Într-o țară europeană trenurile merg mai încet decât în România, acestea fiind nevoite să circule și cu cel mult 5 km/oră.
Situația se întâlnește în Republica Moldova unde trenurile pot fi forțate să circule și cu 5 kilometri pe oră pentru a fi asigurată siguranța. Sunt unele segmente de cale ferată unde se circulă cu 5 km/h din cauza infrastructurii proaste, a declarat ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, în cadrul emisiunii de la Cinema 1 din țara vecină.
Trenurile merg mai încet în Republica Moldova
În ceea ce privește restanțele la salarii, Spînu a spus că au fost achitate restanțele pentru octombrie și noiembrie, iar „săptămâna viitoare vom stinge datoriile și pentru luna decembrie. Până la sfârșitul lunii martie vom fi cu datoriile la salarii achitate”.
Anterior, ministrul Spînu declara că pentru reabilitarea întregii rețele feroviare din Republica Moldova este nevoie de 3 miliarde de euro.
Lungimea totală a liniilor de cale ferată este de 1.500 km.
CFM este într-o situație dificilă. Astfel, din cele 139 de locomotive existente, 134 și-au depășit durata de amortizare. Totodată, peste 25% din infrastructura feroviară nu mai poate fi exploatată și necesită reparație capitală, iar peste câțiva ani circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar urma să fie suspendată.
În ultimii 8 ani, întreprinderea de stat a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei. Pierderile au crescut în ultimii ani din cauza scăderii numărului de pasageri, în special pentru transportul internațional, dar și a transportului de mărfuri. Totodată, veniturile sunt în continuă scădere. Costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane euro.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail