TPBI: Un tronson cheie din trenul metropolitan București, ”aproape irealizabil”
Reabilitarea căii ferate pe un tronson important din trenul metropolitan București este ”extrem de dificilă sau aproape irealizabilă”.
Această concluzie a fost prezentată de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov într-un răspuns la o solicitare a Buletin de București referitor la tronsonul Gara de Vest-Gara Progresul, cuprins inițial în proiectul privind trenul metropolitan București.
CITEȘTE și Parcul lui Ciprian Ciucu peste trenul lui Nicușor Dan, aprobat de Consiliul General
”A fost efectuată o vizită pe teren pentru evaluarea stării actuale a fostelor trasee feroviare aflate în dezafectare, în vederea dezvoltării trenului metropolitan Bucureşti-Ilfov. Linia de cale ferată Gara de Vest-Progresul face parte din infrastructura urbană a Municipului Bucureşti. Construită în perioada industrializării masive, aceasta avea rol iniţial de a asigura transportul de marfă şi călători în diverse zone industriale și centre logistice din sudul și nord-vestul Capitalei. Date tehnice: Lungime totală aproximativă 18 km, linie simplă neelectrificată; stare infrastructură degradată porţiuni lipsă de cale ferată. În prezerit, traficul pe linia specificată este inexistent, din cauza proiectelor dezvoltate în ultimii ani. În urma vizitei pe teren, au fost identificate zone unde reabilitarea finiei de cale ferată este extrem de dificilă sau aproape irealizabilă”, se arată în răspunsul TPBI referitor la tronsonul de cale ferată Gara de Vest – Valea Cascadelor – Lujerului.
Gara Cotroceni, propusă spre desființare
Adică exact acolo unde primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a construit Parcul Liniei, la care lucrările au început în 2022 și au constat în acoperirea șinelor cu podele de lemn.
Cheltuielile publice au generat un boom imobiliar, de-a lungul investiției Primăriei Sectorului 6, cu blocuri chiar și de peste 10 etaje, care pun presiune pe infrastructura de transport, și așa în supra-capacitate, a bulevardelor adiacente Timișoara și Iuliu Maniu.
TPBI a confirmat pentru Buletin de București și că Gara Cotroceni, înconjurată acum de blocuri înalte, este propusă pentru desființare. În afară de aceasta, în planurile inițiale ale trenului metropolitan, pe tronsonul respectiv ar fi trebuit să existe alte două stații: ”Valea Cascadelor” și ”Brașov”.


Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail