Site logo
31 mai 2023

Uzina Oțelu Roșu a intrat în insolvență, pentru a doua oară în ultimii ani. Aici s-au produs aproape toate șinele de cale ferată care au fost montate pentru realizarea infrastructurii CFR.

O instanță specializată în drept comercial a admis de curând ca societatea Laminorul Danube Metallurgical Enterprise SRL (LDME) să intre în insolvență, ca urmare a faptului că nu și-a mai putut achita datoriile, informează EVZ. Instanța a dispus numirea unui lichidator judiciar care va administra afacerea și care va încerca să salveze de la faliment cea mai veche oțelărie din România.

Principalii acționari ai LDME sunt firma poloneză Sunningwell International Polska, condusă de omul de afaceri polonez Marek Frydrych, și Omnisteel SRL din Republica Moldova, deținută de oamenii de afaceri basarabeni Valentin Eșanu (35%), Andrei Zabolotnîi (35%) și Alexandru Rotaru (30%).

Uzina Oțelu Roșu a intrat în insolvență și în 2013

În 2019, LDME a cumpărat fabrica de la Ductil Steel, care făcea parte din concernul rus Mechel, care a închis și laminorul de la Câmpia Turzii, județul Cluj. Mechel este controlată acum indirect de către rusul Victor Ciumakov, prin Invest Nikarom.

În 2013, Ductil a intrat în insolvență, și doar vânzarea laminorului de la Oțelu Roșu către actualul grup de firme a făcut ca acesta să nu fie vândut la fier vechi, așa cum s-a întâmplat la combinatul de la Câmpia Turzii. În prezent, datoriile totale înscrise în tabelul creditorilor sunt de 153,5 milioane lei, din care peste 81% (125,04 milioane lei) reprezintă o creanță garantată a ANAF. Tot garantate sunt și creanțele Primăriei Oțelu Roșu (3,15 milioane lei) și Sindicatului Ductil (2,09 milioane lei).

Atestată din anul 1796, Uzina de la Oţelu Roşu a produs cea mai mare parte din șinele de cale ferată care au fost montate în România, pentru realizarea infrastructurii feroviare. Uzina s-a perfecționat continuu, fiind axată la început în producția de șine de cale ferată dar și alte produse, precum tabla subțire.

Cererea sporită de şine de cale ferată au dus la extinderea secțiilor și mărirea producției. Istoria acestui combinat mai consemnează că în anul 1898 s-a montat o nouă linie de laminare pentru şine de cale ferată, şi două cuptoare pentru încălzirea lingourilor în vederea laminării oțelului.

Șine de cale ferată s-au mai produs la Reșița și Călărași

Și la Combinatul Siderurgic Reșița s-au produs șine de cale ferată. Apoi, în anii 80, un laminor pentru șine de cale ferată a fost pus în funcțiune și la Combinatul Siderurgic Călărași, însă calitatea produselor lăsa de dorit.

În prezent, șinele de cale ferată necesare pentru modernizarea infrastructurii sunt importate, cel mai adesea din Austria și Polonia.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share