Site logo
28 februarie 2022

Tunelul feroviar Teliu – Întorsura Buzăului, cel mai lung din România, va fi transformat în „tunel al groazei” și introdus în circuitul turistic.

Totuși, pentru a putea fi transformat acesta trebuie să treacă mai întâi din proprietatea statului și administrarea CFR SA în cea a autorităților locale.

Primarul localității, Raul Urdă, a declarat într-un interviu la We Radio că ideea creării unui astfel de obiectiv turistic are la bază o legendă veche de câteva decenii, potrivit căreia tunelul ar fi bântuit chiar de spiritul inginerului care l-a proiectat și care ar fi decedat în ziua inaugurării, după ce a fost electrocutat.



„Ne dorim să facem din Întorsura un oraș și industrial, dar și cu o componentă turistică, trebuie să le combinăm pe amândouă. Nu avem obiective turistice foarte mari în oraș, dar putem fi un centru de cazare pentru zonele din jur, pentru cei mai avantajați decât noi, cum ar fi Vama Buzăului care are Ciucașul, Urlătoarea și obiectivele turistice naturale, dar și obiective turistice noi. În acest sens, am în plan să creez un trenuleț turistic, e un vis de-al meu mai vechi. Noi la Întorsura avem un avantaj, avem cel mai lung tunel feroviar din România, între Întorsura și Teliu, iar în acest tunel vreau să creez un tren turistic, este singurul obiectiv care poate fi valorificat acum, și cred că va fi interesant. În turism se vinde bine orice poveste, și se spune că la inaugurarea tunelului nostru, inginerul care l-a proiectat și care a fost de față ca șef de șantier, s-a curentat la inaugurarea tunelului și a decedat. Sunt articole din ziarele vremii care spun că stafia lui încă bântuie tunelul și astăzi. Va fi un tunel al groazei, un tunel în care trenulețul poate să se oprească la jumătate, putem pune un filmuleț cu o stafie pe un videoproiector, imagini din timpul în care s-a construit acel tunel, se poate crea un obiectiv turistic și din această poveste”, ne-a spus primarul.

Tunelul feroviar de la Teliu măsoară 4.379 de metri și a fost finalizat pe 30 septembrie 1928. Se spune că un an mai târziu, în cadrul unei ceremonii pentru conectarea tunelului la rețeaua electrică, inginerul român Colţână a murit electrocutat în timp ce încerca branșarea.

Pe 25 iunie 1931, tunelul a fost deschis circulaţiei însă inaugurarea a avut loc abia trei ani mai târziu, pe 24 iunie 1934. Construcția a fost realizată de firma germană „Julius Berger Tiefbau Aktien Gesselschaft” din Berlin și a costat statul român peste 100 de milioane de lei la acea vreme. Linia de cale ferată care traversează tunelul Teliu este una simplă și neelectrificată, însă el a fost construit din start cu un gabarit care să permită fără probleme dublarea și electrificarea unei linii care se dorea o importantă legătură între două provincii românești.

Circulația prin tunel și pe întreaga linie a fost întreruptă pe 30 iunie 2018, după ce podul feroviar de la Budila a fost distrus de viitura de pe râul Tărlung.

Reparația podului Budila, începută acum un an

Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov a emis în aprilie 2021 ordinul de începere a lucrărilor pentru reconstrucția podului Budila, situat pe linia Hărman – Întorsura Buzăului, la km 17+318, și de amenajare a albiei râului Târlung.

Lucrările de reconstrucție a podului feroviar și de amenajare a albiei râului Târlung sunt executate de o asociere formată din două firme românești, SC Confer Group SRL (lider de asociere) și SC Construcții Feroviare Drumuri Poduri SRL și subcontractant declarat SC Radaria SRL, în baza contractului semnat la data de 7 aprilie 2021, a cărui valoare este de 24.592.816,30 lei fără TVA, echivalentul a aproape cinci milioane de euro.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share