Site logo
13 mai 2021

Una dintre ideile desprinse din webinarul susținut marți, 11 mai 2021, de către doamna Decan al Facultății de Transporturi-UPB, Ilona Costea, și moderat de domnul Prodecan Gabriel Popa, este aceea că un absolvent al acestei facultăți are multiple variante de a-și dezvolta o carieră.

În cadrul prezentării Facultății de Transporturi-UPB, susținute de doamna Decan Ilona Costea, a fost descris pe scurt istoricul facultății de la înființare până în prezent și departamentele și specializările cu principalele oportunități pe care le oferă facultatea, atât pentru elevi și studenți, cât și pentru companiile private.

Participanții au avut posibilitatea de a pune întrebări despre înscrierea la sesiunea de admitere, programe de masterat și doctorat, iar reprezentanții companiilor private despre programele de cercetare externalizată sau studii care pot fi realizate în laborator, în colaborare cu facultatea.

Înregistrarea integrală a webinarului o puteți urmări în filmul de mai jos.

În cadrul webinarului domnul Prodecan Gabriel Popa a invitat să ia cuvântul absolvenți ai facultății care reprezintă modele de carieră în domeniul feroviar și care au prezentat în câteva cuvinte compania/instituția pe care o reprezintă în prezent, precum și câteva repere din activitatea și cariera lor.

Când Gabriel Popa mi-a spus că sunt invitat să vorbesc între oameni de succes, absolvenți ai Facultății de Transporturi, mi s-a părut ciudat pentru că eu nu cunosc pe nimeni, absolvent al acestei facultăți, care să nu fi fost un om de succes în carieră.
Mihai Frumosu – Senior Transport Expert – Banca Europeană de Investiții

Un absolvent al Facultății de Transporturi-UPB are multiple variante de a-și dezvolta o carieră

Pornind de la întrebarea lansată de către domnul Prodecan Gabriel Popa: „De ce o carieră în domeniul feroviar și cel al transportului urban?” principalul aspect care a reieșit din toate prezentările și îndemnurile lansate de cei care au luat cuvântul a fost că absolveții acestei facultăți au în față o multitudine de variante de a-și dezvolta o carieră. Astfel, ei pot activa pe funcții/în domenii tehnice, de business, de achiziții sau chiar administrative. De asemenea, își pot construi o carieră în România sau în străinatate, în instituții și companii de stat, dar și firme private, precum și în mediul academic.

Instituția este de viitor, este frumoasă, veniți la această specializare pentru că are perspectivă. Eu vă doresc succes.
Plimbați-vă, jucați-vă de-a trenul! a fost îndemnul de final al domnului Octavian Udriște, Președinte de Onoare al Club Feroviar, cel care reprezintă cea de-a treia generație de feroviari din familie.

 

Domnul Prodecan Gabriel Popa i-a invitat să prezinte oportunitățile de a avea o carieră în domeniul feroviar, precum și frumusețile și împlinirile pe care le poți avea facând o meserie din pasiune, pe:

  • Octavian Udriște – președinte de onoare al Club Feroviar
  • Dan Costescu – fost Ministru al Transporturilor si Director General al CFR Călători
  • Sergiu Olteanu, Marius Gheți, Florin Bădău absolvenți ai facultății și în prezent cadre didactice în cadrul ei
  • Anca Bursuc – Director OLFR
  • Gigi Gavrilă – Președinte ARF
  • Marian Călin – Director General Adjunct AFER
  • Georgiana Gologan – Alstom
  • Mihai Frumosu – Senior Transport Expert – Banca Europeană de Investiții
  • Daniel Stanciu – Thales
  • Gabriel Sburlan – Metrorex
  • Amedeo Neculcea – Director General Adjunct Grup Feroviar Român
  • Alexandru TRANDAFIR – Director General Adjunct Material Rulant Unicom Tranzit

Pe parcursul webinarului s-au mai oferit, în formă scrisă, următoarele informații – răspunsuri la întrebările adresate de participanți:

