Site logo
12 octombrie 2021

Două vești bune vin de la malul mării în legătură cu modernizarea peroanelor CFR, proiecte ce fac obiectul unor proceduri de achiziție lansate de Regionala Constanța a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Pentru peroanele din stația Constanța a fost lansată o nouă licitație, după precedentele două, care au fost anulate, iar stația Mangalia a primit undă verde de la Mediu. Între timp, alte două proceduri importante cu impact pe raza Regionalei Constanța sunt în desfășurare.

Sezonul estival s-a încheiat de ceva vreme și până și Programul Litoralul pentru toți a ajuns la final. Cu toate acestea, la malul mării lucrurile avansează din punctul de vedere feroviar și în această perioadă.

A treia oară poate e cu noroc. O nouă licitație pentru peroanele și copertinele din Gara Constanța

modernizarea peroanelor CFRÎn sistemul electronic de achiziții publice a fost postat din nou anunțul de licitație ce are ca obiect „Modernizare peroane şi copertine staţia CF Constanţa (expertiză şi DALI)”.

Valoarea totală estimată a contractului este de 123.468,71 lei, echivalentul a aproape 25.000 de euro, identică cu cea de la precedentele proceduri. Regionala Constanța a CFR SA lansase o procedură identică în luna octombrie a anului trecut, care avea ca termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare data de 1 februarie 2021, ora 15,00. Procedura de achiziție a fost anulată pentru că până la termenul limită nu a fost depusă nicio ofertă. Apoi, la finele lunii februarie 2021 a fost lansată o nouă licitație, anulată și ea pentru că până pe 5 aprilie nu a fost depusă nicio ofertă.

Acum, a fost lansată o nouă procedură, cu termen limită de depunere a ofertelor 1 noiembrie 2021. Serviciul care urmează a fi achiziţionat constă în elaborarea expertizei tehnice şi a documentației de avizare a lucrărilor de intervenții, întocmirea documentaţiei şi obţinerea certificatului de urbanism pentru lucrările de modernizare a peroanelor şi a copertinelor din staţia Constanţa.

Peronul principal al staţiei (peronul liniei 1) şi peroanele dintre liniile 2-3 și 4-5 sunt într-o stare avansată de degradare. Proiectantul trebuia să prezinte cel puţin două variante şi să propună una dintre ele, specificând avantajele şi dezavantajele fiecăreia, urmând ca beneficiarul, după avizarea în CTE, să avizeze una dintre acestea, pe baza căreia se va întocmi proiectul tehnic.

Acord de mediu favorabil pentru modernizarea peroanelor CFR din stația Mangalia

modernizarea peroanelor CFR circulația Trenurilor Soarelui programul Litoralul pentru toți WC defect în tren locomotivă defectă electrificarea căii ferate Constanța-MangaliaO a doua veste bună vine în legătură cu un alt proiect derulat de Regionala Constanța. Astfel, Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Constanţa a anunţat că a luat decizia de încadrare a proiectului pentru modernizarea stației Mangalia.

Este vorba de proiectul „Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România – SRCF Constanța 4 Stații: Neptun HC, Costinești Tabără, Ciulnița, Mangalia – stația CF Mangalia”, propus a fi amplasat în județul Constanța, municipiul Mangalia, stația CFR Mangalia, Șoseaua Constanței, nr.60. „Nu este necesară efectuarea evaluării impactului asupra mediului” în cadrul procedurii de evaluare referitoare la acest proiect, precizează APM, citată de publicația locală Focus Press. Comentariile, observaţiile, dar și propunerile publicului interesat de proiect se pot înainta până la data de 15 octombrie 2021.

Pentru modernizarea stației CF Mangalia, proiectul supus aprobării prevede următoarele lucrări: consolidarea clădirii de călători, igienizarea cădirii WC, amenajarea trecerii la nivel la capătul peroanelor, spre capul Y al stației, amenajarea Pieței Gării, a 37 locuri de parcare, a rastelelor de biciclete și a spațiului verde și demolarea peronului existent și refacerea acestuia.

