O veste bună și una proastă în ceea ce privește proiectele derulate de Regionala București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA pentru sporirea capacității pe linia de aeroport. Cele două proiecte sunt complementare și au ca scop comun rezolvarea problemei generate de saturarea Magistralei 700 București-Urziceni între stațiile Pajura și Mogoșoaia, unde este linie simplă.
Secția de circulație este saturată, fiind prea multe trenuri raportat la capacitatea infrastructurii. Pe cale de consecință, Regionala București a CFR SA a întocmit două proiecte menite să reducă din aglomerarea de garnituri de pe tronsonul respectiv.
În prezent, traseul liniei feroviare București Nord-Aeroport Henri Coandă este compus din linie simplă între București Nord și stația (gara) Mogoșoaia (km 13+071), linie dublă de la stația Mogoșoaia până la Racord Terminal Aeroport H. Coandă (km 16+157) și linie simplă Racord Terminal Aeroport H. Coandă – Terminal Aeroport H. Coandă (km 19+057). Între Gara de Nord și Mogoșoaia există posibilitatea încrucișării trenurilor la Hm Pajura (km 5+398).
Circulația trenurilor pe linie simplă conduce la o capacitate redusă și intervale mari de succedare a trenurilor, fapt pentru care s-a analizat posibilitatea dublării liniei pe anumite porțiuni, după cum a scris recent Club Feroviar.
Trei oferte la prima licitație pentru sporirea capacității pe linia de aeroport
O soluție identificată prin care se poate mări capacitatea de circulație este crearea unei conexiuni cu firul III Chitila – București în zona Depoului București Triaj.
În acest sens, la finele lunii decembrie în SEAP a fost publicat anunțul de licitație cu titlul ”Lucrări de creștere a capacității de circulație pe distanța Bucuresti Nord-PM Pajura – Mogoșoaia (expertiză și DALI).
Lucrările principale care ar fi necesare pentru adoptarea acestei soluții sunt:
– desființarea schimbătorului de cale nr. 2 (aferent liniei buclă – Depou);
– prelungirea liniei nr. 1L cu 250 m de la schimbătorul de cale TDJ 26/28;
– desființarea semaforului de intrare B1/2;
– prelungirea liniei V Chitila, cu aproximativ 1900 m, până în capăt Y PM Pajura și racordarea cu linia 2T printr-un schirnbător de cale nou;
– demolarea Cabinei 1 din stația București Triaj;
– relocarea întrerupătorului 2IT aferent liniei de contact Cabina 1;
– relocarea instalațiilor de comandă a separatoarelor LC aflate în incinta Cabinei 1;
– centralizarea electrodinamică a schimbătoarelor de cale de la Cabina 1 în instalația CED de la Postul 23
– realizarea dependenței tip BLA banalizat între PM Giulești și PM Pajura a firului nou construit; – realizarea unei dependențe directe tip BLA banalizat între stația Chitila și PM Giulești pe firul IV Chitila;
– centralizarea schimbătorului nou de cale în instalația CE din PM Pajura;
– introducerea unui nou semnal de intrare în PM Pajura, aferent firului nou construit;
– electrificarea liniei nou construite.
Valoarea totală a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit în opt luni, este de 508.000 de lei, echivalentul a aproximativ 100.000 de euro.
La termenul limită au fost depuse trei oferte, din partea firmelor VIO-TOP, Baicons Impex SRL și GEO-SERV, potrivit anunțului din SEAP.
Licitație anulată a doua oară
Și acum, după vestea bună, vine cea proastă. Un alt proiect lansat de Regionala București vizează ”Lucrări de dublare parțială a liniei 700 între HM Pajura – Mogoșoaia prin introducerea unei diagonale noi între km 8+800 – 8+900 (expertiză + DALI)”. Prima licitație, lansată la finele lunii octombrie, a însă a fost anulată, pentru că „au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme”. Valoarea totală estimată a contractului, care trebuia dus la bun sfârșit în termen de cinci luni, era de 74.622 de lei, echivalentul a aproximativ 15.000 de euro.
La finele lunii decembrie, procedura de achiziție a fost reluată, prin publicarea unui anunț identic în SEAP. Numai că și de această dată licitația a fost anulată, pentru că nu a fost depusă nicio ofertă, potrivit anunțului din SEAP.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail