Site logo
Șase cartofi fierbinți care-l așteaptă pe noul șef al CFR Călători, din prima zi de mandat
20 aprilie 2021

Azi, 20 aprilie 2021, își începe mandatul noul șef al CFR Călători, Ovidiu Vizante. Pe acesta îl așteaptă șase cartofi fierbinți, lăsați de fostele conduceri, dar mai ales de predecesorul său, Dan Marian Costescu. Pe care va trebui să-i scoată din jar cu mâinile lui.

Adrian Bărbulescu

noul șef al CFR Călători

Ovidiu Vizante a fost numit director general al CFR Călători joia trecută, în locul lui Dan Costescu.

După cum a anunțat la  vremea respectivă Ministerul Transporturilor, principalele coordonate ale mandatului noului director general al operatorului feroviar de stat sunt:

– digitalizarea proceselor companiei;

– simplificarea proceselor de achiziționare a biletelor;

– extinderea serviciilor adiționale transportului de călători, de exemplu transportul de biciclete;

– creșterea parcului de vagoane-cușetă și de dormit;

– suplimentarea veniturilor din publicitate;

– elaborarea de pachete de călătorii pentru facilitarea transportului lucrătorilor către centre industriale;

– revitalizarea imaginii companiei.

Club Feroviar dezvoltă și completează această listă și vă prezintă cele șase probleme-cheie pe care trebuie să le rezolve cât de curând Ovidiu Vizante.

1. Noul director al CFR Călători trebuie să recupereze automotoarele sechestrate de Călin Mitică

noul șef al CFR Călători majorările de capital la CFR Călători consilier la Ministerul TransporturilorCea mai urgentă și cea mai importantă problemă căreia trebuie să-i dea de cap Ovidiu Vizante este cea a celor șase automotoare Siemens Desiro (Săgeata Albastră) sechestrate de doi ani de zile în curtea Remarul 16 Februarie, unitate de reparații material rulant deținută de omul de afaceri Călin Mitică.

Toată tărășenia a fost scoasă la iveală oficial (pe surse se știa de mai mult timp acest lucru) de un Raport de control la CFR Călători, dat publicității la finele lunii aprilie a anului trecut, de Corpul de Control al Prim-Ministrului. Cele mai importante aspecte semnalate în documentul guvernamental se refereau la felul cum s-au scurs banii statului către Remarul 16 Februarie, pentru repararea unor automotoare de tip Săgeata Albastră.

tren de navetiști Fetești-București Iohannis în trenul de aeroport
Omul de afaceri Călin Mitică, patronul Remarul 16 Februarie

Mai mult, șase dintre acestea au fost reținute de unitatea de reparații material rulant cu mult peste termenul contractual de restituire a lor. ”Potrivit celor prezentate, s-a constatat faptul că indisponibilizarea unui număr de 6 automotoare în uzina reparatoare, peste termenul contractual, a fost cauzată de nerespectarea prevederilor caietului de sarcini și ale contractului, precum și de demersurile întârziate ale CFR Călători cu referire la depășirea duratei de imobilizare, demersuri care au fost materializate în acțiuni în instanță la peste un an de la data la care automotoarele ar fi trebuit restituite în stare de funcționare către CFR Călători”, se arăta în Raportul de control.

La data întocmirii raportului, cele șase automotoare nu fuseseră recuperate de operatorul feroviar de stat: ”În condițiile în care 6 dintre cele 12 automotoare, ce au făcut obiectul Contractului subsecvent nr. 46/2018 (), sunt și în prezent imobilizate la societatea reparatoare, s-a constatat faptul că, până în momentul finalizării prezentului control, nu s-a procedat la încheierea unui acord între reprezentanții CFR Călători și cei ai prestatorului în care să fie cuprinse: modul de preluare a automotoarelor aflate la prestator, proceduri, termene clare și precise privind finalizarea serviciilor de reparații rămase neefectuate în contextul în care durata contractului a expirat”. Și sechestrate sunt și în momentul de față. Fosta conducere a CFR Călători, în frunte cu Dan Marian Costescu, nu a răspuns solicitării Club Feroviar de a clarifica situația automotoarelor cu pricina.

Ca o ”felie” a acestui prim cartof fierbinte, se impune a se menționa faptul că nu ar strica o verificare a reparațiilor făcute în perioada de garanție la vagoanele ieșite de pe porțile reparatorilor de material rulant. Ar fi intersant de văzut o statistică  din care să reiasă de câte ori se defectează un vagon în perioada de garanție a reparațiilor.

Pentru a participa la Târgul de Carieră Feroviară în România, care are loc în datele de 20-21 aprilie, nu trebuie să te deplasezi nicăeri și poți susține interviul de angajare din orice loc de unde ai acces la internet, fie din România sau din străinatate, pentru că totul se desfășoară online.

Pentru a te înregistra la un interviu trebuie să intri pe pagina https://cfir.ro/targul-online/, să vezi ce companii sunt prezente și ce oferte au, după care să aplici pentru postul dorit, iar susținerea interviului o faci prin aplicația Zoom.

Companiile participante sunt în căutare de personal pentru meseriile de electrician, lăcătuș, sudor, macaragiu, vopsitor, dar și alte meserii. Mai sunt oferte si pentru ingineri, cu experiență sau la început de drum, dar și pentru economiști, precum și posibilități de calificare.

Angajatori

MAI MULTE DETALII

2. Eliberarea biletelor în tren

terminale pentru bilete în trenÎn momentul de față, modul în care se eliberează biletele în tren este o adevărată rușine pentru operatorul feroviar național de transport de călători.

