Site logo
6 octombrie 2022

Un avocat şi doi oameni de afaceri au fost trimişi în judecată de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie într-un dosar în care sunt acuzaţi de trafic de influenţă şi spălare de bani la metrou, privind lucrări ce urmau să fie efectuate la Magistrala 5 din Drumul Taberei. Alături de italienii de la Astaldi, în această tărășenie sunt implicate și nume ”grele” de politicieni de la PNL și PSD.

Potrivit portalului instanţelor de judecată, este vorba despre oamenii de afaceri Dragoş Dobrescu şi Pier Luca Canino (director general al Astaldi, actuala WeBuild, pentru România) şi avocatul Doru Cătălin Boştină.

Trafic de influență și spălare de bani la metrou, pentru Magistrala 5

Iohannis, Orban și Bode au inaugurat Magistrala 5 în septembrie 2020

Procurorii de la Secţia de combatere a infracţiunilor asimilate infracţiunilor de corupţie au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a doi oameni de afaceri şi a unui avocat, pentru trafic şi cumpărare de influenţă, comise în forma autoratului şi a complicităţii şi spălarea banilor, a informat DNA, într-un comunicat citat de Agerpres.

Procurorii anticorupţie notează în rechizitoriu că, în contextul desfăşurării unor lucrări în Bucureşti la Magistrala 5 de metrou (Drumul Taberei), în perioada 20 – 26 iunie 2013, unul dintre oamenii de afaceri ar fi pretins de la celălalt suma de un milion de euro, plătibili în decursul a patru ani, în schimbul exercitării influenţei pe care a pretins că o are asupra unui primar de sector pentru obţinerea cu uşurinţă a avizelor necesare.

Filiera PNL Mănescu-Mănescu, plus cea PSD Ponta

spălare de bani la metrouNu se specifică despre cine este vorba, dar este evident că DNA se referă la unul dintre cei care au ocupat funcția de primar al Sectorului 6. În perioada desfășurării lucrărilor la metroul din Drumul Taberei, Primăria Sectorului 6 a fost condusă, în ordine, de Cristian Poteraș (PDL), rareș Mănescu (PNL) și de Gabriel Mutu (PSD). Cu aceeaşi ocazie, omul de afaceri ar mai fi promis că vor fi soluţionate favorabil şi plângerile cetăţenilor riverani nemulţumiţi de modalitatea în care se derulau lucrările respective.

Conform anchetatorilor, pentru a fi ascunsă adevărata natură a banilor, aceştia urmau să fie remişi prin intermediul unei societăţi controlate de avocatul inculpat în cauză, sub forma unor servicii fictive de ”mentenanţă”.

”În această modalitate, la data de 9 septembrie 2013, ar fi fost transferaţi în contul unei societăţi administrate de primul dintre inculpaţi o primă tranşă, în valoare de 547.000 lei, bani care, ulterior, au fost retraşi sub formă de cash”, menţionează DNA. În anul 2013, primarul Sectorului 6 era liberalul Rareș Mănescu. Și, la data efectuării plății, ministru al Transporturilor era soția acestuia, Ramona Mănescu. Ea a ocupat fotoliul de ministru de la etajul 1 al Palatului CFR în perioada 26 august 2013-5 martie 2014.

Nu facem nicio acuzație la adresa Ramonei Mănescu, ci doar consemnăm o situație verificabilă chiar pe site-ul Ministerului Transporturilor. Înaintea ei, ministru interimar al Transporturilor a fost (în perioada 12 iulie 2013-26 august 2013) premierul de atunci Victor Viorel Ponta (PSD). Cum înțelegerea privind plățile cu titlu de șpagă a fost făcută anterior, este posibil ca în toată această tărășenie să fi fost implicat și cel care a fost anterior (21 decembrie 2012-12 iulie 2013) ministru al Transporturilor, și anume Relu Fenechiu (PNL), condamnat ulterior pentru corupție într-o altă speță.

Dragoș Burlan, omul de încredere al lui Pier Luca Canino la Astaldi

spălare de bani la metrouCât privește compania italiană Astaldi, omul de încredere al directorului pentru România, Pier Luca Canino, era românul Dragoș Burlan – în foto, explicându-i pe hartă actualului ministru al Transporturilor Sorin Grindeanu (PSD). El a ”supraviețuit” metamorfozării Astaldi în WeBuild și acum este în conducerea acesteia din urmă.

WeBuild se află și acum în grațiile autorităților, mai exact ale Ministerului Transporturilor și ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Recent, constructorul italian a fost desemnat pe majoritatea loturilor de pe Caransebeș-Timișoara-Arad, tronson care va intra în modernizare cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență. Ba chiar CNCF CFR SA i-a pus la dispoziție oferta confidențială a concurenților săi, în speță Alstom, după cum a scris Club Feroviar. Numai că toate desemnările de constructori făcute de compania de infrastructură feroviară au fost contestate, iar contestațiile au început să aibă câștig de cauză în instanță.

”Rechinul imobiliar” Dragoș Dobrescu, trimis și el în judecată

FOTO monolit.eu

Așa cum am precizat mai sus, un alt inculpat trimis în judecată de DNA pentru trafic de influență și spălare de bani la metrou este milionarul Dragoș Dobrescu.

Rise Project a scris că acesta este ”unul dintre cei mai notorii rechini imobiliari ai Bucureștiului, un multimilionar pe care personaje din mediul politic sau din cercurile mondene l-au descris ca numărându-se printre apropiații fostului președinte al PNL Crin Antonescu, în perioada în care acesta din urmă se afla la vârful carierei sale politice”. Dobrescu face parte din așa-numitul Grup de la Monaco, format din influenți milionari.

Dosarul a fost trimis la Curtea de Apel București

spălare de bani la metrou tramvaiele Electroputere VFU Pașcani Curtea de Apel București suspendă activitateaÎn cauză, s-a dispus măsura asigurătorie a sechestrului asupra sumei de 547.000 lei, care a fost depusă de inculpatul trimis în judecată pentru săvârşirea infracţiunii de trafic de influenţă în contul unei unităţi bancare.

Dosarul a fost trimis spre judecare la Curtea de Apel Bucureşti cu propunere de a se menţine măsura asigurătorie dispusă în cauză.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share