Ministerul Transporturilor se spală pe mâini
Deși este acționarul majoritar al SFT – Societatea Feroviară de Turism, care are în proprietate trenul Regal, Ministerul Transporturilor se spală pe mâini și zice că nu poate interzice evenimentul. SFT este în administrarea lichidatorului judiciar Gabriel Iorgulescu, însă este o gafă și totodată o mare eroare faptul că mandatul dat de stat acestuia nu a inclus și interzicerea unor evenimente de prost gust precum acesta. Nu trebuie să fii monarhist sau republican pentru a înțelege gafa.
„A fost administrator MT până să intre societatea în insolvență. După ce a intrat în insolvență, instanța a desemnat un administrator special. Ca atare, acum, Administratorul special este singurul administrator și doar el decide cum valorifica bunurile”, spun reprezentanții MT, deși jurnaliștii au atenționat ministerul asupra faptului că Gabriel Iorgulescu refuză să dea public explicații. Revenind, Ministerul Transporturilor ar avea mijloacele de presiune necesare să oprească evenimentul cu brânzeturi și taraf dacă la început nu ar fi acordat administratorului mandatul limitat necesar.
Un tren din istoria României intrat pe mâna profitorilor
O altă problemă este cea a proprietății trenului. Odată intrată în insolvență, SFT trebuia să cedeze proprietatea trenului unui muzeu al căilor ferate, spre exemplu. Aceasta pentru a preîntâmpina dezmembrarea trenului si vânzarea pe bucăți sau vânzarea integrală a trenului istoric. În mod similar, imediat după Revoluție, iahtul regal al României, numit Libertatea, staționat de decenii în Portul Galați, a fost vândut pe sume de nimic (foto mai sus, sursa Adevărul).
„Trenul regal este în administarea Societatii Feroviare de Turism SFT ,,CFR” SA. Considerăm că ar trebui să aparțină muzeului Căilor Ferate pentru a fi prezentat publicului. Ar trebui cumpărat de la ei.”, spune un specialist în istorie feroviară.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail