Site logo
8 iunie 2023

Va fi construit un nou depou Alstom în București, pentru mentenanța trenurilor cumpărate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

”Trebuie să asigurăm mentenanţa trenurilor de călători. De asemenea, construim metrourile ce vor fi livrate din toamnă companiei Metrorex (pentru Magistrala 5, n.r.). Pentru a asigura mentenanţa trenurilor pe care le vom livra către ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară, n.r.) – 37 de trenuri, investim într-un depou nou care va fi în centrul Bucureştiului”, a declarat pentru News.ro Gian Luca Erbacci, preşedintele pe Europa al Alstom.

El a participat zilele acestea la Congresul mondial de transport urban UITP de la Barcelona. În ceea ce priveşte terenul pe care se va afla depoul, acesta va fi fie închiriat, fie achiziţionat.



Un nou depou Alstom în București. Se vor face angajări

”Va fi o investiţie a Alstom. Vom mai face angajări, iar numărul angajaţilor noştri din România va continua să crească. Prima parte a investiţiei va fi gata la începutul anului viitor. Dar structura completă va fi finalizată integral în 2025, când vom livra producţia în serie. Trenurile sunt acum deja în construcţie”, a spus acesta.

În ceea ce priveşte contractul cu Alstom pentru 37 de trenuri noi, acesta a fost semnat în două etape, prima în martie 2022 când au fost achiziţionate 20 de rame, iar în toamna anului trecut la activarea extensiei de suplimentare cu încă 17 rame, tot InterRegio. Primele unităţi din comanda totală de 37 de trenuri sunt în producţie la fabrica din Polonia.

Gian Luca Erbacci despre metroul din Cluj-Napoca

Reprezentantul companiei a vorbit şi despre proiectul metroului din Cluj-Napoca. Alstom a semnat pe 25 mai un contract cu Primăria Cluj-Napoca pentru construirea liniei 1 de metrou din acest oraş, în cadrul unui consorţiu cu companiile de construcţii civile Gulermak şi Arcada. Valoarea totală a acestui proiect la cheie, de ultimă generaţie, se ridică la peste 1,8 miliarde de euro, iar partea Alstom este în valoare de aproximativ 400 de milioane de euro.

”Împreună cu partenerii noştri, Gulermak şi Arcada, vom construi toată infrastructura necesară. Licitaţia pentru trenurile din Cluj va fi lansată ulterior. După cum ştiţi, partea cea mai dificilă în cadrul unui proiect de metrou este cea legată de infrastructură, trenurile au timp să sosească”, a mai spus Gian Luca Erbacci.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share