Societatea de Transport București a lansat licitația pentru echipamente de frână pentru noile tramvaie Bucur LF. Club Feroviar a dezvăluit la finele lunii noiembrie că pe linia de producție de la Uzina de Reparații Atelierele Centrale (URAC) a STB se află un tramvai Bucur LF care ar putea fi gata în prima parte a anului 2021.
Adrian Bărbulescu
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat miercuri anunțul de licitație ce are ca obiect ”Echipament de frână electrohidraulică și electromagnetică ce echipează boghiurile motoare și boghiul purtător de la vagonul Bucur LF”. Valoarea totală estimată a contrcatului, ce se va întinde pe o perioadă de un an de zile, este de 284.870 de euro.
Cantitatea minimă a contractului este de 8 unități și cea maximă de 12, iar valoarea estimată este calculată pentru cantitatea maximă de produse. Cantitățile minime și maxime aferente unui contract subsecvent sunt după cum urmează: minimum 4 unități, maximum 8. Valoarea celui mai mare contract subsecvent este de 146.000 de euro.
Operatorii economici ce depun oferte trebuie să facă dovada implementării unui sistem de management al calității în conformitate cu SR EN ISO 9001 sau echivalent. Garanția de participare la licitație este de 1.460 de euro.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 5 februarie 2021, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 5 mai 2021.
Proiectul Bucur LF – lansat în 2006, oprit în 2016
Proiectul Bucur LF, tramvai cu podeaua coborâtă pe 60% din lungimea vehiculului, a fost lansat în 2006. În anul 2009, primul tramvai a fost introdus în exploatare comercială, după parcurgerea etapelor de probe și omologare.
Un an mai târziu, tramvaiul Bucur LF a intrat în producție de serie, fiind produse 15 vehicule până în 2016, când această activitate s-a oprit. În 2019, directorul general al STB SA de la acea vreme, Andrei Creci, anunța că se va relua producția de tramvaie la URAC, după ce în buget fusese prinsă suma de 134,1 milioane de lei pentru 18 vehicule.
Au apărut însă problemele de finanțare, dublate de apariția pandemiei de coronavirus de tip nou, iar producția de noi tramvaie a bătut pasul pe loc, iar primul vehicul, care era așteptat să iasă pe poarta uzinei în prima parte a acestui an, s-a lăsat așteptat degeaba.
Noile tramvaie Bucur LF se pregătesc să iasă pe poarta URAC
Acum, pe linia de producție de la URAC se află un tramvai Bucur LF. ”Dacă avem asigurată finanțarea, în șase luni de zile ar putea fi finalizat”, preciza la finele lunii noiembrie, pentru Club Feroviar, conducerea STB SA.
Noile tramvaie Bucur LF care vor fi fabricate aici vor avea o serie de îmbunătățiri constructive și vor fi dotate cu aer condiționat în salonul călătorilor, așa cum a fost și cazul ultimelor trei tramvaie produse la URAC în anii 2015-2016.
Se pregătește și semnarea contractelor cu Astra Vagoane Călători Arad și Electroputere VFU Pașcani
În paralel cu reluarea producției la URAC, la nivelul Municipalității se pregătește și semnarea a două contracte pentru achiziția de tramvaie noi, la care licitațiile s-au încheiat.
Astfel, primul tramvai nou în București ar putea fi livrat la mijlocul lunii martie, iar până la finalul primului mandat de primar al lui Nicușor Dan, pe șinele din Capitală vor circula 200 de vehicule noi, de producție românească.
În perioada imediat următoare vor fi semnate contractele cu Astra Vagoane Călători Arad și cu Electroputere VFU Pașcani, societăți românești care au câștigat licitațiile organizate de Primăria Municipiului București, respectiv Societatea de Transport București.
Licitație pentru truse și scule, lansată tot miercuri de STB
Tot miercuri dimineață, în sistemul electronic de achiziții publice, Societatea de Transport București a mai postat un anunț de licitație, cu o valoare consistentă.
Este vorba de licitația ce are ca obiect ”Truse și scule pentru lăcătușerie și montaj, truse și scule de mână de joasă tensiune pentru electricieni”. Valoarea totală estimată a contractului de tip acord-cadru ce se intenționează a se încheia este de 1.431.876,71 lei, echivalentul a peste 290.000 de euro. Procedura de achiziție este împărțită în 33 de loturi, care pot fi consultate AICI.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 18 ianuarie 2021, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 18 aprilie 2021.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail