Slide


PARTENERI:

Bugetul Palat CFR pe 2022 prevede profit în scădere și mai puțini salariați

By

Ministerul Transporturilor a întocmit bugetul Palat CFR pe 2022, care prevede un profit de aproximativ 700.000 de euro, în scădere cu 18,12% față de cel consemnat la finele anului trecut. În același document este prevăzută scăderea numărului de salariați față de 2021.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost pus luni după amiază, în dezbatere publică, proiectul de Ordin comun al viceprim-ministrului, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, ministrului Finanțelor, ministrului Muncii și Solidarității Sociale pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2022 al Societății Comerciale Grup Exploatare și Întreținere Palat CFR SA.

Societatea a înregistrat la data de 31 decembrie 2021 un rezultat brut preliminat în valoare de 4.275,47 mii lei și a programat pentru anul în curs un profit brut de 3.500,86 mii lei, în scădere cu 18,12%.

Nivelul veniturilor totale a fost estimat pentru anul acesta la valoarea de 17.400,67 mii lei, în creștere cu 0,92% față de nivelul din 2021. Nivelul veniturilor din exploatare a fost estimat la 17.132,67 mii lei, în creștere cu 1,20% față de cele realizate la data 31 decembrie 2021.

De cealaltă parte, nivelul cheltuielilor  totale a fost estimat pentru acest an la de 13.899,81 mii lei, în creștere cu 7,19 % față de valoarea din 2021.



Bugetul Palat CFR pe 2022. Mai puțini salariați

Nivelul cheltuielilor de natură salarială a fost estimat la 3.589,69 mii lei, în creștere cu 6,92% față de valoarea de 3.357,38 mii lei prevăzută pentru anul 2021 prin Ordinul comun nr. 434/730/517/2021. Nivelul câștigului mediu brut pe salariat, programat pentru anul 2022, recalculat conform legii anuale a bugetului de stat pe anul 2022, în valoare de 6.145,87 lei/persoană, este mai mic cu 0,63% decât cel realizat la finalul anului 2021, în valoare de 6184,65 lei/persoană.

Numărul de personal prognozat la finele anului 2022, de 46 de salariați, va scădea față de nivelul programat pentru anul 2021, care a fost de 49 de salariați, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ. Productivitatea muncii, calculată în unităti valorice pe total personal mediu, recalculată conform Legii anuale a bugetului de stat pe anul 2022, a fost programată la 407,92 mii lei, în creștere cu 1,20 % față de cea preliminată la data de 31 decembrie 2021, în valoare de 403,08 mii lei.

Câștigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, recalculat, prognozat în anul 2022 în valoare de 6145,87 lei/persoană reprezintă 99,37% din câștigul realizat/preliminat al anului 2021.

Investiții mai mici în acest an

Sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul în curs au fost estimate în scădere cu 841,42 mii lei față de cele preliminate la data de 31 decembrie 2021  și vor fi asigurate din amortizarea calculată și din sumele repartizate din profitul anului 2021.

Cheltuielile pentru investiții estimate pentru anul curent vor fi în scădere cu 825,71 mii lei  față de cele realizate la data de 31.12.2021. Societatea Comercială Grup Exploatare și Întreținere Palat CFR SA nu estimează plăți restante pentru anul 2022. Cât privește creanţele restante, în valoare de 2.618,64 mii lei pentru anul 2022, esle sunt în scădere cu 1,5% față de valoarea realizată/preliminată în 2021.

Ceferiștii plătesc chirie în casa lor

Profitul nu va intra în conturile societăților feroviare, care plătesc chirie în propria casă, în condițiile în care Palatul CFR a fost construit din banii Căilor Ferate Române.

Construcția Palatului Administrativ CFR a început în anul 1937 pe locul unde au existat înainte atelierele de locomotive și vagoane București Nord. În 1948, clădirea a devenit complet funcțională. ”Scopul construirii unui astfel de palat a fost strângerea într-o clădire a tuturor serviciilor Administraţiei Căilor Ferate, până atunci răspândite în 14 imobile izolate, majoritatea închiriate de la particulari”, se arată pe site-ul palatcfr.ro.

Au trecut anii, iar clădirea a fost în proprietatea CFR și apoi a SNCFR. Ulterior, prin H.G. nr. 706/2002, s-a înființat Societatea Comercială Grup Exploatare și Întreținere Palat CFR SA, ca filială a Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, având ca obiect de activitate asigurarea închirierii şi întreţinerii spaţiilor aflate în administrare, locurilor de parcare în spaţiile special amenajate în acest sens, asigurarea administrării spaţiilor, instalaţiilor şi utilajelor de interes general ale clădirii, asigurarea încheierii contractelor cu furnizorii de utilităţi: apă, canalizare, energie electrică, energie termică, gaze naturale etc.

În urmă cu 11 ani, ca urmare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 84/2011, societatea a fost trecută în subordinea Ministerului Transporturilor. De atunci, toate companiile feroviare de stat plătesc chirie în propria lor casă.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share