Site logo
22 septembrie 2022

Terminalul DP World Dorneşti a început să funcţioneze în această lună după ce regimul de antrepozit vamal a fost aprobat de Autoritatea Vamală Română. Inaugurarea terminalului facilitează transporturile de containere dintre Ucraina și portul Constanța.

Integratorul de servicii portuare şi logistice DP World a înființat această nouă legătură feroviară între Ucraina și portul Constanța pentru a reduce din presiunea existentă, atât pe şoferi, cât şi pe terminal portuar. Afluxul subit de mărfuri ucrainene a provocat congestii majore în terminalele şi depozitele din portul românesc, șoferii de camioane parcurgând aproximativ 600 km în plus pentru a livra mărfurile în Ucraina şi invers, scrie ediţia electronică a publicaţiei Loadstar, preluată de intermodal-logistics.ro.

Ideea unui terminal în Dorneşti, ce leagă România cu sudul Ucrainei, la Vadul-Siret, aproximativ 15 km în interiorul ţării vecine, a apărut pentru DP World odată cu problemele de congestie din portul Constanţa.


Am dezvoltat acest terminal intermodal pentru a contribui la reducerea apariției problemelor semnificative de congestionare cu care ne-am confruntat în terminalul nostru maritim din Constanța. În plus, vom putea acum să asigurăm operațiuni neîntrerupte pentru importurile și exporturile românești, indiferent de volumele mari de mărfuri în tranzit”, a declarat Cosmin Carstea, CEO al DP World în România, citat de publicaţia The Loadstar.

Terminalul de la Dornești a devenit operaţional luna aceasta, după ce regimul de antrepozit vamal a fost aprobat de Autoritatea Vamală Română. Compania cu sediul în Dubai colaborează cu un furnizor de servicii existent în regiune pentru a furniza personalul necesar în cadrul acestui terminal. Potrivit oficialului DP World, noul serviciu feroviar ar putea funcționa cu până la cinci garnituri dus-întors pe săptămână, fiecare transportând câte 50 de containere. Timpul de tranzit între Dorneşti şi Constanţa va fi de 36 de ore, ceea ce va reduce considerabil numărul de camioane pe această rută. Terminalul are o suprafaţă de 2,5 ha şi include, pe lângă antrepozitul vamal, şi un depozit ce poate acomoda până la 2.500 TEU.



Terminalul de la Dornești face parte din strategia noastră în România de a dezvolta o rețea de porturi, terminale intermodale și depozite pentru a furniza servicii logistice durabile, sigure și eficiente”, a mai afirmat Cătălin Cârstea.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share