Q: Ce soft-uri sunt folosite in cadrul laboratoarelor de Sisteme Inteligente de Transport, in programul de licenta?
A: Principalele instrumente software utilizate sunt: Software FRAME pentru generare arhitecturi ITS, instrumente software PTW pentru managementul traficului si simulari, Matlab, pachetele National Instruments, C++

Q: Avand in vedere datele statistice din anii precedenti, as dori sa stiu daca sunt sanse ca in sesiune de toamna, in cadrul admiterii la master, programul Transport si Trafic Urban, sa mai fie disponibile locuri bugetate.
A: Admiterea la programele de masterat sunt in iulie, pentru toamna este doar etapa completare locuri. Anii anteriori a ramas un numar foarte mic.

Q: Din punctul dumneavoastra de vedere, pe partea de material rulant de cale ferata, care ar fi cunostintele de baza pe care ar trebui sa le posede un student dupa terminarea facultatii?
A: Vorbind foarte pragmatic, un student trebuie intai sa aiba cunostintele care sa-i permita sa treaca cu succes examenele. Adica incepand cu matematicile (da, n-ai scapat de ele), stiintele ingineresti generale (mecanisme, organe, motoare) si incheind cu disciplinele de specialitate feroviara (structuri portante, frane, locomotive, transmisii etc).

Q: Buna ziua! Imi puteti spune va rog, care sunt datele pentru cele doua sesiuni de admitere la master? A: Cele din zona de sisteme inteligente pentru transport ma intereseaza. Cate locuri aveti bugetate pentru promotia 2021-2023 si care au fost ultimele medii de admitere la buget, din ultimii 2-3 ani?
Inca nu am stabilit calendarul de admitere, urmeaza sa postam la site-ul facultatii in perioada urmatoare, locuri 25.

Q: Modul de desfasurare a orelor este exclusiv online in acest an?
A: In acest an da, din toamna o sa fie o alta decizie in functie de situatia la vremea respectiva.

Q: Exista posibilitatea de a afla numarul locurilor disponibile ramase dupa sesiunea de admitere din vara la programele de master? Telefonic sau prin e-mail.
A: Sigur. Mai multe informatii si date de contact gasiti aici: http://transport.pub.ro/

Q: La cele doua programe de master din departamentul TET: accentul pe care zona care pica mai mult? A: Electronica sau Telecomunicatii? Intreb din perspectiva unui viitor absolvent de TST. Multumesc!
Ambele sunt orientate catre Telecomunicatii, dar avem si parte de aplicatii ale electronicii

Q: Eu sunt anul 4 in departamentul de material rulant si voiam sa stiu cam ce cunostinte se cer in cadrul unui interviu. De aceea voiam sa va stiu parerea
A: In cadrul Thales Romania, departamentul Engineering Competence Center, sunt intrebari legate de proiectele din Facultate despre de sistemele de dirijarare a traficului feroviar, automatizari si in special despre cunostintele de software.
A: Depinde foarte mult unde mergi la interviu. Daca ajungi la o uzina de MR atunci interviul se va concentra pe aspectele constructive ale vehiculelor si pe aspectele tehnologice sau de proiectare. Daca mergi la un operator feroviar, atunci se va pune accent pe aspectele de exploatare si intretinere, pe intelegerea rapida a schemelor si documentatiei si rezolvarea rapida a problemelor tehnice. In toate cazurile insa, foarte importanta este atitudinea. Toti angajatorii vor vrea sa vada ca te vei implica si ca esti capabil sa comunici cu sefii, colegii si cand vei avansa cu subalternii.


Webinariile CFiR reprezintă mediul perfect în care persoanele interesate de o carieră sau care lucrează deja în domeniul feroviar și cel al transportului urban pe șină să primească informații de la reprezentanții companiilor, instituțiilor publice sau asociațiilor invitate să se prezinte pe ele și mediul de lucru și/sau să expună diverse probleme care privesc personalul.
De asemenea, la aceste webinarii vor fi invitați reprezentați ai instituțiilor de învățământ pentru a-și prezenta oferta educațională și perspectivele unei cariere după terminarea studiilor, cu scopul de a atrage resursa umană către acest domeniu.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share