Site logo
25 mai 2023

Un fost director general al CFR Călători ar vrea să revină în funcție pentru următorii patru ani.

fost director general al CFR Călători Transportul feroviar de călători din București-Ilfov noile trenuri Intercity circulația feroviară gara Obor-gara Băneasa raport corp control cfr calatori automotoare sechestrate la Remarul terminale pentru bilete în trenEste vorba de Iosif Szentes, care a mai condus operatorul feroviar de stat în perioada martie 2015-martie 2018, tot ca urmare a unei selecții făcute pe Ordonanța 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. El a precizat pentru Club Feroviar că nu și-a depus dosarul, dar nu a infirmat și nici nu a confirmat intenția de a candida.

Acum, Iosif Szentes activează în cadrul Asociației pentru Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI), unde se ocupă de implementarea proiectului trenului metropolitan.

Anterior, cariera sa s-a derulat în cadrul sistemului feroviar. A fost, pe rând, inginer și șef stație coordonator la SNCFR, apoi șef regulator de circulație și șef Serviciu siguranța circulației la Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, expert instructor, consilier al directorului general și manager de proiect în cadrul Centrului Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară (CENAFER), director de Exploatare, instructor Central în cadrul Serviciului Mers Tren, director Relații Internaționale și Instituționale și director general la Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA. O scurtă perioadă a lucrat la Transferoviar Grup, iar apoi a fost cooptat la TPBI. El este absolvent al Universității Politehnica București, Facultatea de Transporturi, și are și un doctorat în Ingineria Transporturilor.

Și actualul director general al CFR Călători vrea să mai stea patru ani

noul Consiliu de Administrație al CFR Călători trenuri MAV în RomâniaUn alt candidat la șefia operatorului feroviar de stat la selecția pe Ordonanța 109/2011 este actualul ocupant al funcției.

Traian Preoteasa este inginer, absolvent al Universității din Craiova, Facultatea de Mecanică. Preoteasa a avut mai multe funcții de conducere în societățile din sistemul feroviar de stat, și anume director CFR Călători (2001-2005), director general adjunct al CFR Călători în 2005, director general al CFR SA (2005-2006), consilier la CFR SA (2006-2017), consilier al ministrului Transporturilor (2017-2018). Ulterior, el a preluat conducerea CFR Marfă, societate pe care a băgat-o în concordat preventiv, procedură care s-a dovedit a fi păguboasă. Dacă autoritățile nu schimbau legislația în sensul prelungirii procedurilor de concordat preventiv, în martie CFR Marfă ar fi fost în pragul falimentului.

Apoi, Traian Preoteasa a fost numit director general al CFR Călători, la propunerea PNL, iar în mandatul său pierderile operatorului feroviar de stat au fost enorme.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share