Pur și simplu, controlorul completează cu pixul un tipizat dintr-un carnețel cu hârtie autocopiativă. Aceasta în condițiile în care controlorii de la Transferoviar Călători, de exemplu, sunt dotați de ani buni cu dispozitive electronice de emitere a legitimațiilor de călătorie, fapt ce scutește foarte mult timp.

La începutul lunii decembrie 2020, CFR Călători a lansat licitația pentru achiziționarea de terminale pentru bilete în tren, în valoare de două milioane de euro. Licitația lansată în mandatul lui Dan Costescu fusese anunțată acum cinci ani de zile de fostul director general Iosif Szentes. Procedura este lansată, însă și acum ea figurează în sistemul electronic de achiziții publice ca fiind ”în desfășurare”.



3. Transferul caselor de bilete la CFR SA

persoanele fără adăpost din gări bilete online pentru studenți rezervarea online a călătoriilor studenților programul de guvernareCasele de bilete din stațiile de cale ferată aparțin de CFR Călători, la fel și personalul aferent. O situație anormală, din moment ce piața transportului feroviar de călători este liberalizată de mai bine de două decenii, iar prin multe gări circulă și operatori privați.

Soluția firească ar fi ca noul șef al CFR Călători, Ovidiu Vizante, să facă toate demersurile pentru transferul caselor de bilete la Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, gestionarul infrastructurii, iar aici să se vândă legitimații de călătorie pentru toți operatorii. Așa se întâmplă în toate țările europene pe ale căror rețele feroviare circulă mai mulți operatori. Bunăoară, în Marea Britanie ele parțin de Network Rail, omoloaga CFR SA de la noi.



4. Vagoane de dormit/cușetă la toate trenurile de noapte

Una dintre ultimele găselnițe ale lui Dan Marian Costescu din funcția de director general al CFR Călători a fost să introducă vagoane de dormit și cușetă în compunerea unor trenuri de zi.

Asta în condițiile în care există trenuri de noapte în compunerea cărora nu mai există asemenea vagoane. De exemplu, trenul de noapte Iași/Suceava-Constanța nu are vagoane de dormit sau cușetă decât în perioada sezonului estival și de 1 Mai, situație care se perpetuează de mai bine de un deceniu.

5. Transportul feroviar din București-Ilfov

trenuri suspendate de CFR Călători Transportul feroviar de pasageri din România contracte de activitate feroviară locală trenurile pentru naveta elevilor diesel sub catenară Trenurile de navetiști București-Fundulea piese de schimb la automotoarele Desiro trenurile pentru naveta elevilor alegeri locale 2020 pierderile CFR Călători pe 2019 fonduri europene pentru trenuri metropolitane starea de urgență în transporturi trenuri anulate Ordonanța Militară 2 CFR Călători reduce săptămâna de lucru trenuri anulate de CFR Călători starea de urgență controlor de tren Contractele de servicii publice naveta cu trenul
Tren în Halta Brănești Sat

Pentru ca regiunea București-Ilfov să aibă parte de o mobilitate demnă de Uniunea Europeană în secolul 21, trebuie pus accentul pe transportul feroviar.

Introducerea, la finele anului 2019, a cinci perechi de trenuri Regio pe relația București Nord-București Băneasa-Brănești-Fundulea, făcută la inițiativa secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, era un prim pas. Numai că Dan Marian Costescu le-a tot suspendat și repus în circulație că nimeni nu s-a mai bazat pe ele și s-a îndreptat către alte moduri de transport. În cele din urmă le-a anulat definitiv și a prezentat ca pe o mare performață managerială faptul că a introdus în loc o pereche de trenuri Regio cu traseul prelungit până la Fetești. Între timp, de la 1 Mai, pe acest traseu va începe să opereze și Transferoviar Călători, cu două perechi de trenuri pe zi.

Tot în zona București-Ilfov, s-a făcut recepția și la două noi stații, pe linii noi sau modernizate – PO Aeroport, pe Magistrala 700 spre Urziceni, și PO Patinoar, cunoscută ca ”gara lui Ion Țiriac. Pentru aceste două noi stații, ultramoderne, va trebui gândită o ofertă corespunzătoare de transport, așa încât ele să fie utilizate la capacitate maximă.

6. Mersul trenurilor pentru sezonul estival

la mare cu trenul de 1 Mai nou tren București-Constanța modernizarea peroanelor din gara Constanța licitație pentru modernizare peroane peroane moderne la Gara Constanța trenuri cu electricieni Trenurile Soarelui 2020 gratis cu trenul vagoane modernizate mersul trenurilor de Sfânta Maria călătorii cu trenul pentru studenți tren suplimentar spre Constanța revizia tehnică a vagoanelorNu în ultimul rând, sezonul estival se apropie și va trebui întocmit mersul trenurilor spre și dinspre litoral.

De mulți ani, CFR Călători face o greșeală imensă, prin care îi trimite pe oameni la autocare și la microbuze: trenurile directe spre Mangalia, cu opriri în toate stațiunile din sudul litoralului, pleacă din București doar la primele ore ale dimineții. Cele de după-amiază își limitează traseul la stația Constanța, așa că dacă vrei să pleci vineri după-amiază spre Vama Veche, trenul nu mai reprezintă o opțiune demnă de luat în seamă. Și în această privință va trebui luată o decizie de către noul șef al CFR Călători.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share