Site logo
13 octombrie 2021

Compania Alstom a fost selectată de Société du Grand Paris, în acord cu Île-de-France Mobilités, pentru a furniza materialul rulant pentru linia 18 a rețelei Grand Paris Express.

Contractul include, de asemenea, soluții pentru sisteme de semnalizări automate, transmisie de date, sisteme de supraveghere centralizate și integrarea generală a sistemului de transport, se arată într-un comunicat dat publicității de Alstom Transport România.Contractul are o valoare de aproximativ 230 milioane de euro.

Contractul este cofinanțat de operatorii Société du Grand Paris și Île-de-France Mobilités, acesta din urmă fiind responsabil cu materialul rulant și echipamentele de la bord. Linia 18 este o linie de metrou automatizată cu lungime de 35 de kilometri, care va lega Versailles de aeroportul Orly în 30 de minute, trecând prin platoul Saclay, cunoscut pentru principalele sale centre de educație și cercetare.

”Echipele Alstom sunt deosebit de mândre că au câștigat contractul pentru linia 18 a rețelei Île-de-France. După sistemul de metrou din Toulouse, contract care ne-a fost acordat anul trecut, această atribuire este o recunoaștere suplimentară a expertizei noastre în sisteme integrate de metrou la cheie și sisteme de mobilitate digitală. Acest contract indică, de asemenea, încrederea reînnoită a clienților noștri, Île-de-France Mobilités și Société du Grand Paris”, a declarat Jean-Baptiste Eyméoud, președintele Alstom France.

Semnalizare complet automatizată pe Grand Paris Express

Alstom implementează un sistem complet de semnalizare pentru linia 18 a rețelei Île-de-France, care cuprinde trei tipuri de tehnologie: Soluția Urbalis Fluence pentru controlul automat al trenului, o soluție inovatoare bazată pe comunicarea directă tren-tren, aduce inteligența sistemului la bordul trenurilor și îmbunătățește performanța generală a liniei prin reducerea intervalelor dintre trenuri; Controalele centralizate Iconis permit gestionarea automată a traficului cu un nivel ridicat de flexibilitate operațională, permițându-le operatorilor să dezvolte scenarii avansate de reglementare; Sistemul de transmisie a datelor, bazat pe produse robuste, cu fiabilitate demonstrată în operare, oferă o disponibilitate foarte mare.

Soluția ar putea fi implementată și la București, pe M5

La București, trenurile care vor fi livrate de Alstom pentru Magistrala 5 de metrou din Drumul taberei ar putea fi upgradate pentru a putea circula fără mecanic.

”Lucrăm la o propunere pentru Metrorex să facem un upgrade la trenurile de metrou care vor fi livrate pentru a le aduce la stadiul driverless”, spunea în urmă cu două luni, la o emisiune B1TV („Drumurile noastre”), Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom Transport Romania.

În contextul crizei financiare a Metrorex introducerea sistemului driverless de conducere a metrourilor ar putea asigura economii. La prima vedere ar părea o utopie pentru România, însă analizând mai cu atenție, se constată că este o soluție viabilă. Dincolo de economia cu salariile mecanicilor, se vor mai reduce și costurile cu energia electrică, știut fiind faptul că frânarea și accelerarea sunt realizate mult mai eficient de un computer decât atunci când intervine factorul uman.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share