Site logo
26 martie 2020

Uniunea Internațională a Transportului Public (UITP) a publicat zilele trecute un ghid conținând linii directoare pentru a ajuta operatorii din transportul public să facă noilor provocări reprezentate de coronavirus.

Doru Cireașă

 

Operator transport cu echipament de protecție împotriva coronavirus. Sursa foto: London Free Press.

UITP publică un ghid destinat operatorilor de transport împotriva coronavirusului. Ghidul spune că, în timp ce transportul public este un serviciu esențial în timpul pandemiilor, este considerat, de asemenea, un mediu cu risc ridicat, din cauza numărului mare de persoane într-un spațiu limitat a cărui  ventilație este limitată, fără controlul privitor la accesul persoanelor potențial bolnave și cu o multitudine de suprafețe atinse în comun, precum aparate de eliberare a biletelor, balustrade sau uși.

Prin urmare, obiectivul cheie pentru operatorii de transport public trebuie să fie menținerea operațiunilor”, spune UITP. „În consecință, operatorii de transport public ar trebui să își concentreze eforturile în planul pandemiei asupra personalului, încercând să îi protejeze și pregătindu-se să facă față absenteismului.

Este important să recunoaștem că planificarea pandemiei nu este un proiect de sine stătător, ci ar trebui integrată cu structurile și procedurile existente de gestionare a crizelor pentru a fi eficientă.” UITP a publicat ghidul destinat operatorilor împotriva coronavirusului ce recomandă.

Gradul de pregătire

UITP adaugă că este crucial să se identifice funcțiile esențiale în cadrul organizației și să se ofere facilități separate pentru acești lucrători, dacă este nevoie. Operatorii ar trebui:

  • elaboreze un inventar al calificărilor și al licențelor personalului pentru a identifica angajații care pot acționa ca o rezervă pentru poziții critice.
  • Să analizeze stocul și disponibilitatea echipamentelor și materialelor esențiale de protecție, curățare și planifice distribuirea și reumplerea acestora.
  • examineze stocurile și lanțurile de aprovizionare pentru materialele necesare funcționării, cum ar fi combustibilul, lubrifianții sau piesele de schimb și investigați furnizorii alternative, dacă este posibil
  • recunoască faptul că informarea personalului este element cheie al planificării comunicării și că este nevoie de reasigurarea acestuia, deoarece un focar de boală majoră va fi un subiect cheie în cadrul mass-media și în discuțiilor publice. O secțiune de bază „întrebări și răspunsuri” ar trebui să fie creată pe site-urile interne informații pentru angajați.

Protecția personală

UITP spune că măsurile de protecție personală ar trebui să fie prevăzute pentru toate rețelele de transport public, indiferent de nivelul de risc, iar operatorii ar trebui văzuți pentru a spori măsurile de protecție personală și de igienă pentru a asigura liniște atât personalului, cât și pasagerilor, chiar dacă riscul este considerat foarte scăzut.

Ca măsură generală, personalului ar trebui să fie reamintit de regulile de bază de igienă personală, care includ spălarea regulată a mâinilor, strănutul și tusea în cot și folosirea de prosoape de hârtie. Buletinele de informații trebuie să fie disponibile pe larg și afișate în toate spațiile.

Alte recomandări ale UITP includ:

  • dotarea sălilor de personal, sălilor de întâlnire și birourilor cu dezinfectanți de mână și șervețele de hârtie
  • obținerea sfaturilor locale și naționale cu privire la utilizarea măștilor și tipurile recomandate de măști
  • adaptarea rutinelor de curățare cu un accent sporit pe dezinfectarea suprafețelor comune și eliminarea deșeurilor
  • dotarea angajaților cu mijloacele de curățare și dezinfectare a zonelor în care nu este posibilă curățarea între schimburi și
  • personalul ce intră în contact cu persoanele bolnave să poarte mănuși de unică folosință.

Reducerea contactului

Reducerea măsurilor de contact este recomandată dacă nivelul de risc este ridicat, de exemplu dacă există focare confirmate. Aceasta înseamnă:

  • personalul de servicii pentru clienți ar trebui să fie disponibil numai în cabine de informare sau în birouri cu o distanță suficientă față de pasageri.
  • evaluare dacă inspecțiile efectuate de controlorii de bilete sunt necesare în timpul unui focar, deoarece controlorii sunt expuși unui risc foarte mare de a se infecta.
  • evaluare dacă se închid cantine de personal.
  • funcționare la distanță acolo unde este posibil și înlocuirea întâlnirilor prin conferințe telefonice pentru a reduce contactul dintre angajați.

Serviciu redus

Reducerea serviciilor poate fi necesară dacă nivelul de risc este ridicat sau dacă disponibilitatea personalului devine prea scăzută pentru a menține funcționarea regulată și dacă cererea scade semnificativ. O măsură simplă ar fi introducerea unui program de weekend în cursul săptămânii.

UITP recomandă revizuirea rutinelor de întreținere a echipamentelor și a materialului rulant pentru a identifica potențialul de înteșire sau rărire a inspecțiilor. Operatorii ar trebui să contacteze și autoritățile locale pentru alinierea planurilor de criză, deoarece o epidemie ar putea duce la disponibilități limitate de partea lor.

UITP spune că este important să urmăm informațiile furnizate de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și să rămânem în contact strâns cu organizațiile și autoritățile naționale de sănătate și să respectăm indicațiile acestora.

UITP spune că transportul public este coloana vertebrală a economiei locale și naționale și un serviciu esențial care trebuie menținut atât timp cât este rezonabil.

Citește aici cum vor să se protejeze angajații Autorității pentru Reformă Feroviară.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share