Site logo
27 noiembrie 2022
Atingerea adusă valorilor istorice prin închirierea Trenului Regal de către o companie care intenționează să organizeze în vagoanele regale petreceri lăutărești pentru 1 Decembrie este intolerabilă și trebuie stopată imediat, spune un deputat PNL.
Într-o postare pe pagina sa de socializare, deputatul PNL Alexandru Muraru afirmă că a primit cu multă îngrijorare informația potrivit căreia Trenul Regal care l-a condus pe Regele Mihai pe ultimul drum, la Curtea de Argeş, urmează să găzduiască, cu girul Societății Feroviare de Turism SA, o petrecere cu “muzică lăutărească și brânzeturi fine”, pentru un eveniment privat.
„Casa Regală și opinia publică dezaprobă vehement acest tip de manifestare în trenul în care patru generații ale Familiei Regale au trăit momente istorice. Din acest motiv, îi solicit public ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, să intervină urgent și să oprească iminenta ofensă adusă memoriei acestui simbol național al istoriei noastre”, spune el.
 
Organizarea de petreceri cu taraf și muzică lăutărească în Trenul Regal este inacceptabilă într-o societate românească care manifestă un deosebit respect pentru valorile promovate de Familia Regală. Garanțiile date de către organizatorii petrecerii lăutărești, tocmai în anul centenarului încoronării celui care a comandat trenul, Regele Ferdinand I, nu au nicio valoare, având obligația morală să renunțe la acest demers și apoi să ceară scuze public pentru tentativa de închiriere a istoriei pentru petreceri lăutărești.
Ministrul Transporurilor trebuie să înțeleagă faptul că lipsa de reacție într-o asemenea situație înseamnă lipsa de respect pentru Casa Regală și opinia publică generală, lăsând să genereze un precedent periculos pentru simbolistica istorică și identitatea regală.

Ministerul Transporturilor se spală pe mâini

 

Deși este acționarul majoritar al SFT – Societatea Feroviară de Turism, care are în proprietate trenul Regal, Ministerul Transporturilor se spală pe mâini și zice că nu poate interzice evenimentul. SFT este în administrarea lichidatorului judiciar Gabriel Iorgulescu, însă este o gafă și totodată o mare eroare faptul că mandatul dat de stat acestuia nu a inclus și interzicerea unor evenimente de prost gust precum acesta. Nu trebuie să fii monarhist sau republican pentru a înțelege gafa.

„A fost administrator MT până să intre societatea în insolvență. După ce a intrat în insolvență, instanța a desemnat un administrator special. Ca atare, acum, Administratorul special este singurul administrator și doar el decide cum valorifica bunurile”, spun reprezentanții MT, deși jurnaliștii au atenționat ministerul asupra faptului că Gabriel Iorgulescu refuză să dea public explicații. Revenind, Ministerul Transporturilor ar avea mijloacele de presiune necesare să oprească evenimentul cu brânzeturi și taraf dacă la început nu ar fi acordat administratorului mandatul limitat necesar.

 

Un tren din istoria României intrat pe mâna profitorilor

O altă problemă este cea a proprietății trenului. Odată intrată în insolvență, SFT trebuia să cedeze proprietatea trenului unui muzeu al căilor ferate, spre exemplu. Aceasta pentru a preîntâmpina dezmembrarea trenului si vânzarea pe bucăți sau vânzarea integrală a trenului istoric. În mod similar, imediat după Revoluție, iahtul regal al României, numit Libertatea, staționat de decenii în Portul Galați, a fost vândut pe sume de nimic (foto mai sus, sursa Adevărul).

„Trenul regal este în administarea Societatii Feroviare de Turism SFT ,,CFR” SA. Considerăm că ar trebui să aparțină muzeului Căilor Ferate pentru a fi prezentat publicului. Ar trebui cumpărat de la ei.”, spune un specialist în istorie feroviară.

 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share