Site logo
28 noiembrie 2022

Tramvaiele turcești Panorama, produse de Durmazlar și pe care fosta primăriță Gabriela Firea le-ar fi dorit pe șinele Bucureștiului, au motoare cu putere mai mică decât cele produse la Arad.

Tramvaiele turcești PanoramaInformația reiese cât se poate de clar din specificiațiile tehnice ale tramvaiului turcesc, prezentate în ultima ediție a emisiunii ”Drumurile Noastre” de pe B1 TV de către acționarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad, Valer Blidar. Aceste specificații le puteți consulta în facsimilul alăturat.

Gabriela Firea a atacat furibund compania Astra Vagoane Călători

După cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă, la începutul lunii trecute fostul primar general Gabriela Firea a lansat un atac furibund cu acuzații nefondate la adresa succesorului său, Nicușor Dan, și a companiei Astra Vagoane Călători Arad.

„Noile tramvaie nu circulă încă prin București pentru că producătorul a folosit alte piese față de cele prezentate în oferta câștigătoare. În plus, tramvaiul nu poate fi scos pe șine pentru că nu are certificat de omologare tocmai pentru că detalii tehnice importante sunt diferite de cele prezentate în licitație. Și totuși, primarul general face presiuni enorme asupra comisiei de recepție pentru a le accepta. Tramvaiele ajunse în probe la București au alte motoare, cu o putere mai mică, față de cele prezentate în oferta trimisă Primăriei Capitalei în timpul licitației. Mai exact, motorul nu dezvoltă 120 kW, ci doar 100 kW. Piesa are un alt producător și, evident, un alt preț, mai mare decât cel declarat la licitație. Un fleac! Aceeași problemă a fost constatată de specialiști în cazul boghiului și al sistemului de acționare. Aceste piese extrem de importante și costisitoare diferă față de cele prezentate în oferta câștigătoare. Întrebarea este dacă având aceste piese ar fi obținut același punctaj în timpul licitației”, a scris Gabriela Firea pe Facebook.

Tramvaiele turcești Panorama au motoare de 68 kW

Problema omologării a fost deja lămurită prin răspunsul AFER dat Primăriei Capitalei, așa cum a informat Club Feroviar. Și problema puterii motoarelor a fost lămurită: tramvaiele produse la Arad au motoare cu putere variabilă, între 100 și 150 kW, mult mai performante decât cele propuse inițial.

Ei bine, problema ar fi fost la tramvaiele produse în Turcia, de Durmazlar. Potrivit specificațiilor tehnice ale tramvaiului Panorama, acesta este echipat cu patru motoare a câte 68 kW fiecare. Deci o putere mult mai mică decât cea a motoarelor cu care sunt echipate tramvaiele Astra Vagoane Călători Arad.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share