Site logo
Guvernul a dat undă verde pentru modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița de pe M800
16 aprilie 2021

Guvernul a dat în ședința de joi undă verde pentru modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița, care fuseseră ”uitate” la reabilitarea Magistralei 800.

modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița Interregio în Regio Expres Programul CFR Călători de Crăciun călătorii cu trenul modernizarea stației Fetești
La linia 1 au fost montate niște dale de beton, care să ușureze urcarea în tren

Executivul a adoptat o Hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Reabilitarea liniei de cale ferată București – Constanța, componentă a coridorului IV Pan-European pentru o viteză de maxim 160 km/h – Lucrări în stațiile c.f. Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București – Constanța”, lucrare de utilitate publică de interes național.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) în stațiile Ciulnița și Fetești se ridică la 394.075.000 de lei, echivalentul a peste 80 milioane de euro, din care lucrările propriu-zise de construcții montaj reprezintă 277.002.000 lei, potrivit Ministerului Transporturilor. Lucrările presupun reabilitarea liniilor din stații, pe o distanță de 18.850 de metri și reabilitarea peroanelor, pe o suprafață de 13.860 mp. Durata de execuţie a investiţiei este stabilită la 20 de luni.

CITEȘTE ce implicare au avut doi foști primari, ambii ceferiști, în modernizarea stațiilor respective.



Ce presupun lucrările pentru modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița

În stația Ciulnița, firul I al liniei curente nu a fost reabilitat și există o restricție de 70 km/oră, în loc de 160 km/oră. La firul II este o restricție de 140 km/oră, pentru că sunt probleme la instalațiile SCB+IFTE.

Aici, valoarea investiţiei (inclusiv TVA) este de 114.635.000 lei, din care 74.668.000 lei lucrări de construcții-montaj. Trebuie reabilitați 4.020 metri de linie și 6.560 mp de peroane. Durata de execuţie a investiţiei este de 10 luni de zile.

În stația Fetești, pe liniile directe (Firul I și Firul II) este instituită restricție de 90 km/oră în loc de 140 km/oră. Aici sunt probleme pe schimbătoarele de cale + 2TDJ pe cap X restricționate la 10 km/oră în loc de 30 km/oră, iar pe cap Y un TDJ cu 5 km/oră în loc de 30 km/oră. Liniile 1, 7, 8, 9, 10, 11 și 12  sunt restricționate la 10 km/oră în loc de 30 km/oră.

Valoarea investiţiei (inclusiv TVA) este de 279.440.000 lei, din care construcţii-montaj 202.334.000 lei. Durata de execuţie a investiţiei este de 20 de luni. Vor fi făcute reabilitarea liniilor din stație pe o distanță de 14,83 km și reabilitarea peroanelor, pe o suprafață de 7.300 mp. Proiectantul pentru modernizarea stației Fetești și a celei din Ciulnița este firma Baicons. (A.B.)

CFiR, singura platformă de resurse umane care se ocupă strict de domeniul feroviar și cel al transportului urban pe șină, organizează ediţia a IV-a a Târgului de Carieră Feroviară în România în datele de 20-21 aprilie, online.

Angajatori
Colaboratori Parteneri Media
facultatea de transporturi UPB logo CFDP

MAI MULTE DETALII

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share