Site logo
Undă verde pentru demolarea Podului Săbăreni de pe Magistrala 100
2 martie 2022

După mai multe încercări nereușite, demolarea Podului Săbăreni de pe Magistrala 100 a primit undă verde. Licitația lansată de Regionala București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a fost atribuită, iar firma câștigătoare se va apuca de proiectare. Esențial este ca primăriile sectoarelor 1 și 6 să se coordoneze cu ceferiștii, astfel încât atunci când aceștia din urmă vor termina demolarea să înceapă imediat lucrările de construcție a podului nou.

Licitația pentru dezafectarea Podului Săbăreni, peste calea ferată București-Roșiori, lansată la finele lunii noiembrie de Regionala București, a ajuns la final. Câștigătoare a fost declarată firma Pro Ami’s Consulting SRL, cu subcontractant declarat Aquaproiect, de altfel și unica ofertă depusă.



Pasajul trece din domeniul public în cel privat al statului

În consecință, pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost pus în dezbatere publică proiectul de Hotărâre a Guvernului privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului a bunului „Pasaj superior km 6+645 București – Roșiori” aflat în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi în concesiunea Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA – Sucursala Regională CF București, pentru scoaterea din funcțiune, în vederea valorificării și, după caz, casării.

În vederea dezafectării pasajului vor fi întocmite proiectul tehnic, caietul de sarcini și detaliile de execuție, documentațiile necesare obținerii tuturor avizelor și acordurilor de specialitate necesare autorizării lucrărilor de dezafectare, documentația pentru obținerea certificatului de urbanism, încadrarea amplasamentului în planul urbanistic. Valoarea totală estimată a contractului este de 63.000 de lei, echivalentul a aproape 13.000 de euro.

Coordonarea cu primăriile sectoarelor 1 și 6 este esențială

Proiectarea va dura patru luni, după care va trebui organizată o altă procedură de achiziție, pentru desemnarea firmei care va face lucrările propriu-zise de demolare a pasajului peste calea ferată.

„Esențial este ca autoritățile locale, în speță primăriile sectoarelor 1 și 6 din București, să se coordoneze cu noi, astfel încât atunci când vom începe lucrările de demolare să fie finalizată licitația lor pentru construcția noului pasaj”, au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul Regionalei București a CNCF CFR SA.

Demolarea Podului Săbăreni, necesară din cauza degradării lui

demolarea Podului SăbăreniPodul Săbăreni, sau „pasaj rutier superior km 6+645 București-Roșiori”, așa cum figurează el în evidențele Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, a fost construit în anul 1964. Strada Drumul Săbăreni din Sectorul 6 traversează linia de cale ferată Bucureşti – Roşiori (Magistrala 100), la km 6+645, spre strada Drumul Poiana Pietrei din Sectorul 1, prin intermediul acestui pasaj din beton armat. El a rămas în custodia ceferiștilor, cu toate că gestionarul infrastructurii feroviare nu are ca obiect de activitate întreţinerea podurilor rutiere. Pe cale de consecință, nu s-au putut aloca resurse financiare necesare păstrării în bune condiţii a pasajului rutier.

Rezultatul a fost că el s-a degradat de la an la an, până când e devenit impracticabil pentru traficul rutier. În urmă cu șase ani, pasajul rutier a fost expertizat şi catalogat cu stare tehnică necorespunzătoare, iar prin expertiză au fost instituite o serie de restricţii privind circulaţia rutieră pe pod, atât de viteză, cât şi de tonaj, până la executarea lucrărilor pentru punerea lui în siguranţă.

Podul este vital pentru locuitorii din Chitila Triaj

Din 2018, STB a decis ca autobuzele să nu mai treacă peste pod, iar traseul acestora a fost scurtat, așa cum a mai scris Club Feroviar.

Drept urmare, pe pod mai circulă doar autovehicule cu masa mai mică de 3,5 tone (așa cum este și semnalizat) și pietoni. Și, o dată pe săptămână, mașina de la salubrizare, care are mai mult de 3,5 tone, dar nici nu poți să-i lași pe oameni îngropați în gunoaie.

Pasajul este vital pentru câteva sute de bucureșteni, fiind singura cale de acces cu mașina spre restul orașului pentru locuitorii din zonă, care altfel mai pot ieși din cartier doar ca pietoni, câteva sute de metri mai încolo, traversând calea ferată spre Calea Griviței (magistralele 300 și 500).

demolarea Podului SăbăreniCartierul 16 Februarie este unul care, la bază, a fost unul al ceferiștilor. El este amplasat de-o parte și de alta a căii ferate București-Roșiori-Craiova-Timișoara, Magistrala 100 (fostă 900), care este supratraversată de acest pasaj. Porțiunea situată dincolo de calea ferată mai este cunoscută și sub numele de Cartierul Chitila Triaj, însă locuitorii spun că ei stau în Cartierul 16 Februarie.

De existența pasajului sunt afectate și mai multe firme care își au sediul în zonă. Printre ele se află și Societatea Tipografică Filaret, filială a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share