Site logo
Un fost comisar acuză: Se pierd peste 500 milioane de euro pentru metroul 1 Mai-Tokyo
23 iulie 2021

Peste jumătate de miliard de euro vor fi pierduți din cauză că autoritățile române nu vor reuși să finalizeze până anul viitor metroul 1 Mai-Tokyo, parte a Magistralei 6, acuză fostul comisar european Corina Crețu.

metroul 1 Mai-Tokyo

”Din păcate, temerile mele s-au adeverit: lentoarea și indolența autorităților au făcut ca România să se afle în situația de a pierde peste jumătate de miliard de euro pentru linia de metrou M6 din Capitală. Cineva trebuie să le dea explicații bucureștenilor. În 2019 am aprobat, în calitate de Comisar European, peste 517 milioane euro pentru linia de metrou M6 (între stațiile 1 Mai – Tokyo). Acest proiect major a fost parte a Programului Operațional Infrastructură Mare și prevedea construcția a 6 kilometri din linia de metrou, șase noi stații de metrou subterane, precum și achiziționarea a 12 garnituri de metrou, fiecare cu câte șase vagoane. Lucrarea ar fi trebuit să înceapă în 2019. În 2020, văzând că nu există niciun contract semnat pentru M6 (deși licitația era lansată încă din martie 2019), am atenționat asupra fapului că România riscă să piardă banii alocați. În 2021, acum câteva luni, am lansat un apel către autorități să urgenteze întregul proces, pentru că angajamentul era ca până anul viitor acest proiect să fie finalizat, ceea ce părea tot mai nerealist. Săptămâna aceasta a devenit aproape cert faptul că toate aceste întârzieri fac imposibilă respectarea termenului de implementare a proiectului: stabilit la 4 ani și jumătate de către autoritățile române. E foarte trist faptul că proiecte de o asemenea anvergură sunt pierdute. Sper ca bucureștenilor să le fie date explicații pentru această situație, care nu va ușura sub nicio formă transportul spre Otopeni sau traficul de pe DN1 – ba chiar din contră. Mă tem, totodată, ca acesta să nu fie doar unul dintr-un șir mai lung de proiecte cu privire la care aflăm că România pierde finanțarea europeană… Numai bine tuturor!”, a scris Corina Crețu pe pagina sa de Facebook.



Noul tronson de metrou va fi construit de turci. Dar nu până la anul

Într-adevăr, șansele ca noua linie de metrou să fie gata anul viitor sunt nule. Abia joia trecută Metrorex a atribuit oficial contractul pentru metroul 1 Mai-Tokyo către o asociere de firme din Turcia.

”Membrii comisiei de evaluare desemnează oferta prezentată de ofertantul Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.s. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S ca ofertă câştigătoare pentru această procedură de atribuire, ofertă care a fost clasată pe primul loc în clasamentul rezultat după aplicarea criteriului de atribuire. Asocierea a prezentat ca terţ susţinător pe Yuksel Project Uluslararasi A.Ş. Acesta a prezentat în documentele de calificare un angajament privind susţinerea tehnică şi profesională a ofertantului referitor la personalul cheie, respectiv Şef de proiect – design, şi la punctele 3 şi 4 a cerinţei referitoare la experienţa similară (proiectare), respectiv Formularul 13b, completat la data de 22.05.2019”, se arată în raportul de atribuire datat joi, 15 iulie 2021, obținut de Club Feroviar.

Contractul pentru metroul 1 Mai-Tokyo cuprinde doar 7 din cele 12 stații ale M6

Linia nouă de metrou (Magistrala 6) ar urma să aibă un traseu de 14,2 km şi să cuprindă 12 staţii, cu următoarele denumiri: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.

CITEȘTE și M6 devine metrou pentru Puiu Popoviciu. De ce nu folosim Gara Băneasa la adevărata capacitate?

Actuala conducere a Ministerului Transporturilor, mai exact ministrul Cătălin Drulă, nu susține însă realizarea celui de-al doilea lot al magistralei, de la Tokyo (Băneasa Shopping City, mall-ul fugarului Puiu Popoviciu) spre Otopeni. (A.B.)

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share