Site logo
3 aprilie 2021

Al treilea lot, și ultimul, din calea ferată Moldova-Ardeal a fost scos la licitație sâmbătă dimineața de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

calea ferată Moldova-Ardeal modernizarea căii ferate

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ”Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, Subsecțiunea 2: Ilva Mică- Pojorâta”.

Obiectivul contractului este de a asigura beneficiarului soluția optimă pentru executarea lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferata Ilva Mică – Pojorâta, atât din punct de vedere tehnic, operațional, cât și economic si financiar, precum si al impactului asupra mediului si al schimbărilor climatice. Contractantul va îndeplini următoarele obiective specifice: – elaborarea studiului de fezabilitate; – elaborarea documentației aferente proiectului tehnic; – elaborarea documentației necesare necesare în vederea promovării Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici si respectiv pentru emiterea Hotărârii de Guvern privind exproprierea imobilelor necesare lucrării de utilitate publică; – elaborarea documentației pentru finalizarea procedurii de expropriere; – elaborarea documentației tehnice necesare întocmirii documentaţiilor de licitaţie pentru achiziția execuției lucrărilor, respectiv a serviciilor de consultanță/supervizare lucrări.

Peste 73 milioane de lei pentru SF și PT la calea ferată Moldova-Ardeal

Valoarea estimată pentru achiziționarea serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic este 73.047.000 de lei, fără TVA, la care se adaugă TVA în valoare de 13.878.930 lei, rezultând o valoare totală estimată de 86.925.930 de lei. Durata contractului este de 23 de luni.

La nivelul CFR SA, s-a făcut o analiză tehnică și operațională a situației actuale a infrastructurii feroviare aferente subsecțiunii 2: Ilva Mică (Cap X km 0+226, granița dintre Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj si Sucursala Regională de Căi Ferate Iaşi) – Pojorâta (Cap Y km. 77+680) în lungime de aproximativ 106 km. Contractantul va pregăti documentația tehnică aferentă pentru: – lucrări de modernizare a liniei de cale ferată (suprastructură CF, terasamente, consolidări și apărări de maluri etc.); – lucrări de construcții civile cu destinație feroviară în stațiile şi punctele de oprire (clădiri, peroane, copertine, rampe, pasarele și pasaje pietonale etc.); – lucrări de artă (poduri, podețe, pasaje etc.); – lucrări la instalațiile feroviare (semnalizare, ERTMS/ETCS, GSM-R, CE, BLAI, energo-alimentare, linie de contact etc.); – punerea în funcțiune a construcțiilor; – alte tipuri de lucrări.



Tronsonul feroviar prezintă uzură și degradare accentuate

Ansamblul de elemente din care este alcătuită calea ferată (șină, traverse, prinderi, stratul de repartiție și prisma căii) prezintă stări de uzură și degradare.

Clădirile de călători și de exploatare, precum și peroanele și copertinele necesită lucrări de reparații și modernizare. Instalațiile prezintă o stare avansată de uzură fizică și morală, înregistrându-se dificultăți în activitatea de mentenanță din cauza diminuării sau epuizării stocurilor de piese de schimb pentru unele repere tehnice.

Linia de cale ferată Apahida-Suceava, parte din rețeaua centrală TEN-T, asigură prin tronsoanele Coșlariu-Apahida și Suceava-Pașcani legătura între Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică (Curtici-Arad-Coşlariu-Sighişoara-Braşov-Bucureşti-Constanţa) și traseul fostului Coridor pan-european IX (Giurgiu-Bucureşti-Ploieşti-Focşani-Bacău-Paşcani-Iaşi-Ungheni). Secțiunea de cale ferată Apahida – (Ilva Mică – Pojorâta) – Suceava este utilizată atât pentru traficul de călători și de marfă național, cât și pentru cel internațional.

Valoarea garanției de participare este de 200.000 de lei și va avea o perioadă minimă de valabilitate de șapte luni de zile. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 10 mai 2021, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 10 decembrie 2021.

CFiR, singura platformă de resurse umane care se ocupă strict de domeniul feroviar și cel al transportului urban pe șină, organizează ediţia a IV-a a Târgului de Carieră Feroviară în România, în perioada 20-21 aprilie, online.

Angajatori
Colaboratori Parteneri Media
facultatea de transporturi UPB logo CFDP

MAI MULTE DETALII

Primele două sectoare din calea ferată Moldova-Ardeal au fost deja scoase la licitație

Primele două sectoare din caalea ferată  Apahida-Suceava au fost și ele recent scoase la licitație de CNCF CFR SA.

La finele lunii februarie, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, Subsecțiunea 3: Pojorâta- Suceava”. Cu două săptămâni mai înainte, fusese scoasă la licitație și  Subsecțiunea 1, Apahida-Ilva Mică. (A.B.)

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share