: sistem lumini și comunicare de urgență, sistem de stingere a incendiilor și alimentare cu apă, sistem de ventilație și suprapresiune, sistem de detectare incendii în camere tehnice și pasaje de trecere între tuburile de tunel, sisteme de acces și monitorizare video.



Share