Pe 15 octombrie 2019, SRCF Constanţa a semnat contractul sectorial de prestări de servicii având ca obiect elaborarea Studiului de fezabilitate pentru „Modernizarea/reabilitarea a 47 staţii de cale ferată din România – 4 staţii de pe raza SRCF Constanţa”. Valoarea contractului sectorial de servicii este de 1.277.000 de lei fără TVA. Plăţile aferente contractului vor fi asigurate de Comisia Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare pentru perioada 2014-2020 şi de la bugetul de stat. Contractul a fost atribuit firmei Baicons IMPEX SRL.



Se demolează clădirea stației Costinești Tabără, în paralel cu modernizarea peroanelor CFR

Așa va arăta stația după modernizare

În paralel, se derulează și proiectul aferent stației Costinești Tabără. Aici, se propune demolarea clădirii existente și construirea unei clădiri noi de călători pe același amplasament, demolarea peroanelor existente și realizarea a două peroane pe partea stângă, în sensul de creștere al kilometrajului, înainte și după trecerea la nivel, amenajarea trecerii la nivel cu strada Tineretului și refacerea semnalizării, amenajarea străzii Tineretului pe zona trecerii la nivel pe o lungime de 50 m, prin frezarea structurii existente, turnarea a două straturi de mixtură, lucrări de telecomunicații CF, rețele de cabluri exterioare, inclusiv supraveghere video, amenajarea aleilor pietonale, a rampelor de acces la clădire și peroane, montarea de rastele de biciclete și demolarea clădirii WC existente.

În perioada demolării clădirii gării și construirii celei noi, proiectul prevede montarea a două containere, care vor prelua funcțiunile caselor de bilete și grupurilor sanitare. Totodată, se vor amenaja 12 locuri de parcare, ce vor fi folosite de către călători și personalul CFR, și se vor monta rastele de biciclete acoperite, dar și trepte și rampe de acces la clădire şi peroane pentru persoanele cu handicap locomotor sau pentru persoanele cu bagaje voluminoase.

Valoarea investiției totale este de 14.690.132,58 lei cu TVA (construcții și montaj), iar perioada de implementare este de nouă luni.

La finalul anului vom afla cine va face studiul privind electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia

licitațiile CFR gări din județul Constanța peroane moderne pe litoralUn alt proiect care vizează sudul litoralului este în derulare. La începutul lunii mai, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect „Servicii de elaborare Studiu de Fezabilitate pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia”. Valoarea estimată a contractului, pentru care se vrea includerea în PNRR, este de 12.023.503,80 lei, fără TVA.

Până la termenul limită, au fost depuse cinci oferte la licitația organizată de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, astfel:

  • TPF Inginerie SRL
  • Consis Proiect
  • Asocierea Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial (leader) – Metroul
  • Asocierea Baicons Impex (leader) – ISPCF
  • Asocierea Yuksel Proje a.s. (leader) – Tec-Cuatro.

Termenul limită pentru evaluarea ofertelor este data de 31 decembrie 2021, iar studiul se va corela cu proiectele prezentate anterior.



1 noiembrie, deadline pentru depunerea ofertelor la licitația pentru modernizarea stațiilor Ciulnița și Fetești

modernizarea stațiilor Fetești și CiulnițaUn alt proiect ce vizează modernizarea peroanelor CFR de pe raza Regionalei Constanța este în derulare, de această dată la nivelul centralului CFR SA. Chiar dacă este cuprinsă și în proiectul prezentat mai sus, modernizarea de la Ciulnița a ”ars” etapele.

Astfel, pe 5 august 2021 Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a lansat licitația pentru modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița de pe M800, în valoare de aproximativ 58 milioane de euro. Cele două stații au fost ”uitate” la modernizarea Magistralei 800 și au un sistem de linii vechi, iar peroanele lipsesc în gara Fetești.

Durata contractului este de 84 de luni, din care: 24 de luni pentru proiectare și execuție (trei luni proiectare, o lună verificarea documentației tehnice și 20 de luni execuția); 60 de luni perioada de garanție.

Termenul limită de depunere a ofertelor a fost prelungit până pe 1 noiembrie 2021.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share